کد خبر 712199
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
پرچم ترکیه

دیدبان حقوق بشر ضمن انتقاد از سیاست‌های برخوردی «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با مخالفان، خواستار پایان وضعیت اضطراری در این کشور شد.

 به گزارش مشرق، درپی پیروزی بسیار نزدیک رفراندوم تغییر قانون اساسی ترکیه و همچنین تصمیم کابینه امنیتی این کشور جهت تمدید حالت فوق‌العاده تا ۳ ماه دیگر، دیدبان حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای به آنکارا هشدار داد.

این نهاد بین‌المللی از دولت ترکیه خواست تا تصمیمش درخصوص تمدید حالت فوق‌العاده در این کشور را لغو، به وضعیت اضطراری پایان داده و همچنین سرکوب مخالفان را متوقف کند.

دیدبان حقوق بشر ضمن انتقاد از برگزاری این همه‌پرسی تحت شرایط خفقان حالت فوق‌العاده، تصریح کرد رئیس جمهور ترکیه با کنترل رسانه‌ها، بر فضای عمومی مسلط شده و نمایندگان پارلمانی کُرد و اصحاب رسانه را زندانی کرد.

«هیو ویلیماسون» رئیس امور اروپایی و آسیای مرکزی این نهاد گفت: «بعد از بدست آوردن پیروزی نزدیک در همه‌پرسی روز یکشنبه، دولت و رئیس جمهور (ترکیه) باید به نفع تمام مردم ترکیه عمل کنند، نه فقط حامیان سیاسی خود. دولت و رئیس جمهور ترکیه باید حالت فوق‌العاده و سرکوب‌گری علیه رسانه‌ها و مخالفان کُرد را پایان دهند. »

دیدبان حقوق بشر از دولت ترکیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور خواست به حقوق شهروندان خود احترام گذاشته و آزادی بیان رسانه‌ها را تامین کند.

این نهاد همچنین تاکید کرد تمدید وضعیت اضطراری در ترکیه حقوق بشر و حکومت قانون را به‌خطر می‌اندازد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس