کد خبر 711526
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

دادستانی عالی امنیت دولت مصر دستور حبس ۳ متهم در ارتباط با وقوع انفجار در دو کلیسا و حمله به یک ایست نظامی را صادر کرد.

به گزارش مشرق،  طبق دستور دادستانی عالی امنیت دولت مصر سه متهم به نام‌های سلامه وهب‌الله عباس ابراهیم ، عبدالرحمن حسن أحمد مبارک و علی شحات حسین محمد شحاته در رابطه با وقوع انفجار در دو کلیسای مارجرجس طنطا و مرقسیه اسکندریه و حمله به ایست نظامی در النقب واقع در الوادی الجدید بازداشت و به حبس 15 روزه برای اجرای تحقیقات محکوم شدند.

شبکه اسکای‌نیوز گزارش داد که دادستانی به این متهمان اتهاماتی از قبیل عضویت در یک گروه غیرقانونی، ممانعت مأموران و موسسات دولت از انجام وظایف خود، تجاوز به حریم شخصی و اماکن عبادی، تعرض به وحدت ملی و امنیت اجتماعی، تجاوز به موسسات دولت، مباح شمردن خون شهروندان مسیحی، هدف قرار دادن اماکن عبادی مسیحیان و تأسیسات عمومی با هدف براندازی دولت و اخلال در نظم عمومی و به خطر انداختن امنیت شهروندان را وارد کرده است.
نهاد امنیتی وزارت کشور مصر اخیرا اعلام کرد که دو متهم را در ارتباط با انفجار کلیساهای مذکور دستگیر کرده است که این دو نفر از اعضای باندهای تروریستی و تکفیری هستند.
یکشنبه گذشته مصر شاهد دو انفجار یکی در کلیسای طنطا و دیگری در کلیسای اسکندریه بود که در نتیجه آن 45 نفر کشته و بیش از 100 نفر نیز زخمی شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس