کد خبر 712173
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
داعش نمایه

معاون رئیس‌جمهوری عراق اعلام کرد که همزمان با پیشروی نیروهای عراق در موصل، نمایندگان گروه تروریستی داعش با گروه القاعده برای تشکیل یک ائتلاف احتمالی مذاکره کرده‌اند.

 به گزارش مشرق به نقل از «رویترز»، «ایاد علاوی» معاون رئیس‌جمهوری عراق، روز دوشنبه گفته است که همزمان با پیشروی نیروهای عراق در موصل، نمایندگان گروه تروریستی داعش با گروه القاعده برای تشکیل یک ائتلاف احتمالی مذاکره کرده اند.

علاوی همچنین اظهار داشت که این اطلاعات را از طریق منابع عراقی و منطقه‌ای که به امور عراق آگاه هستند، دریافت کرده است.

معاون رئیس‌جمهوری عراق می‌گوید، مذاکرات نمایندگان «ابوبکر البغدادی» رهبر ارشد گروه تروریستی داعش و «ایمن الظواهری» ‌رهبر القاعده «هم اینک در جریان است».

طبق این گزارش، داعش در سال ۲۰۱۴  از القاعده جدا شده و از زمان تاکنون بر سر جذب نیروها و منابع مالی با یکدیگر در رقابت هستند. این در حالی است که ایمن الظواهری به طور علنی از روش‌های خشونت‌بار داعش به شدت انتقاد کرده است.

با این حال، ایاد علاوی تصریح کرده است، نحوه احتمالی همکاری این دو گروه هنوز مشخص نیست.

گروه تروریستی داعش در پاییز ۲۰۱۴ توانست به سرعت بخش‌های وسیعی از غرب عراق از جمله موصل را به تصرف خود در آورد. ابوبکر البغدادی در همان سال در مسجد «النوری» در موصل اعلام خلافت کرد.

دولت عراق طی ۳ سال اخیر دست به اقداماتی برای مقابله با این گروه زده و شماری از شهرهای تحت تصرف این گروه تروریستی را باز پس گرفته است.

معاون رییس جمهور عراق با اشاره به عملیات آزادسازی موصل، گفت: «فکر نمی‌کنم داعش دود بشود و به هوا برود، بلکه آنها به طور مخفیانه و به صورت هسته‌های پنهان به فعالیت‌های خود در سراسر جهان ادامه خواهند داد. »

پیشتر مقام های آمریکایی و عراقی گفته بودند، با تشدید نبردها در موصل، ابوبکر البغدادی از این شهر خارج و جایی در بیایان پنهان شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس