کد خبر 710544
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کولاکوویچ

پسر سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: به نظر من والیبالیست‌های تیم ملی ایران جنگجویان واقعی هستند، چراکه تا آخرین لحظه برای هر توپ تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، الکسا کولاکوویچ، فرزند ایگور کولاکوویچ سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران در تیم هندبال «سن رافائل» فرانسه بازی می‌کند و این موضوع برای خیلی‌ها عجیب است که چرا وقتی ایگور یکی از مربیان بزرگ والیبال دنیا محسوب می شود، پسرش به سراغ هندبال رفته است. الکسا در لیگ فرانسه رودرروی لژیونرهای هندبال ایران (الله‌کرم و سجاد استکی) هم بازی کرده و یک بار هم به ایران سفر کرده است.

الکسا کولاکوویچ درمورد اینکه چرا با وجود اینکه پدرش یکی از مربیان بزرگ والیبال دنیا است، اما خودش در هندبال فعالیت می‌کند، اظهار داشت: مدت‌ها است که من در هندبال هستم، چرا که غیر از پدرم بخش دیگری از خانواده من یعنی مادر و پدربزرگ من در این رشته فعالیت کرده‌اند. به این ترتیب من هم ترجیح می‌دهم در هندبال باشم و این انتخاب خودم است.

* سطح برادران استکی در حد اروپا است

وی در مورد لژیونرهای هندبال ایران مخصوصاً الله‌کرم و سجاد استکی که در لیگ فرانسه برابر هم بازی کرده اند، گفت: برادران استکی بازیکنان خیلی خوبی هستند. من سال گذشته زمانی که عضو مونپلیه بودند، برابر آنها بازی کردم. امسال هم که عضو دیناموبخارست هستند برابر آنها قرار گرفتم و باید بگویم که سطح آنها واقعاً در حد تیم‌های خوب اروپا است.

* هندبال ایران می‌تواند المپیکی شود اگر...

الکسا کولاکوویچ با یک متر و 90 سانتی متر از سال 2013 عضو تیم ملی هندبال صربستان شد. او درمورد سطح هندبال ایران می‌گوید: واقعیت این است که هندبال ایران در سطح جهان چندان معروف نیست، اما برخی از بازیکنان ایرانی بسیار خوب هستند که البته در اروپا هم بازی می‌کنند. از جمله آنها می‌توانم به برادران استکی اشاره کنم. به نظر من اگر بازیکنان ایران به همین روند ادامه بدهند و به تیم‌های مطرح اروپایی بیایند و از طرف دیگر مسئولان ایران بتوانند سرمایه‌گذاری دقیق داشته باشند، می‌توانیم هندبال ایران را در المپیک هم ببینیم.

* با دیدن ایران شگفت‌زده شدم

پسر سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون خودش هم به ایران سفر کرده است یا خیر، عنوان کرد: من یک بار به ایران سفر کرده‌ و با مردم ایران حرف زدم که متوجه شدم آنها بسیار مهربان و خونگرم هستند. من در این سفر نکات جدید زیادی را دیدم و با یک فرهنگ جدید تا حدود زیادی آشنا شدم. ملاقات با مردم ایران برای من فوق‌العاده بود؛ آنها در هر لحظه آماده هستند تا به دیگران کمک کنند و این برای من خیلی جالب است. با دیدن ایران بسیار شگفت زده شدم و البته ناراحت شدم که چرا برخی کشورهای اروپایی در بعضی کارها از این کشور آسیایی درس نمی‌گیرند.

* اگر همه چیز درست باشد والیبال ایران با پدرم نتایج خوبی می‌گیرد

کولاکوویچ با بیان اینکه بسیار خوشحالم که پدرم سرمربی تیم ملی والیبال ایران شده است، خاطرنشان کرد: من می‌دانم که پدرم چقدر دلش می‌خواست که سرمربی ایران شود. من به او اعتقاد دارم و امیدوارم که نتایج خوبی به دست بیاورد. من می‌دانم که او چه ظرفیت‌هایی دارد و می تواند هرکاری انجام بدهد. اگر همه چیز درست باشد فکر می‌کنم والیبال ایران می‌تواند با پدرم نتایج خوبی کسب کند.

* والیبالیست‌های ایران جنگجویان واقعی هستند

الکسا کولاکوویچ در پاسخ به این سوال که آیا از والیبالیست‌های تیم ملی ایران شناخت دارد یا خیر، تصریح کرد: بله؛ زمانی که پدرم قرار بود سرمربی ایران شود صحبت‌هایی در مورد والیبال ایران انجام داد. ضمن اینکه من فیلم بازی‌های تیم ایران را هم دیدم و ذهنیت فوق‌العاده‌ای از آنها دارم. فکر می‌کنم آنها جنگجویان واقعی هستند که برای هر توپ تا آخرین لحظه مبارزه می‌کنند.

* شاید مادرم هم سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران شود!

ساندرا، همسر ایگور کولاکوویچ 47 ساله است و در تیم ملی هندبال مونته نگرو بازی می‌کرد. او یک بار هم به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان این کشور انتخاب شد. ضمن اینکه در سال 2001 در قهرمانی جهان همراه با تیم ملی کشورش به مدال برنز رسید.

الکسا کولاکوویچ، تیم ملی هندبال صربستان در مورد اینکه گفته می‌شود احتمالاً مادرش (ساندرا) هدایت تیم ملی هندبال بانوان ایران را برعهده بگیرد، اظهار داشت: بدون شک هر مربی آرزو دارد روزی در یک تیم ملی کار کند و این امر برای هر مربی لذت بخش خواهد بود. من بسیار مادرم را دوست دارم و مربی شدن یا نشدنش در ایران هم بستگی به خودش دارد. شاید او در آینده مربی تیم ملی هندبال بانوان ایران شود! (با خنده).

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس