کد خبر 705920
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
نمایندگان مجلس

کمیسیون اجتماعی مجلس هفته جاری مصوبه هیات وزیران در رابطه با خروج ۲۰ درصدی سهام شرکت‌های پربازده بورس از سود سهام عدالت را بررسی می کند.

به گزارش مشرق، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه خواهند داد.

کمیسیون اصل نود: بررسی گزارش هیات اعزامی به شیراز

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته جاری خود علاوه بر استماع گزارش هیات اعزامی کمیسیون به شیراز، شکایت واصله را نیز در نشستی مورد بررسی قرار می‌دهند.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی: بررسی راهکارهای نظارت بر قوانین اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید

همچنین کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن تعیین برنامه و خط‌مشی این کمیسیون درباره نحوه نظارت بر قوانین مرتبط از جمله نحوه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، قانون حداکثر استفاده از توان تولید، بهبود مستمر محیط کسب و کار و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

کمیسیون اجتماعی: بررسی علل خروج سهام شرکت های پر بازده از سهام عدالت

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز بررسی طرح تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص نمایندگان در مورد معدن آق‌قلا را در دستور کار دارند.

بررسی آخرین وضعیت سهام عدالت و تصمیم دولت در ارتباط با توزیع سود سهام عدالت و پیامدهای آن و بررسی مصوبه هیات وزیران در رابطه با دلیل خروج ۲۰ درصدی سهام شرکت‌های پربازده بورس در سود سهام عدالت شامل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، تبریز، همدان، تهران، شیراز، کرمانشاه، بندرعباس و جایگزینی دو شرکت غیربورسی نیز در دستور کار هفته جاری کمیسیون اقتصادی خواهد بود.

کمیسیون امنیت ملی: بررسی لایحه انتقال محکومان بین ایران و قزاقستان

کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین بین ایران و قزاقستان و لایحه الحاق دولت ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا را در جلسات هفته جاری مورد بررسی قرار می‌دهد.

کمیسیون انرژی: رسیدگی به گزارش تفریغ بودجه ۹۴

اعضای کمیسیون انرژی مجلس هم در جلسات هفته جاری در رابطه با برنامه‌های آینده این کمیسیون تبادل نظر و برنامه‌ریزی خواهند کرد.

دعوت از مسئولین ذیربط برای ارائه گزارش مربوط به سهام عدالت بنگاه‌های تولیدی و گزارش کمیته دیوان امور محاسبات و امور مالی مجلس در خصوص رسیدگی به گزارش تفریغ بودجه ۹۴ از دستور کارهای کمیسیون برنامه و بودجه در هفته جاری خواهد بود.

کمیسیون بهداشت: بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و بررسی مشکلات دستیاران تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را با حضور مسئولین وزارت بهداشت در دستور کار جلسات هفته جاری خود دارند.

کمیسیون عمران مجلس نیز در جلسات این هفته به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سفرهای نوروزی خواهد پرداخت.

اعضای کمیسیون فرهنگی نیز در هفته جاری عملکرد کمیسیون در سال ۹۵ و برنامه‌های سال آتی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

کمیسیون قضایی:مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی

بررسی لوایح موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و قزاقستان، معاهده استرداد مجرمین بین ایران و کره، معاضدت دو جانبه در امور کیفری بین ایران و کره، الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی، برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی نیز از دستور کارهای کمیسیون قضایی مجلس در هفته جاری خواهد بود.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس هم در جلسه این هفته خود گزارش مدیرعامل و هیات‌مدیره بانک کشاورزی در خصوص عملکرد بانک در سال ۹۵ و اجرای تبصره الحاقی قانون اصلاح قانون بودجه ۹۵ (بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های ۱۰۰ میلیونی) را مورد بررسی قرار می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس