علی الاحمد

مدیر اندیشکده مطالعات خلیج در واشنگتن گفت که روزانه ۱۵۰ کودک یمنی به دلیل قحطی ناشی از محاصره اقتصادی عربستان جان خود را از دست می‌دهند اما شاهد هیچ واکنشی از کشورهای غربی نیستیم.

به گزارش مشرق، "علی الاحمد" مدیر اندیشکده مطالعات خلیج در واشنگتن به دو سال تجاوز ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن و کشتار مردم بی دفاع این کشور پرداخت.

عربستان پس از 2 سال جنگ علیه یمن هنوز نتوانسته مکان امنی برای منصور هادی در داخل یمن ایجاد کند

وی در این مصاحبه گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن اشاره کرد، هدف آل سعود از آغاز جنگ علیه یمن به دست آوردن دستاوردهایی در داخل خود عربستان بوده است اما در حالی که در سومین سالگرد آغاز این جنگ قرار داریم عربستان تا کنون نتوانسته هیچگونه دستاوردی در این جنگ بدست بیاورد. در این مدت "عبد ربه منصور هادی" نتوانست به یمن بازگردد و حتی در این مدت نتوانستند یک مکان امنی برای وی در داخل یمن ایجاد کنند تا بتواند در آنجا مستقر شود.

بی‌ثباتی، درگیری و جنگ تنها دستاورد دو سال تجاوز عربستان به یمن است

مدیر مرکز مطالعات خلیج در واشنگتن در ادامه این مصاحبه گفت: چه بسا عربستان به دنبال بوجود آمدن هرج و مرج در یمن بوده و شرایط کنونی طبق خواسته این کشور بوده و ریاض به دنبال عدم استقرار و بروز درگیری و جنگ در این کشور بوده و ممکن است این تنها دستاورد عربستان از دو سال حمله و تجاوز و محاصره اقتصادی یمن باشد چون اگر ملت یمن به صورت واقعی بپا خیزد، چیزی به نام کشوری که هم اکنون از آن با نام سعودی یاد می‌شود باقی نخواهد ماند. اما من معتقدم که ملت یمن بالاخره در برابر عربستان و حامیانش که شامل آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای غربی می‌شود، پیروز خواهد شد.

روزانه 150 کودک یمنی به دلیل قحطی ناشی از محاصره اقتصادی عربستان جان خود را از دست می‌دهند

وی در ادامه این مصاحبه به روابط گسترده عربستان با کشورهای غربی با وجود استفاده ریاض از بمب‌های خوشه‌ای و تسلیحات ممنوعه علیه ملت یمن پرداخت و گفت: شاهد آن بودیم که چند روز پیش اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای به روابط با عربستان اشاره کرد و خواستار تقویت آن شده بود. کاملا آشکار است که کشورهای غربی تصمیم گرفته‌اند که از تسلیحات ممنوعه علیه یمن استفاده شود. شاید استفاده از بمب‌های خوشه‌ای مهمترین جنایتی نباشد که در یمن در حال روی دادن است. اجازه دهید درباره سیاست محاصره اقتصادی و گرسنه نگه داشتن ملت یمن صحبت کنیم. باعث تاسف است که سازمان ملل متحد از ذکر نام کشوری که باعث ایجاد قحطی در یمن شده و جان میلیون‌ها انسان را در خطر قرار داده خودداری می‌کند بر اساس گزارش‌ها روزانه 150 کودک در یمن به دلیل قحطی جان خود را از دست می‌دهند و متاسفانه هیچکدام از کشورهای جهان به خصوص کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل که به این جنگ مشروعیت بخشیدند این قحطی و کشوری که باعث آن شده را محکوم نکرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس