کد خبر 706482
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
داعش نمایه

سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که ۷۰ درصد عناصر داعش در کرانه راست موصل را عراقی‌ها تشکیل می‌دهند.

 به گزارش مشرق، "احمد الاسدی" سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی عراق در سخنانی مطبوعاتی تصریح کرد: آمارهای مسئولان آمریکایی از وجود نزدیک به یکهزار جنگجوی گروه تروریستی داعش حکایت دارد که فقط مختص به کرانه راست شهر موصل است.

وی افزود: مناطق باقی مانده در کنترل داعش در کرانه راست موصل از ۳۰ درصد تجاوز نمی کند و در نتیجه شمار جنگجویان این گروه فراتر از یکهزار نفر نیست که در این منطقه در محاصره هستند.

الاسدی خاطرنشان کرد: این تروریست ها با وجود تعداد اندک خود، همچنان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار غیرنظامی شهر موصل را در قبضه خود دارند و این امر نبرد را دشوار می کند و چالش ها پایان نخواهد یافت زیرا سلامت غیرنظامیان مهمترین هدف برای هر نیرویی است که در نبرد آزادسازی شهر موصل شرکت می کند.

وی تصریح کرد: جنگجویان داعش در استان نینوا که شامل مناطق تلعفر، المحلبیه و کرانه راست شهر موصل می شود، به ۲ هزار نفر می رسد اما در به اصطلاح ولایت الجزیره تعداد آنها از سه هزار نفر فراتر نمی رود.

الاسدی گفت: اکثر جنگجویان در کرانه راست موصل هستند و ۷۰ درصد آنها عراقی می باشد و مابقی را جنگجویان عرب و خارجی تشکیل می دهند.

این سخنگو تصریح کرد: جنگجویان عراقی داعش، افرادی مجرم و تروریست هستند و فکر نمی کنیم که عقب نشینی کنند زیرا به بازداشت غیرنظامیان ادامه می دهند و خانه های را روی سر آنها منفجر می کنند.

وی تاکید کرد: بازکردن گذرگاههای برای فرار عناصر داعش از گزینه های کنونی ما نیست زیرا تجربه ما با این تروریست ها کاملا روشن است و آنهااز یک منطقه به منطقه دیگری عقب نشینی می کنند و به تهدیدهای خود علیه نیروهای ما و حمله به آنها ادامه می دهند.

الاسدی گفت: از بین بردن این جرثومه های مجرم و تروریست بهترین و ایده آل ترین راه حل است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس