کد خبر 710155
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۹
ارز مسافرتی

برای تهیه ارز راه های مختلفی پیش رویتان قرار دارد که می توانید از هریک ار آنها بسته به شرایط خود استفاده نمایید.

به گزارش مشرق، سال‌هاست که ارز در ایران با دو نرخ آزاد و ارز مسافرتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که البته ارز مسافرتی قیمت پایین تری نسبت به ارز آزاد دارد و به گونه ای از یارانه های دولت استفاده می کند.

حال برای دریافت این نوع ارز راه‌های متفاوتی در پیش روی شما قرار دارد که از جمله آن می‌توان به مراجعه به بانک ها یاد کرد که یکی از مطمئن ترین روش ها برای تهیه ی ارز در سراسر کشور است. 

از این رو باید این امر را در نظر داشت که اشخاص بالای دوازده سال می توانند تنها یک بار در سال به نرخ مبادله‌ای طبق ضوابط و مقررات جاری ارزی، تا سقف ۳۰۰ دلار آمریکا یا معادل آن به سایر ارزها، ارز مسافرتی تهیه نمایند.

از این رو بانک مورد نظر پس از بررسی مدارک حواله ی ارز را به شما ارائه می کند که در سالن ترانزیت فرودگاه، ارز معادل آن پرداخت خواهد شد لذا فرقی نمی کند که در کدام بانک اقدام به تهیه ارز مسافرتی می نمایید، در هر صورت باید مدارک زیر را برای دریافت ارز به همراه داشته باشید: اصل و تصویر صفحه اول گذرنامه،اصل و تصویر بلیت هواپیما که مهر آژانس یا شرکت هواپیمایی در آن ثبت شده باشد، اصل و تصویر ویزا برای کشورهایی که داشتن ویزا برای سفر به آن‌ها ضروری بوده، اصل و تصویر فیش واریزی عوارض خروج از کشور، اصل کارت ملی.

حال با توجه به اقدام برای ارز مبادله‌ای رعایت برخی نکات در دریافت ارز مسافرتی ضروری است که از جمله آن می‌توان به الزامی بودن حضور شخص متقاضی دریافت ارز مسافرتی در شعبه بانک بوده و یا در صورت تعویض گذرنامه در سال جاری باید گذرنامه قبلی را نیز به متصدی ارزی مربوطه ارائه دهید و حتما پیش از مراجعه به بانک، به صورت حضوری یا تلفنی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس