شهردار شیراز - پاک فطرت

شهردار شیراز یک بازیگر زن سینما را بعنوان الگوی زنان مسلمان معرفی کرده است...

سرویس سیاست مشرق  _ «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه، ۷:۳۰ دقیقه صبح با بسته خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تاجزاده: پیشرفت‌های نظامی ایران «اصلاحات» را عقیم کرده است


مصطفی تاجزاده، از فعالان اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نوروزی نشریه آرمان امروز در اشاره به مبانی اصلاح طلبی گفته است:
«کشور ایران همواره از سوی کشورهای خارجی مورد تهدید قرار گرفته و به همین دلیل ما به ناچار خود را از نظر نظامی قوی کرده‌ایم که این مسئله نیز تا حدودی در عقیم ماندن اصلاحات سیاسی در ایران تأثیرگذار بوده است.»

*جریان سیاسی خاص متأسفانه همواره به هر نحوی از انحاء مخالفت مبنایی و علنی خود با پیشرفتهای دفاعی و موشکی کشور ابراز کرده است.

چند ماه قبل و در سال گذشته بود که «علی مطهری» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای اینطور اظهار کرد که رزمایش های موشکی کم عقلی است.[۱]

او از رزمایش های موشکی سپاه پاسداران همچنین با عنوان «موشک پرانی» یاد کرده بود.

قبل از او نیز «حمیدرضا جلایی پور» از فعالان اصلاح طلب طی اظهاراتی درباره رزمایش های موشکی سپاه پاسداران گفته بود: در شرایطی که سفارت آتش می‌زنند و یا موشک‌ها را با سر و صدا آزمایش می‌کنند، روحانی خوب عمل کرده و اعتقاد داریم دفاع از روحانی کار درستی است.[۲]

چهره های اصلاح طلب همچنین به کرّات تأکید کرده اند که فعالیت های موشکی کشور با پیشرفت برجام آقای روحانی در تضاد است!

این اظهارات در حالی است که مقامات دولت یازدهم همواره عنوان کرده اند که مذاکرات موشکی ربطی به برجام ندارد و مذاکره کنندگان هم هرگز درباره آنها با کشورهای ۵+۱ صحبتی نکرده اند.

در اقتفای اشاره به این موارد، قابل یادآوری است که سال گذشته در میان اصلاح طلبان اینطور مطرح شد که «دنیای آینده دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها» که این مسئله با واکنش شدید مقام معظم رهبری مواجه شد و معظم له اینطور بیان کردند که این مسئله اگر از روی آگاهی بیان شده به مثابه خیانت است...

***

الگوی زنان مسلمان کشور به روایت شهردار شیراز!


شهردار شیراز اخیراً و در دیدار با خانم «گوهر خیراندیش» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با گرامی‌داشت یاد همسر وی، نگاه او به مسائل شهری را کارشناسانه و هنرمندانه توصیف کرد.

به گزارش فارس، علیرضا پاک‌فطرت گفت: گوهر خیراندیش نماد یک زن موفق و الگو برای زنان مسلمان کشور است که مدارج علمی را با حفظ اصالت در لهجه و پوشش طی کرده و ارتقا داده است.

وی افزود: مشخصه این بانوی هنرمند نگاه عمیق به موضوعات جامعه‌شناسی است که موجب شده از وی یک چهره ماندگار بسازد.[۳]

*خانم خیراندیش یکی از بانوان کم حاشیه سینمای ایران است اما مسلماً خود ایشان هم با وصف عجیب شهردار شیراز موافق نبوده‌اند...

شهر شیراز متأسفانه در طول دوران مدیریت دولت یازدهم با برخی حواشی انتقادبرانگیز فرهنگی مواجه شده است که بخش اعظم آنها توسط برخی مدیران این شهر ایجاد شده اند.

حواشی مختلفی که حتی انتقادات علنی و صریح علمای استان فارس را نیز برانگیخته است.

در اشاره به اظهارات عجیب شهردار شیراز قابل ذکر است که در دهه شصت، برنامه ای از صدا و سیما پخش شد که طی آن یک بازیگر ژاپنی بعنوان الگوی زنان معرفی شده بود که این مسئله با واکنش شدید امام راحل مواجه گشت.

گفتنیست، روزنامه اصلاح طلب شرق، چند سال قبل در یک ویژه نامه با موضوع «دفاع مقدس» با خانم خیراندیش به مصاحبه نشست و در این مصاحبه یک تصویر با ظاهر و استایل نه چندان اسلامی از خانم خیراندیش منتشر کرد.
این مصاحبه، محتوا و تصویر آن با واکنش ها و انتقادات فراوانی مواجه شد...

***

ظریف: بدعهدی آمریکا گناه ما نیست؛ در صحنه برجام تحول چندانی نمی بینیم!

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت آقای روحانی، در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نوروزی روزنامه دولتی ایران، درباره برجام اظهار کرده است:

«حضرت آقا» درباره بدعهدی آمریکا فرمایشاتی کردند. ما در وزارت خارجه هم مصمم بودیم، برای گرفتن حقوقمان موضوع به موضوع با آمریکا بجنگیم. دوستان دلواپس ما در داخل این واقعیت را نمی بینند که بدعهدی آمریکا گناه ما نیست. اتفاقا ما در مذاکرات برجام کاملا به این توجه داشتیم که ممکن است آمریکایی ها بدعهدی کنند. برای همین در همه موضوعات به صورت ریز تعریف کرده ایم که باید چه اقدام هایی انجام شود!

او همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود نیز گفته است:

خود آمریکایی‌ها هم مسئول این وضعیت هستند. بر خلاف اینکه گفته می شود دولت اوباما در روزهای آخر به این سمت حرکت کرد؛ من فکر می کنم که از روز اول همین طور بود. بنابراین ما الآن در صحنه واقعی، تحول چندانی نمی بینیم.

*«کتمان حقیقت» با انگیزه هایی از قبیل فرار از برخوردهای امنیتی، واقعیت سازی برای تاریخ و یا زمینه سازی برای رخدادهای آینده، یک رفتار پلشت و ناخوب است که انسان آزاده هرگز به آن تن در نمی دهد...

آقای ظریف متأسفانه اشاره نمی کند که مقام معظم رهبری از ابتدای روی کار آمدن دولت آقای روحانی و طرح شدن بحث «توافق با کدخدا برای رفع مشکلات» صرفا در مقابله با ابراز خوشبینی های مکرر و دلبستگی های برخی مقامات بلندپایه دولت یازدهم به آمریکا بود که بارها و بارها تأکید کردند برجام هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و تحریم ها هم لغو نخواهد شد.

به سخن دیگر اینکه اتفاقا بدعهدی های قابل پیش بینی آمریکا و سوار شدن آثار سوء آن بر وضعیت اقتصادی کشور گناه کسانی است که:

_آمریکا را کدخدا می پنداشتند
_صراحتا و بر خلاف رهبری نظام، نسبت به برجام ابراز خوشبینی می کردند
_درباره برجام حتی مرتکب دروغ شدند
_به هشدارهای تحلیلگران امنیتی درباره وجود «شبه موسویان ها» و «جواسیس اصطلاحی» در تیم دولتی مرتبط با مذاکرات بی محلی کردند
_با اوباما تلفنی صحبت کردند
_خواستار پایکوبی خیابانی مردم همراه با تسهیلات دولتی برای جشن برجام شدند
_و آنهمه وعده های رنگ و وارنگ را درباره برجام به مردم دادند...

به راستی آیا عقل سلیم می پذیرد که آقای ظریف متوجه بدعهدی آمریکا بوده اما خود و دوستانشان اینهمه وعده های عجیب و غریب از قبیل لغو تمام تحریم ها در یک روز، چرخش تندتر چرخ زندگی یا همان ارزانی و ... را به مردم داده اند؟!

از طرفی آقای ظریف در حالی ادعا می کند که با پیش بینی بدعهدی آمریکا برنامه ریزی کرده اند که چه اقداماتی انجام دهند! که همه می دانیم دولت یازدهم در مقابل بدعهدی ها و نقض عهدهای آمریکا تقریبا هیچ اقدام خاصی که برآورنده انتظار افکار عمومی ایران و هم شأن اقدامات آمریکا باشد انجام نداده است.

و از اینها گذشته حتی برخی دستورات مقام معظم رهبری درباره برجام نیز انجام نشده و مذاکره کنندگان از برخی خطوط قرمز کشور نیز به صراحت رهبر معظم انقلاب عبور کرده اند.

من باب رندی هم باید گفت که اگر آقای ظریف به دنبال توبه از برجام بی دستاورد آقای روحانی است؛ راه این توبه نه کتمان واقعیت که برخوردهای هم سطح و متقابل با بدعهدی ها و تحریم های پسابرجامی است که البته فقط از سوی آمریکا نیستند و گویا سایر کشورهای ۱+۵ نیز دستی بر آتش آنها دارند.

رفتاری که مردم بیش از یکسال است حتی شمّه ای از آن را هم ندیده اند و دیگر عادت کرده اند که همه رخدادهای عجیب پسابرجام  و حتی حامی تروریسم خواندن ایران از سوی آمریکا؛ صرفاً مخالف روح برجام باشد نه مخالفت متن توافق آقای روحانی با آمریکا!

درباره توضیحات آقای ظریف پیرامون اینکه برجام تحول چندانی هم ایجاد نکرده است، قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار می کنیم.

پر واضح آنکه قریب به ۴ سال فراخواندن منتقدان به جهنم و زندان و اکنون اثبات درست بودن سخن آنها مبنی بر بی دستاوردی برجام، می طلبد که آقای ظریف از این مسیر بی فرجام عذرخواهی کند نه اینکه اظهار کند از روز اول هم به جان کلام منتقدان و مقام معظم رهبری اشراف داشته است!

گفتنیست، برخی تحلیلگران از ۴ سال قبل اعلام کردند که توافق آقای روحانی با غرب (که بعدها برجام نامیده شد) بیش از آنکه یک توافق برای رفع مشکلات اقتصادی دولت یازدهم بوده باشد، توافقی برای اظهار جهانی شدن دولت یازدهم بوده و بر همین اساس نه تنها متضمن هیچ دستاورد اقتصادی ملموسی برای مردم نبوده و نخواهد بود، بلکه در فرجام آن چیزی غیر از «اعلام شکست رسمی» وجود ندارد.

***

۱_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۷۸۴۴۶
۲_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۷۸۴۴۶
۳_http://fars.farsnews.com/news/۱۳۹۶۰۱۰۴۰۰۰۲۰۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • صبور IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    57 20
    سرکار خانم گوهر خیر اندیش ، تنها خانمی است که در برنامه های پخش شده از سیما با به کار بردن کلاه گیس ، سر لخت و بدون موی خود را نشان داد و به ریش ما خندید! حالا اگر مقداری هم به مسائل شهر بپردازد ، می شود الگو ؟
  • دانیال IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    38 62
    متاسفم برای یک سایت بی ارزش مانند مشرق که به دلیل نداشتن حرفی برای گفتن روی به مطرح کردن بی ارزش ترین مطالب اورده است
    • ناشناس IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      21 14
      آقای دانیال متاسفم برای تو و کسانی که به نظر تو رای مثبت دادن ،اگر حرفا بی ارزش هستند چرا ظریف با این همه به اصطلاح امثال شما ،فرهیختگی و دانایی!!!!این حرف ها را بر زبان جاری می کند (پناه می برم به خدا از دست شیطان و دهن و فکر شما ).در ضمن سایت محترم مشرق فقط وظیغه اطلاع رسانی دارد .
    • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      6 8
      خدا رو شکر که مشرق نیوز فاقد ارزش هایی است که می تواند آن را مانند اصلاح طلبان به ملیجک های سفارت خانه های خارجی تبدیل کند
  • ناشناس IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    58 26
    "تاجزاده: پیشرفت‌های نظامی ایران «اصلاحات/براندازای نظام» را عقیم کرده است" یه جورایی راست گفته بنده خدا:))
  • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    42 24
    آقای تاج زاده به کوری چشم دشمنان داخلی وخارجی وبا توسل به حضرت ولی عصر (عج)با پیشرفت نظامی کشور عزیزمان افتخار ومباهات میکنیم وانشاء الله در تمامی توطئه ها شما و حزب بی هویت تان عقیم بماند.
  • سعید IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    58 78
    رای ما روحانی
    • نیست IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      3 0
      نیست
  • رضا IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    8 6
    خبر درباره شهردار شیراز است عکس شهردار مشهد است
    • ربانی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      0 1
      چرا دروغ میگی این اقا شهردار شیرازهستش ن مشهد اصلاحاتی دروغگو
  • بنده خدا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    17 8
    شهردارمحترم بهتر است ازاین خانم هنرمند بخواهد برای خواهر وهمسر وبقیه قوم وخویشش کلاس چگونه میتوان الگوی زن ایرانی مسلمان شدبگذارد.
  • زهرا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    16 6
    اصلاح طلبان و دولتی ها با هرگونه پیشرفت ایران مخالفند.
  • محمود IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    14 6
    تاج زاده واسه خودش گفته مرگ بر فتنه گر کور بشه چشمی که نمیتونه ببینه پیشرفت نظامی ایران رو
  • ????? IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    21 13
    درود بر رهبر بزرگ انقلاب و مرگ بر آمريكا و حاميانش
  • مسعود IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    17 14
    فاجعه برجام نتیجه غفلت از هشدارهای رهبر معظم انقلاب و رعایت نکردن شروط 9 گانه ایشان بود.
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      0 0
      رای کنسرتی سال ۹۶ که اساسا گند برجام رو بیشتر کرد
  • احمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    40 4
    پیشرفت نظامی به صورت مستقیم خیلی ملموس نیست مثلا ما از کجا بدونیم قاهر وجود داره یا فقط تبلیغات رسانه ای هست. تجهیزات وارداتی هستند یا ساخت داخل؟ اما چیزی که ملموس هست بحران عظیم بیکاری (حتی برای دکتری غیر پزشکی)، فساد اقتصادی و اداری و مشکلات فرهنگی اجتماعی مثل طلاق و بی فرهنگی و پارتی بازی و بی برنامگی و شعار زدگی و ... هست. کار را باید به کاردان سپرد اگه احمدی نژاد اصولگراست که خودش یه جنگ بود و فاجعه البته خوش شانس که نفت 100 دلار بود و مردم ایران کم حافظه
    • برجام جان IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      0 0
      آقای احمدجان احمدی نژاد هر چی بود بهتراز آقای روحانی عمل کرد طبق آماری که غلام شده درآمد این دولت خیلی بیشترازدولت 9و10بود( دیوان محاسبات کشوری )شکر خدا بیکاری کلانی ورشکستی کارخونها واردات 2برابری نسبت دودولت قبلی شاخ شدن کشورهای عربی بی پاسخ ماندن جنایت عربستان به کشتار مناع و شیعه ها ویمن وپایین امدناعتبار پاسپود و........
  • امیر IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    13 20
    الحمدلله امیدوارم این عقیمی دائمی باشه
  • علی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    1 0
    اندیشکده آمریکایی: دولت حسن روحانی سرنوشت خود را به برجام گره زده و همین مسئله موجب شده تا آمریکایی‌ها به فکر سوءاستفاده از توافق هسته‌ای بیفتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس