کد خبر 710477
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶
ترامپ

حمله آمریکا به سوریه، از طرف دیگر در تعارضی آشکار با دیدگاه‌های زمان انتخاباتی ترامپ برای بهبود روابط با روسیه قرار داشت.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید مجبور شده از بسیاری از وعده‌هایی که استخوان‌بندی مواضع اش در زمان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری بود، عقب‌نشینی کند.

او که در زمان رقابت‌های انتخاباتی گفته بود که ناتو سازمانی کهنه و منسوخ است، پنج شنبه شب در یک کنفرانس خبری با دبیر کل این ائتلاف گفت: «من گفته بودم ناتو سازمانی منسوخ است، ناتو دیگر منسوخ نیست.»ترامپ، به علاوه در مصاحبه با وال‌استریت‌ژورنال از لحن تند انتخاباتی‌اش درباره چین و تهدیدش مبنی بر این که چین را به عنوان اخلالگر بازار ارز به رسمیت می‌شناسد عقب‌نشینی کرد و گفت حاضر است در صورت کمک پکن برای حل مسئله کره شمالی، از کسری تجاری این کشور چشم‌پوشی کند.

وی افزود:« به رئیس جمهورچین گفتم که او به سادگی می‌تواند تهدید کره شمالی را رفع کند. اما اوتاریخ کره شمالی وچین  را به من گفت. بعد از 10 دقیقه فهمیدم آن قدرهم موضوع ساده نیست».

اما چرخش ها و ژیمناستیک سیاسی ترامپ به همین جا ختم نمی‌شود. وی درست چند روز بعد از اظهار نظرهای گوناگون مقام‌های دولتش درباره این که حاضرنیستندحضور بشار اسد در قدرت را به رسمیت بشناسند ،باردیگر در چرخشی آشکار گفت که واشنگتن کناره‌گیری بشار اسد را شرطی ضروری برای حل و فصل صلح‌آمیز بحران این کشور نمی‌داند.

حمله آمریکا به سوریه، از طرف دیگر در تعارضی آشکار با دیدگاه‌های زمان انتخاباتی ترامپ برای بهبود روابط با روسیه قرار داشت. خود او هم در کنفرانس خبری با دبیر کل ناتو اعتراف کرد که روابط واشنگتن - مسکو، هم‌اکنون به پایین‌ترین سطح تنزل پیدا کرده است.اما دیروز توئیت کرد:« همه چیز بین ایالات متحده آمریکا و روسیه خوب خواهد شد! در زمان مناسب همه چیز درست می‌شود و یک صلح پایدار برقرار خواهد شد.»

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس