اف بی آی

پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی قصد دارد واحد جدید و ویژه‌ای را برای تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی تشکیل دهد.

 به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، واحد جدید پلیس فدرال آمریکا برای تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ قرار است از ماه می فعالیت خود را آغاز کند و این واحد متشکل از ۲۰ مامور خواهد بود که از سایر واحدها گرفته خواهند شد.

یک منبع آشنا به این مساله در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز تاکید کرد: تشکیل این واحد ویژه به معنای افزایش منابع خواهد بود. این اقدام به معنای دستیابی بیشتر جیمز کومی مدیر اف بی آی به جزییات تحقیقات خواهد بود.

انتظار می رود این واحد جدید فعالیت خود را از ماه می آغاز کند. رئیس این واحد جدید گزارش کار خود را به صورت هفتگی به جیمز کومی ارائه خواهد داد و گزارش روزانه فعالیت های خود را نیز به اندریو مک کیب معاون اف بی آی ارائه می کند.

این منبع آگاه تصریح کرد: تحقیقات بسیار گسترده و مفصل خواهد بود و این مساله همچنان در صفحه نخست روزنامه ها مطرح می شود.

سخنگوی اف بی آی حاضر به ارائه توضیح در این باره نشده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که روسیه با هک کردن ایمیل های حزب دموکرات سعی کرده است تا به ترامپ کمک کند. مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

در حالی که اتهامات زیادی درباره روابط احتمالی کمپین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و روسیه مطرح شده و ظاهراً مسکو قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌نفع ترامپ را داشته است، جیمز کومی اخیرا تأیید کرد که تحقیقات در این خصوص انجام می‌شود.

کومی تأیید کرده است که اف‌بی‌آی از جولای تاکنون درباره تلاش‌های احتمالی روسیه برای دخالت در انتخابات، تحقیق کرده است. وی افزود: دولت روسیه قصد ضربه زدن به کمپین کلینتون و کمک به ترامپ را داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس