کد خبر 705989
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
بوکوحرام

منابع امنیتی نیجریه امروز (دوشنبه) از هلاکت سه تروریست بوکوحرام در ایالت «بورنو» در شمال شرق این کشور در یک حمله انتحاری خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از تارنمای 'پالس'، بر اساس اعلام منابع امنیتی نیجریه این حمله انتحاری هیچ گونه تلفات انسانی از شهروندان عادی به دنبال نداشته است.


بر اساس این گزارش، تلاش نیروهای امنیتی نیجریه برای برقراری نظم و امنیت در محل این حمله تروریستی ادامه دارد.


گروه تروریستی بوکوحرام در عملی کردن نقشه حملات خود به نیجریه بسنده نکرده و تهدید خود را به همسایگان نیجریه نیز کشانده است.


این گروه همپیمان داعش در آفریقاست و مقر اصلی آن در نیجریه قرار دارد.


در همین خصوص و به گزارش روزنامه ' ونگارد' چاپ آبوجا، بیانیه سرهنگ «ثانی عثمان» سخنگوی ارتش نیجریه می افزاید: در تازه ترین عملیات ارتش در منطقه«گامبورو نگالا» واقع در ایالت «بورنو» ده تروریست بوکو حرام کشته شدند.


گروه های حقوق بشری می گویند که بوکوحرام تاکنون هزاران زن و دختربچه از جمله بیش از ۲۰۰ دانش آموز دختر را در نیجریه ربوده است.


هرچند نیجریه طی ماه های اخیر٬ دستاوردهای مهمی در مبارزه با این گروه تروریستی داشته است، اما تحلیلگران معتقدند که به خاطر حمله های انتحاری گاه و بیگاه بوکوحرام، تهدید این گروه تروریستی-تکفیری همچنان به قوت خود باقی است.


بوکوحرام که حمله های خود را از سال ۲۰۰۹ در نیجریه آغاز کرد، اکنون دامنه فعالیت های تروریستی خود را به کشورهای همجوار نیز گسترش داده است.
این در حالی است که عملیات ارتش نیجریه علیه گروه تروریستی بوکوحرام با شدت ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس