کد خبر 710829
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
پرچم ترکیه

یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ دولت آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور از ممانعت از ورود حدود ۱۰۰ آلمانی به ترکیه به دلیل خطرات برای امنیت عمومی از طرف آنکارا خبر داده است.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، براساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست حزب چپ پارلمان این کشور، در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰۰ آلمانی از سفر به ترکیه منع شده اند. این امر اغلب با استناد به خطر بری امنیت عمومی انجام می گرفته است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ آلمانی در فرودگاه های ترکیه از ورود به این کشور منع شده اند.

"مایکل رات"، معاون وزیر امور خارجه آلمان در این باره اظهار داشت که دولت فدرال آلمان در برابر دولت ترکیه از افردی که تحت تاثیر این تصمیم آنکارا قرار گرفته پشتیبانی می کند تا حداکثر شفافیت برای افراد آسیب دیده را ایجاد کند و امکان بررسی تصمیمات مناسب را تضمین کند.

مناسبت آلمان و ترکیه ماه هاست که بسیار متشنج شده است. این مناسبات اخیرا به دلیل دستگیری یک خبرنگار آلمانی در استانبول و مناقشات بر سر نشست های تبلیغاتی وزرای ترک در آلمان درباره همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه بیش از پیش به تیرگی گراییده است.

رئیس جمهور ترکیه اخیرا درخواست های آلمان برای تحویل "دنیز یوسل"، خبرنگار بازداشت شده آلمانی را رد کرده است.  

"سویم داگدلان"، از نمایندگان بلند پایه حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به اردوغان وارد کرده و اظهار داشت که وی با ممنوعیت ورود برای شهروندان آلمانی منطقه جنگی برای دیکتاتوری خود را گسترش می دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    0 0
    آلمان نازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس