کد خبر 705591
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
مرتضی پورعلی گنجی

مدافع تیم ملی فوتبال ایران گفت: کارلوس کی‌روش بسیار خوب حریفان را آنالیز کرد و با در نظر گرفتن ترکیب‌ها و تاکتیک‌های مناسب و متفاوت، برنامه‌های مربیان مطرحی از جمله ... و مارچو لیپی را بی‌اثر کرد.

به گزارش مشرق، مرتضی پورعلی گنجی مدافع ایرانی تیم فوتبال السد قطر این روزها به یک مدافع مستحکم و قابل اتکا برای تیم ملی و حتی باشگاهش تبدیل شده و جایگاه ثابتی را نیز در هر دو تیم پیدا کرده است.

تیم ملی ایران به لطف حضور پورعلی گنجی در ایام عید نوروز دو پیروزی ارزشمند در راه جام جهانی 2018 روسیه به دست آورد و صعودش را تقریبا مسجل کرد و از سوی دیگر السد قطر نیز با حضور بازیکنان ارزشمندی که دارد از جمله ژاوی و پورعلی‌گنجی و ... به دنبال قهرمانی در لیگ ستارگان است.

به همین بهانه به سراغ مدافع خوش صحبت شمالی تیم ملی ایران و السد قطر رفتیم و درباره آخرین وضعیتش، نتایج تیم ملی، کار با کی‌روش و رکوردهایی که به دست آورده و ... به صحبت پرداختیم که متن آن را در زیر می‌خوانیم:

در ابتدا در مورد دیدارهای نوروزی ایران برابر قطر و چین صحبت کن؟

- این بازی‌های برای هر دو تیم قطر و چین سرنوشت‌ساز بود زیرا در صورت شکست، شانس صعود مستقیم خود به جام جهانی را از دست می‌‌دانند. به همین دلیل هدف هر دو تیم، پیروزی برابر ایران بود و با چنین برنامه‌ای برابر به میدان آمدند که خوشبختانه برابر تیم ملی کشورمان ناکام ماندند.

فکر می‌کردی تیم ملی در این دو مسابقه مهم به پیروزی برسد؟

- فوتبال، مسابقه‌ای غیر قابل پیش بینی است، خصوصا اینکه همیشه دیدارهای دور برگشت بسیار سخت بوده و همه تیم‌ها برای افزایش شانس صعود و یا جبران ناکامی‌ها به میدان می‌آیند. در این بین بازی با قطر برای تیم ملی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز بود و تیم ملی توانست با تمرکز، مسئولیت پذیری و تلاش ویژه بازیکنان و آنالیز بسیار خوب، باهوشی و تدابیر مناسب کادرفنی، این بازی که دیدار مرگ و زندگی را برد.

پیروزی برابر قطر در روزی رقم خورد که دو حریف اصلی ایران شکست خورده بودند.

- بله خوشبختانه در آن شب، کره‌جنوبی و ازبکستان طعم شکست را چشیدند و به نظر من بردمان به اندازه کسب 6 امتیاز شیرین بود. همچنین این پیروزی کمک کرد با اطمینان به نفس بیشتر برابر چین به میدان برویم و در آن مسابقه سخت و سرنوشت ساز هم پیروز شویم. حالا با اقتدار صدرنشین هستیم و با آرامش و تمرکز و اطمینان بیشتری در بازی های بعدی به میدان می‌رویم.

نقش کی‌روش در این موفقیت‌ها چقدر بوده است؟

- کارلوس کی‌روش یک مربی بزرگ است که بزرگی و توانایی اش را در زمین فوتبال و به همراه تیم ملی ثابت کرده است. او بسیار خوب حریفان را آنالیز کرد و با در نظر گرفتن ترکیبهای و تاکتیک‌های مناسب و متفاوت، برنامه های مربیان مطرحی از جمله ... و مارچو لیپی را بی اثر کرد. همچنین صحبتهای مناسب و اعتماد به نفسی که او و سایر نفرات کادرفنی به ملی پوشان دادند، باعث شد با قدرت بیشتر به میدان رفته و در این دیدارهای مهم و سرنوشت ساز به پیروزی های درخشانی دست پیدا کنیم.

نظر کی روش در مورد عملکرد تیم ملی؟

- سرمربی تیم ملی از عملکرد بازیکنان و نتایج تیم راضی بود. با این نتایج، امروز شانس اول صعود هستیم اما باید در بازی با ازبکستان با قدرت و تمرکز کامل همین روند ادامه و صعودمان را قطعی کنیم.

فکر می کنی این اتفاق بی افتد؟

- اگر ازبکستان را ببریم، دومین تیم بعد از برزیل خواهیم بود که به جام جهانی می‌رسد، البته در صورت رقم خوردن چنین افتخار بزرگی باید از کادرفنی تشکر و باید بازیکنان تمجید کرد. همچنین دست هواداران را بوسید که در روزهای حساس و مهم، یار و یاور تیم ملی بودند. امروز جشن گرفتن و برنامه نداشتن برای 3 بازی آینده، منطقی نیست به همین دلیل امیدوارم در 3 بازی پایانی امتیاز کامل را بدست آوردیم و با اقتدار و بدون گل خورده به جام جهانی برسیم.

در مورد رکورد 900 دقیقه گل نخوردن تیم ملی و خصوصا 7 بازی بدون گل خورده در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم صحبت کن؟

-  این موفقیت بزرگ ماحصل برنامه‌های تاکتیکی کارلوس کی‌روش، کادرفنی و تلاش همه بازیکنان بود و باعث شد من هم مثل همه نفرات تیم به ایرانی بودنمان افتخار کنیم. امیدوارم روند گل نخوردن را تا بازی پایانی گروه ادامه دهیم زیرا رسیدن به جام جهانی بدون گل خورده، رکوردی تاریخی را برای فوتبال ایران رقم خواهد زد.

و در این دو بازی فیکس بودی و با عملکرد خوبت در این موفقیت نقش داشتی؟

- مطمئنا هر کسی که کی‌روش تصمیم بگیرد، برای تیم ملی به میدان میرود زیرا از همه مسائل مهمتر، موفقیت و نتیجه گیری تیم ملی است. البته بازی کردن در خط دفاع تیم ملی یک افتخار بزرگ است زیرا از بین میلیون‌ها فوتبالیست ایران، به چنین افتخار بزرگی دست پیدا کرده ام. خدا را شاکرم که توانستیم به خوبی وظایفم را انجام داده و بازیکن مفید و موثری برای تیم ملی بودم. قطعا تمام تلاش و توانم را به کار می بندم تا این جایگاه را حفظ کرده تا از یک طرف به تیم ملی کمک کنم و از طرف دیگر باعث افتخار خانواده و مردم کشور شوم.

یکی از رسانه ها اعلام کرد که در تیم منتخب مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا قرار گرفتی؟ چه احساسی داری؟

- ابتدا باید از همه نفرات کادرفنی و بازیکنان تیم که باعث شدند به چنین افتخاری دست پیدا کنم، تشکر کنم و دست همه آنها می بوسم زیرا با کمک آنها این موفقیت برای ایران و من بدست آمد. امیدوارم همه تیم ملی و ایرانیها همیشه جزو بهترین های ایران و آسیا و حتی جهان باشند.

تماشاگران هم در این دو بازی خصوصا دیدار با چین سنگ تمام گذاشتند.

- خوشحالم در ایام نوروز، 6 امتیاز به هواداران هدیه و یک عیدی بزرگ به مردم ایران دادیم، حالا دل همه مردم ایران شاد شده و من و همه سایر بازیکنان از این اتفاق خیلی احساس خوبی داریم. مطمئنا فوتبال دلها خوش و آدمها را زنده می کند، مردمی که در قطر حامی تیم ملی بودند و در تهران هم همه سکوها و حتی دیوارها بالای ورزشگاه را پرکردند. من دست همه هوادارانی که به ورزشگاه آمدند، تیم ملی را تشویق کردند، به نفرات تیم ملی انرژی ویژه‌ای دادند و چین را ترساندند تا بتوانیم در این مسابقه مهم به پیروزی دست یابیم و یا آنهایی که از خانه تیم ملی را دعا کردند را می‌بوسم.

با مسئولان امر چه صحبتی داری؟

در اینجا می‌خواهم هم از مسئولان درخواست کنم زیرساخت‌های مناسبی را در سراسر ایران برای رشته فوتبال فراهم کنند زیرا تیم ملی، باشگاه‌ها و بازیکنان مستعد و آینده دار برای رسیدن به موفقیت نیاز به زمین های تمرین بهتری دارند. مطمئنا اگر زیر ساختها به خوبی فراهم شود، بازیکنان ایرانی می‌توانند در کنار افتخار آفرینی برای تیم ملی و باشگاه‌ها، به تیم‌های معتبر اروپایی بروند و افتخارات بسیاری را برای کشورمان در لیگهای معتبر اروپایی  رقم بزنند.

بعد از دیدارهای مهم تیم ملی، به قطر رفتی، برخورد آنها با تو چطور بود؟

- مدیران باشگاه السد کاملا حرفه ای این قضیه برخورد کردند، آنها به من تبریک گفتند و برایم آرزوی موفقیت کردند.

و السد 3 بازی حساس پیش رو دارد، چقدر به قهرمانی این تیم امیدواری درحالیکه 2 امتیاز از لخویا عقب هستید؟

- السد تیم بسیار خوبی است که یک مربی کاربلد و بازیکنان مطرحی دارد اما متاسفانه در نیم فصل دوم یکبار با تیم کامل بازی نکردیم. البته فوتبال همین است، و تیم ما هم با تمام مشکلات، نتایج خوبی گرفته است. در فوتبال اگر گل نزنید، برنده ‌نمی‌شوید حتی اگر خط دفاعی خوب بازی کند. ما دفاع خوبی داریم اما مهاجمان‌مان موقعیت‌های زیادی را در هر بازی از دست می‌دهند. مثلا در همین دیدار آخر برابر ام صلال در دقیقه 5+90 بازیکن تیم یک ضربه پنالتی را از دست داد؛ فرصتی که اگر گل میشد، میبریم و الان صدر بودیم.

آیا فکر می کنی لخویا در این بازی های امتیازی از دست بدهد؟

- لخویا اگر در این 3 بازی، یک مساوی یا باخت بدهد و ما در همه دیدارها پیروز شویم، قهرمان خواهیم شد زیرا تفاضل گل‌مان بسیار بالاست. متاسفانه در دو سال گذشته السد دو بار قهرمانی رقابتهای مختلف قطر را از دست داد و دو مرتبه در ضربات پنالتی آخر مسابقه ناکام ماند و از رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا محروم شد. امیدوارم بدشانسی‌های تیم مان به پایان برسد و در این 3 بازی پایان خوش شانسی باشیم و قهرمان شویم؛ همچنین من هم بتوانم گل قهرمانی را به ثمر برسانم.

و در آخر، صحبت خاصی داری؟

- امیدوارم امسال اتفاقات خوبی برایم رخ بدهد؛ ابتدا با السد قهرمان شوم و سپس با تیم ملی به جام جهانی برسم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس