کد خبر 70864
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه احداث قطعات مختلف خط‌آهن غرب کشور از سال ۱۳۸۵ به صورت جدی آغاز شده است، هزینه اجرای راه‌آهن اراک‌-ملایر را ۱۲۵۰ میلیارد ریال عوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس احمد صادقی ضمن اشاره به بهره‌برداری از مسیر ریلی اراک تا ملایر با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در روز گذشته، اظهار داشت:‌ این مسیر ریلی بخشی از راه‌آهن غرب کشور است که از منطقه اراک و سمنگان در استان مرکزی آغاز شده و در ادامه از شهر‌های ملایر و نهاوند در استان همدان می‌گذرد.

وی افزود: این خط‌آهن سپس وارد استان کرمانشاه‌ و شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب شده و به مرز خسروی متصل می‌شود و از آنجا به کشور عراق می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث قطعات مختلف خط‌آهن غرب کشور از سال ۱۳۸۵ به صورت جدی آغاز شده است، تصریح کرد: مسیر ریلی اراک – ملایر فاز یک پروژه بزرگ راه‌آهن غرب کشور بوده که طول آن ۹۰ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه اجرای این پروژه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت، تصریح کرد:‌ این خط‌آهن نقش مهمی در توسعه غرب کشور دارد و موجب تسریع سفر ریلی زوار به عتبات عالیات خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعات بعدی در کل مسیر راه‌آهن غرب کشور طبق برنامه‌‌زمان بندی شده در دست اجرا است، یادآور شد: احداث این خط‌آهن موجب توسعه ترانزیت ریلی کشور خواهد بود و اتصال غرب به مرکز کشور را فراهم خواهد آورد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه‌ با تکمیل راه‌آهن غرب بخشی از جابه‌جایی بار و مسافر این منطقه به حمل‌ونقل ریلی منتقل می‌شود، اظهار داشت‌:‌ این امر قطعاً‌ موجب کاهش ترافیک جاده‌ای و به دنبال آن کاهش سوانح رانندگی در مناطق مذکور خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس