کد خبر 705044
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
ماریا زاخاروا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد اتهام غرب علیه این کشور در برخورد خشن با مخالفان دولت، گفت: فیلم های زیادی وجود دارد که نشان می دهد، تظاهرات در غرب چگونه سرکوب می شود.

 به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در یک یادداشت فیس بوکی نوشت که چند کشور غربی از دستگیری شماری تظاهرکننده در مسکو انتقاد کرده اند، در حالیکه خود اصلا برخوردی آرام با معترضان ندارند.


وی افزود: فیلم هایی که از سرکوبی تظاهرکنندگان در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه در اینترنت وجود دارد، نشان می دهد چگونه تظاهرات را سرکوب می کنند.


زاخارووا ادامه داد: ادعای اینکه روسیه حقوق بشر را نقض می کند، کاملا بی اساس است و فقط افراد بی سواد سیاسی می توانند چنین ادعایی را مطرح کنند.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان اظهار کرد: با وجود این واقعیت، طرح چنین بهانه و ادعاهایی برای انجام اقدام های ضدروسی ادامه خواهد یافت.


سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز ششم فروردین ماه در این باره گفت: در کشورهای غربی مواضعی دو گانه درباره برگزاری اجتماعات اعتراضی وجود دارد.


وی اظهار کرد: کشورهای غربی و آمریکا در قبال اعتراضات در روسیه و اجتماعات اعتراضی در چند کشور اروپایی رفتاری دوگانه دارند.


وی با تاکید بر اینکه آزادی به معنای پیروی از قانون است، گفت: وقتی در مورد رویدادهای مشابه شاهد واکنش های متفاوت هستیم، معیارهای دوگانه را به یاد می آوریم. به خاطر نمی آورم، سیاستمداری در غرب در مورد تصمیم اخیرا منع برگزاری اجتماعات (ترک ها) در آلمان، هلند و اتریش ابراز نگرانی و ناراحتی کرده باشد.


چهارشنبه هفته پیش در تظاهرات گروهی از مخالفان دولت در شهر مسکو پایتخت روسیه و سن پترزبورگ که شمار آنان چندین هزار نفر اعلام شد، گزارش شده است بیش از ۵۰۰ نفر دستگیر شدند.


این تظاهرات در حالی برگزار شد که مقام های امنیتی مسکو آن را غیرقانونی خوانده و به شرکت کنندگان در مورد پیامدهای آن هشدار داده بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس