کد خبر 705732
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
بحرین

شیخ «عبدالله الدقاق» عالم برجسته بحرینی و نماینده‌ آیت‌الله عیسی قاسم اقدام دولت بحرین در لغو تابعیت وی را بیانگر سردرگمی دولت دانست.

به گزارش مشرق، شیخ الدقاق نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در ایران گفت که محاکمه غیابی و لغو تابعیت من فریبکارانه و باطل است و من آن را به رسمیت نمی‌شناسم.

به نقل از شبکه المنار، شیخ الدقاق افزود که دولت بحرین با این محاکمه‌ها تمامی کسانی را که خواهان حقوق عادلانه و مشروع ملت مظلوم در بحرین هستند و از آیت‌الله عیسی قاسم دفاع می‌کنند، هدف قرار می‌دهد.

این عالم دینی برجسته بحرین همچنین اظهار داشت: کسی که فرزند اصیل یک کشور بوده و آبا و اجداد او از فرزندان آن کشور است برای اثبات تابعیت خود نیازی به اسنادی که رژیم بحرین آن را بازیچه خود قرار داده است، ندارد بلکه افراد غریبه‌ای که به این کشور وارد شده و به ساکنان اصلی آن ظلم کرده‌اند، به این اسناد نیاز دارند.

شعبه چهارم دادگاه جنایی بحرین پنج‌شنبه گذشته در حکمی شیخ عبدالله الدقاق، مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های مقیم قم، را به 10 سال حبس و سلب تابعیت محکوم کرد.

دادگاه همچنین عبدالامیر العرادی را به 10 سال حبس و سلب تابعیت و هانی شاکر را به تحمل 15 سال حبس و سلب تابعیت محکوم کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس