کوناشنکوف

در پی حمله موشکی سنگین امریکا به خاک سوریه، ارتش روسیه اعلام کرد که به سوریه برای تقویت سیستم های دفاع هوایی آن کمک خواهد کرد.

سرویس جهان مشرق- در پی حمله موشکی سنگین آمریکا به خاک سوریه، ارتش روسیه اعلام کرد که به سوریه برای تقویت سیستم های دفاع هوایی آن کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری AP، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ژنرال ایگور کوناشنکوف، گفت که «مجموعه ای از اقدامات» به زودی برای تقویت دفاع هوایی سوریه انجام خواهد گرفت تا به "حفاظت از تاسیسات حیاتی زیربنایی سوریه" کمک کند.

کوناشنکوف همچنین افزود که «بازده رزمی» حمله امریکا بسیار پایین بود، چرا که " از 59 موشک شلیک شده، تنها 23 فروند آن ها به هدف، یعنی پایگاه هوایی سوریه رسید". سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد که علاوه بر آسیب برخی ساختمان های مجموعه پایگاه هوایی، تنها 6 هواپیمای میگ-23 سوریه که در دست تعمیر بودند، آسیب دیدند و به سایر هواپیماهای جنگی سوری آسیبی نرسید.

وزارت دفاع روسیه پیش تر اعلام کرد که در پی حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه، تفاهمنامه ایمنی پرواز مسکو با واشینگتن بر فراز آسمان سوریه را به حالت تعلیق در می آورد.

ژنرال کوناشنکوف گفت که حمله شیمیایی ادلب تنها " یک دستاویز رسمی" برای حمله آمریکا بود، و پشت این قدرت نمایی نظامی صرفا «انگیزه های سیاسی» وجود داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه نیز آمده است که " دولت های ایالات متحده می آیند و می روند، ولی سیاست های آن ها از زمان بمباران یوگسلاوی در دوران کلینتون به این سو، یکسان باقی مانده است:

دولت های ایالات متحده تغییر می کنند، ولی شیوه های جنگ افروزی آن ها همان است که از زمان (جنگ) یوگسلاوی، عراق و لیبی بود. و دوباره دستاویز تهاجم، نه تحقیقات واقعی، که ادعاها، دستکاری واقعیت و نمایش تصاویر و نمونه های آزمایشگاهی جعلی در سازمان های بین المللی است."

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، علاوه بر 4 کشته، 6 نفر از پرسنل سوری پایگاه در حین مهار آتش حاصل از شلیک موشک زخمی شدند و دو نفر از پرسنل هم تاکنون مفقود هستند. از 59 موشکی که طبق اعلام پنتاگون از عرشه ناوهای «یو اس اس پورتر» و «یو اس اس راس» در شرق مدیترانه شلیک شدند، تنها 23 فروند به هدف رسید و محل فرود 36 موشک دیگر هنوز روشن نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس