محمدرضا خاتمی

مصطفی تاجزاده اخیراً ادعا کرده است: ما احمدی‌نژاد را نقد می کردیم اما دلواپسان روحانی را تخریب می‌کنند...

سرویس سیاست مشرق  _ «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه، با بسته خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اگر روحانی رئیس جمهور نمی‌شد ایران سقوط می‌کرد!

محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اعتماد ملی، در بخشی از میزگرد سیاسی روزنامه دولتی ایران که در سالنامه نوروزی این مطبوعه چاپ شده، اظهار کرده است:

«آنچه روحانی (در سال 92) تحویل گرفت، کشوری در حال سقوط و مخروبه بود»!

*چند هفته قبل و در سال 95 نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور روحانی طی اظهاراتی پس از سه و نیم سال عملکرد دولت آقای روحانی اینطور گفته بود که کشور در «شرایط تهِ درّه» است و دولت فقط کمی از ته درّه بالاتر آمده!

در دولت سابق نیز یکی از مدیران اقتصادی کشور اظهار کرده بود که ایران در «شرایط شعب ابی طالب» قرار دارد.

این سیاه نمایی ها نه تنها با واقعیات کشور منطق نبوده و نیست بلکه دولت سابق و حتی دولت فعلی را متأُسفانه با چالش های بزرگی مواجه کرد.

کما اینکه همین رفتارها و یا گفته های دیگری مثل «خزانه خالیست»، « حل مشکل آب خوردن»، «اقتصاد ایران غارت زده است»، «تحریم های آمریکا ایران را فلج کرد» و... بود که از ابتدای روی کار آمدن دولت آقای روحانی تاکنون ادامه پیدا کرد و هم اکنون دولت یازدهم را با حجم عظیمی از مطالبات مختلف مواجه کرده است به گونه ای که هیچ راه گریزی از آنها نیست.

ستاد مشترک اعتدال و اصلاح طلبان تصور می کردند که با این سیاه نمایی ها زمینه برای مدیریت افکار عمومی و 2 دوره ای شدن دولت یازدهم فراهم می شود اما متأسفانه از آنجا که بر سر شاخه نشسته و بن می بریدند؛ به خاک سیاه نشستند و امروز به جایی رسیده اند که دولت حتی مجبور است در قبال پدیده های طبیعی هم پاسخگوی افکار عمومی باشد و یا سمپات هایش در یک بازی شکست خورده اینطور به مردم بگویند که آقای روحانی اساساً از قِبَل برجام، هیچ وعده خاصی به مردم نداده است...

در اشاره به غلط بودن اظهارات ضد امنیتی حق شناس مبنی بر اینکه ایران اسلامی در سال 92 در حال سقوط بوده است همین بس که اولاً هیچ گزاره مستندی در اقتصاد یا امنیت، چنین ادعایی را تأیید نمی کند، ایران اسلامی در سال 92 جزو 20 اقتصاد بزرگ جهان بوده است و بسیاری از شاخص های اقتصادی در آن روزها نیز بهتر از ایام فعلی بوده است.

گفتنیست، ادعای منسوخ شده اصلاح طلبان مبنی بر اینکه روی کار آمدن آقای روحانی در سال 92، خطر جنگ را هم از ایران رفع کرده است، ادعای صحیحی نبوده و هیچیک از اخبار مستند چنین رخدادی را تأیید نمی کنند.

کما اینکه اخبار مستند، ادعاهای دیگر اصلاح طلبان مثل «تقلب» در سال 88 و یا «اعطای هزاران بورسیه غیر قانونی» را هم تأیید نکردند.

***

تاجزاده: ما احمدی‌نژاد را نقد می کردیم اما دلواپسان روحانی را تخریب می‌کنند...

مصطفی تاجزاده، از فعالان اصلاح طلب و از دستگیر شدگان فتنه سال 88، در بخشی از میزگرد سیاسی شماره اخیر نشریه مهرنامه، با بیان اینکه من این گفته آقای کرباسچی را قبول ندارم که برخورد با آقای هاشمی را جناح چپ در مجلس ششم باب کرد. سال ها قبل تر جناح راست در مجلس چهارم چنان علیه آقای هاشمی سم پاشی کرد که آقای هاشمی در مجلس گریه کرد! گفته است: نوع برخوردهای جناح راست با جناح چپ فرق داشت. مثل سال های اخیر که ما آقای احمدی نژاد را نقد می کردیم اما دلواپسان آقای روحانی را تخریب می کنند.

*متأسفانه چندیست که آقایان تاجزاده و حجاریان به جعل حقایق تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی روی آورده اند و هدف آنها از این کار فعلا بر ما مکشوف نیست! (در شماره های اخیر وبلاگ مشرق به این مسئله و مستندات آن پرداخته شده است)

درباره اظهارات آقای تاجزاده که در بالا به آن اشاره شد، اگرچه ما قصدی برای دفاع از برخی عملکردها و رفتارهای رئیس جمهور سابق و بویژه رفتارهای حلقه انحرافی را نداریم اما بیان چند نکته ضروریست:

یکم: آقای احمدی نژاد و نمایندگان مجلس در دوران دولت های نهم و دهم، هرگز بصورت تلویحی و مستقیم، منتقدان را به جهنم و زندان حواله ندادند و برای این کار قانونی هم تصویب نکردند. رفتاری اختناقی که متأسفانه در دولت آقای روحانی و در مجلس فعلی به یک سنت و رویه آشکار تبدیل شده است.

دوم: مشخص نیست آقای تاج زاده چطور حاضر شده اند اسم رفتارها و توهین‌هایی مثل دادن القاب ناپسند به رئیس جمهور، «احمدی نژاد هرچه لایق خودش بود، گفت»، از این رئیس جمهور متنفریم و احمدی نژاد طرح نظام بود را که جملگی توسط جریان خاص ابراز شدند را «نقد» بگذارند و در مقابل به رخدادهایی مثل اعتراض تحلیلگران سیاسی و اقتصادی کشور به بی دستاوردی برجام، اعتراض به کدخدا دانستن آمریکا از سوی ارکانی از دولت و اعتراض رسانه ها به عدم تحقق وعده های پر طمطراق دولت آقای روحانی بگویند: «تخریب»!

گفتنیست، در بحث مرحوم هاشمی نیز تاجزاده متأسفانه حاضر به بیان این حقیقت نشده است که رفتارهای اصلاح طلبان در قبال آقای هاشمی پس از خرداد 76 تا جایی پیش رفت که مرحوم هاشمی را متهم به عاملیت برای «قتل» هم کردند و یا با «تقلّب» و دستکاری آرا، مانع از حضور ایشان در مجلس ششم شدند.

بدیهیست که مقایسه این رفتارها با شفاف سازی اقتصادی مرحوم هاشمی در قبال درخواست جناح راست، به هیچ وجه کار درستی نیست و آقای کرباسچی درست گفته است...

***

مستبدین سیاست ایران چه کسانی هستند؟
خاتمی: روش شورای نگهبان به ضرر مملکت است

محمدرضا خاتمی، برادر رئیس دولت اصلاحات و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از گفت وگوی خود با ویژه نامه نوروزی نشریه نسیم بیداری اظهار کرده است:

من بعنوان مخالف باید بتوانم نشان بدهم روشی که در طول ده الی بیست سال گذشته شورای نگهبان داشته، به ضرر مملکت شده است که متأسفانه در فضای فعلی چنین حالتی امکان پذیر نیست.

او ادامه می دهد: اینها مشکلاتی است که به همان رسوبات استبدادی که هنوز در دل و جان خیلی از ما وجود دارد، برمی گردد که باید تلاش کنیم تا به تدریج از آن فاصله بگیریم. گرچه متأسفانه در طول این قریب  به چهل سالی که از استقرار جمهوری اسلامی می گذرد، در خیلی از جاها مشاهده می کنیم که از آن رسوبات فاصله که نگرفته ایم هیچ، بیشتر هم شده است!

*چهره های جریان سیاسی خاص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم، همچون تمامی انتخابات های گسترده، خواب های شومی را برای شورای نگهبان دیده و هجمه های شدیدی را علیه این رکن رکین نظام آغاز کرده اند.

قبل از خاتمی، این مصطفی تاجزاده بود که در مصاحبه با همین ویژه نامه نوروزی طی اظهاراتی گفته بود:

«یکی از مشکلات انتخابات ایران همین نوع رفتاری است که شورای نگهبان قانون اساسی در تأیید یا رد صلاحیت نامزدها انجام می دهد و موجب این می شود تا لایه های مختلف جامعه نگران شوند و به قول شما استرس داشته باشند که آیا کاندیدا یا کاندیداهای مورد نظرشان مجوز حضور در انتخابات را به دست می آورند یا نه؟...طبیعیست که مردم ناراضی شوند!»[1]

انتقادات اصلاح طلبان از شورای نگهبان، مسبوق به سابقه است و در آستانه هر انتخاباتی با شدت بیشتری طرح می شود. آنها به «نظارت استصوابی» شورای نگهبان به دلیل وجود شاخص های تشخیصی وکلا و فقهای شورای نگهبان انتقاد دارند.

تمامی این اظهارات در حالی است که چهره های جریان خاص در یک بی اخلاقی آشکار از اشاره به ذنوب لایغفر خود در حق نظام اسلامی و مردم طفره می روند و ضمن تقلا برای مقصر جلوه دادن شورای محترم نگهبان، قصد ایجاد این انتظار را در افکار عمومی دارند که مثلاً فتنه گران نیز صلاحیت حضور دوباره در مناصب نظام را دارند!

آنها در عین حال اشاره ای به این معنا هم نمی کنند که بعید است کسی به صرف نزدیک بودن به جریان اصلاحات رد صلاحیت شود زیرا تجربه نشان داده است که چهره های جوان و خوش سابقه اصلاح طلب و یا اصلاح طلبان نجیبی مثل دکتر عارف همواره از فیلترهای نظارتی شورای نگهبان بدون هیچ مشکلی عبور می کنند.

گفتنیست، غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سال گذشته در اظهاراتی عجیب گفته بود: «اصلاح‌طلب‌ها دنبال حفظ موقعیت و جایگاه شورای نگهبان هستند. هیچ اصلاح‌طلبی را نمی‌شناسم که در جهت تخریب شورای نگهبان حرفی زده باشد»!

آنچه در ادامه می خوانید بخشی از صحبت هایی است که چهره ها و معاریف اصلاح طلب طی سال های اخیر و در دولت آقای روحانی در اشاره به شورای محترم نگهبان مطرح کرده اند:

_ رسول منتجب‌نیا: حتی مادر فرزندمرده نیز به دلایل ردّ صلاحیت من می‌خندد!

_ احمد خرّم: این رد صلاحیت‌ها، با شناختی که ما بر روی افراد رد صلاحیت‌شده داریم، عکس فرمایشات رهبر معظم انقلاب است. ما متوجه نمی‌شویم که چرا شورای نگهبان در جهت مخالف صحبت‌های رهبری حرکت می‌کند!

_ سیدحسین موسوی تبریزی: تحقیقات محلی شورای نگهبان برای انتخابات خلاف شرع و قانون است.

_ شهربانو امانی: هیئت نظارت نه تنها زمینه شرکت گسترده مردم و مشارکت حداکثری آنان را فراهم نمی‌کند، بلکه بدون در نظر گرفتن تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن انتخابات، موجب یأس و نا امیدی سیاسیون و مردم ایران می‌شوند.

_ سیدحسین مرعشی: غیر از نصحیت رقیب کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم٬ چون ما ابزاری مثل شورای نگهبان در اختیار نداریم. اگر هم چنین ابزاری را داشتیم برای حذف رقیب خود از آن استفاده نمی‌کردیم!

_ جواد اطاعت: نفس کلمه صلاحیت و ردّ صلاحیت آبروی کشور و نظام ما را برده است.

_ سیدحسین مرعشی: تکلیف ما با آقای جنتی روشن است. ایشان بسیاری از اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کرد اما همه ملت ایران را که نمی‌تواند رد صلاحیت کند...اگر قرار بر این باشد که آقای جنتی به جای 75 میلیون مردم ایران تصمیم بگیرد مردم این موضوع را انحراف می‌دانند و در مقابل انحراف هم می‌ایستند.[2]

گفتنیست، اشاره خاتمی به «رسوبات استبدادی» که هنوز وجود دارند ناشی از یکی از اعتقادات بنیانی اصلاح طلبان است.

آنها بر اساس مستندات و دلایل قابل اثبات، ولایت فقیه را مساوی با دیکتاتوری و استبداد می دانند و حتی لیدر اصلاحات نیز چند سال قبل در گفت وگو با یک ویژه نامه نوروزی اینطور ابراز داشت که با وقوع انقلاب اسلامی در واقع استبداد خارجی از ایران رخت بربست اما «استبداد داخلی» همچنان باقیست...

جریان اصلاحات همچنین بر اساس جامعه شناسان نزدیک به خود و مکتوبات آنها اعتقاد دارد که مردم ایران دارای روحیه استبدادپذیری هستند و بارها نیز این معنا در کلام اصلاح طلبان مورد اشاره قرار گرفته است.

این اعتقادات در حالی است که رفتارهایی مثل تهدید منتقدان به زندان، حذف رقیبی مثل مرحوم هاشمی از مجلس ششم با استفاده از تقلب، تهدید یک اصلاح طلب عصیانگر به افشای عکس بدون حجاب همسر، بازجویی با نقاب و قتل های زنجیره ای نیمه دوم دهه هفتاد جملگی توسط اصلاح طلبان و سمپات های جریان چپ رخداده است... رفتارهایی که تماماً معارض با خط مشی ترسیمی امام راحل و مقام معظم رهبری بوده اند.

***

1_http://www.mashreghnews.ir/news/703932
2_http://www.mashreghnews.ir/news/703932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 83
  • ایرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    این که میگن مخروبه یعنی چی؟ عمران و آبادانی کشور در دولت احمدی نژاد خیلی بیشتر از سال های قبل بود. در ضمن اگر منظورتون تحریم ها و سقوط ارز هست بهتر به سخنان نمایندگان مجلس امریکا گوش بدید که میگن به خاطر فتنه 88 این تحریم ها اعمال شد حتی تخریب و نابودی صنعت هسته ای هم تحریم های مالی رو برنداشت . چند چندی؟ هنوز هم دروغ هنوز هم ... مردم ایران اگر این حرف ها رو باور کننن خیلی ...
    • رسول IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      94 45
      دقیقا با این متن موافقم، ببخشید اشتباهاً منفی زدم.
    • سیب IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      اگر دولت احمدی نژاد ادامه پیدا میکرد ونزوئلا میشدیم. اگر برجام نبود جنگ میشد.اگر برجام نبود صادرات نفت به صفر میرسید. اگر اقتصاد مقاومتی باشد، کره شمالی میشویم. اگر اگر اگر.............. یه مشت اگر تخیلی و انتزاعی برای ترساندن ملت. اما بدانید"ترس" واقعی از نظر امام کبیر (ره) اینست: «آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‏نشینی بیرون برود و به کاخ‏نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌‏شود. آن روزی که مجلسیان خویکاخ‏نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزندۀ کوخ‏نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.»
    • علی IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      54 23
      یا خیلی خنگی یا خودت وبه خنگی زدی
  • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    اگر روحانی رئیس جمهور نمی شد کشور آباد می شد جوانان صاحب شغل بودند مردم معیشت خوبی داشتند شاغلین کارشان را از دست نمی دادند حقوق های نجومی نبود تحریمها کمتر بود دشمنان همیشه از کشورمان حساب می بردند.
  • محمداهوازی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    بی وجدانها چقدردروغ می گویید شما که هرتهمتی بود به احمدی نژاد زدید.
  • پاژنیوز IT ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    مصطفی تاجزاده اخیراً ادعا کرده است: ما احمدی‌نژاد را نقد می کردیم اما دلواپسان روحانی را تخریب می‌کنند...!!!!! واقعا خودتونم قبول دارین این حرف ها را !؟ چه کاری بود که انجام ندادید تا احمدی نژاد را ساقط کنید؟؟ از اختلال در بازار ، همدستی با کشور های غربی برای خراب کاری در ایران تا فتنه 88 چه کار بود که برای تخریب احمدی نژاد انجام ندادید!!! ؟؟
  • سامان US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    قطار ترمز بریده که بودیم شما دیگر زیادی انکار میکنید در عرض دوسال که درآمد نفتی کم شده بود ارزش پول ملی حدود چهار صد در صد کاهش پیدا کرده بود می دانید یعنی چه؟ خیلی از داروخانه ها داروهای خاص جای خود حتی استامینوفن هم نمی فروختند شما حافظه تان ضعیف است یا منافع داشتید؟
    • ببخشید شما کجائید؟! IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      71 36
      ببخشید می خواستم بپرسم شما درون ایران زندگی می کردید اون زمان؟! چون الان که از کشور دیگه ای ظاهرا پست فرستادید! مطمئنید ما استامینوفن هم نمی تونستیم بخریم...
    • مافیا IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      26 2
      پس پورشه از کجا آمد؟ یا چرا در شهریور 92 و فقط یک ماه بعد آمدن روحانی دارو فراوان شد؟ مافیا و ما ادریک المافیا
  • وضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    125 6
    اگر همه اين افراد در پست هايي كه داشته ودارند صادقانه خدمت ميكردند امروز وضعيت مردم ومملكت از اين كه هست خيلى بهتر بود
  • ناصر IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    85 20
    نیازی به آوردن آیات نیست کمی نگاه به کشور در ۹۱و۹۲بکنیم همه چیز معلوم میشود
    • م IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      به شرطی ک نگاهتون به قبل و بعد 91 و 92 و علل و معلول هم باشه
    • منصور IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      57 16
      علت که معلوم است پالسهای آقایان و آقازاده هایشان در فتنه 88 و اعلام نام شرکتهای دور زننده تحریمها به OFAC و اتحادیه اروپا و.... باعث تشدید تحریمها و تنگتر شدن حلقه تحریمها شد.
  • سعید IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    تا مردم ورهبری هستند سقوط نظام در خواب ببینید این فکر شماست که اگر فلانی نبود نظام سقوط می کرد نظام در زیر سایه ولی عصر وسید بزگوار حضرت اقا خامنه ای سقوط نمی کنه این شماهاید که سقوط کردید
    • ابادانیم IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
      8 2
      احسنت.
  • حسن IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    75 17
    اینافکرمی کننداگراتفاقی بیفته کاره ای می شوندگرچه اولادرخواب ببیندکه مردم بیداروهوشیارومراقب انقلابند دوما معاندان مطمعنااول این دودوزه بازان راجزاخواهنددادهمه می دانند کسانی که به خودی خیانت می کنندنمی توان رویشان هیچ حسابی بازکرد
  • ه IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    92 40
    آخه آدم از دست این افساد طلبا چی بگه
  • حق گو IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    53 16
    این اقا ی تاج زاده داره خودشیرینی میکنه مردم حقیقت را بهتر از شمای به اصطلاح سیاست مدار درک می کنند حرف های شما توهین به شعور مردم است کمی در ادعا هایت دقت کن که همین مردم کوچه وبازار که حتی کلمه ای از سیاست نمی دانند به حرفهایت وخودت وطرز تفکرت نخندند......
  • یارو IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    اگر روحانی رییس جمهور نشده بود الان تاسیسات هسته ای داشتیم.اگر روحانی رییس جمهور نشده بود اینقدر تحقیر نمیشدیم.
    • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      59 18
      احسنت فقط همین!
  • ملخ IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    44 27
    شما دو برادر براي ايران چه كار كرديد تمدن خخخخخخخ
  • رحیم IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    79 22
    4سال از عمر مان به بی پولی وکم درامدی از دست دادن سرمایه مون از دست دادن شغل وووووووکذشته الان میگن اگر روحانی نبود ... ای کاش نمی شد.
  • حامی رحیمی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    50 28
    در دولت سابق نیز یکی از مدیران اقتصادی کشور اظهار کرده بود که ایران در «شرایط شعب ابی طالب» قرار دارد. دروغ است. رحیمی فقط گفت ما برای هر شرایطی حتی شعب ابیطالب آماده ایم و تا آخر مقاومت خواهیم کرد.
    • ناشناس US ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
      6 3
      اشتباهی منفی دادم.
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    98 92
    آقای روحانی یکی از بهترین رییس جمهورآن کشور است که کار های زیر ساختی انجام می دهد که فایده زحمات ایشان در دولت های بعد حس می شود
  • ناشناس IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    47 11
    ما مردم چقدر بدبختیم یه عده به خاطر قدرت باهم می جنگند
  • %ناشناس% IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    52 16
    مخصوصا اگه این ذخایر نظام نبودن معلوم نبود الان سرنوشت نظام چی میشد.
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    34 27
    بازم حمله به شورای نگهبان شروع شد. متاسفانه آقای احمدی نژاد هم اخیرا حرف های بدی در مورد عدم اجازه به افراد صالح برای ورود به انتخابات در دور قبل زدند. البته من به شدت معتقدم که احمدی نژاد اول (تقریبا 3 سال اول) با احمدی نژاد آخر بسیار متفاوت هستند.
  • علیرضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    36 10
    نفهمیدیم احمدی نژاد خوبه یاروحانی یه چیزاینامیگن یه چیزاونابه نظرمن آزموده راآزمودن خطاست هردورومیگم شخصی بایدرای بیاره که بتونه به کشورخدمت درست کنه...
  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    34 27
    این کوته فکران در فکر تضعیف نظام و رهبری هستند ، غافل از این که ایران اسلامی نفوذش در منطقه تا 7 کشور هم فراتر رفته و زبان زده اربابان این آقایان شده است. الهی شکرت از این نصرت الهی شکرت از این غفلت
  • سجاد IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    55 24
    عجب!! در مقابل سخنان گزافه و ادعاهای ایشان باس گفت عججججججججججججببببببب!!!!! خدا یا با کیا شدیم 80 میلیون ملت ایران :/
  • عبدالعلی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    66 45
    کسانی که در طول مسئولیت خود با ا رسالد نامه های تخریبی و و استعفا در مجلس ششم وخروج از حاکمیت مانند دوستان پناهنده خود به شیطان بزرگ قصد براندازی نظام را داشته اند اکنون برای نظام دل میسوزانند
  • ایرانی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    85 33
    خاتمی راست گفته چون اگر روحانی رئیس جمهور نمی شد اینبار اصلاحت مملکت را آتش میزدندمثل فتنه88البته اینبار هم غلطت میکردند.
  • ایمان IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    24 9
    زیاد ناراحت نشین 8 سال ترامپ بدتر سرمون میاد حالا چه روحانی ریس جمهور باشه چه نباشه
  • م IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    15 5
    اقتصاد صد روزه خوب مي كنند چه شد ؟؟؟؟ كارگران كه غني نشدند و غني ها مانند كارخانه دارها به مرز ورشكستگي افتادند .... برادرمن اگه واقعا سخت است داوطلب رياست جمهوري نشويد بخدا قسم قيامت بايد جواب داد ... يكي از مشاغل پر ثواب ولي سخت كه بايد قيامت پاسخگو بود قبول مسوليت در جامعه اسلامي و امورات مسلمين است خواهش ميكنم از كانديداهاي محترم واقعا توانايي ندارند جلو نيايند ....
  • ددی SE ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    27 20
    خرداد با راُی مان به دهان پادوها خواهیم کوبید
  • ناشناس IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    34 65
    آقای تاجزاده شما وقتی از دولتی که هیچ کاری برای کشور ومردم وجوانان انجام نداده است دفاع می کنید نشان دهنده این است که شما هم هدفتان نقداز دولت احمدی نژاد نبوده است بلکه خصومت ودشمنی بوده است چون مردم ازعملکرد احمدی نژاد راضی بودند که دودوره به ایشان بالاترین رای را دادند.
  • قدیمی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    30 10
    چهار سال اول احمدی نژاد به مراتب از چهار سال اول روحانی اوضاع بهتر بود خدا به داد چهار سال دوم برسه!!!!!!!!!!
  • سمندر IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    22 10
    کشورماامام زمان حمایت می کندنه کسانی دیگر
  • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    17 10
    اگر خدا ی ناکرده دوباره رای بیاره خطر سقوط هست نه رای نياره
  • فدایی رهبر IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    31 62
    تا رهبرم هست هیچ وقت نظام سقوط نمی کند
    • روح الله IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
      4 1
      اشتباه منفی دادم شرمنده
  • ددی SE ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
    29 12
    تا خرداد، وقت رفتن چیزی نمانده به حزیان گویی افتاده اند
  • محسن خان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
    2 3
    درسال 92جزبیست اقتصادبرتردنیاحتماباتورم 300درصدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس