جهانگیری

جهانگیری با بیان اینکه باید از قاچاق کالا در کشور جلوگیری شود خاطرنشان کرد: همچنین از واردات بی‌رویه نیز باید جلوگیری کرد تا زمینه اشتغال جوانان در کشور فراهم شود.

به گزارش مشرق؛ اسحاق جهانگیری در حاشیه حضور در گلزار شهدای کرمان و قرائت فاتحه در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری و تولید است و در این راستا باید تولید کشور افزایش پیدا کند.

وی با تبریک سال نو به مردم ایران اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" توسط رهبر معظم انقلاب گفت: بازار کشور به‌عنوان مهمترین عنصر در رشد تولید کشور باید در اختیار کالاهای داخلی قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های کشور بیکاری جوانان و تحصیل‌کرده‌ها است گفت: حدود یک میلیون و 200 هزار نفر سالانه به افراد جویای کار در کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید روی فرهنگ مردم برای استفاده از تولیدات داخلی در کشور کار شود افزود: مردم باید به این باور برسند که استفاده از تولیدات داخلی، اشتغال جوانان خودشان را در پی دارد.

وی با بیان اینکه باید از قاچاق کالا در کشور جلوگیری شود خاطر‌نشان کرد: همچنین از واردات بی‌رویه نیز باید جلوگیری کرد تا زمینه اشتغال جوانان در کشور فراهم شود.

جهانگیری صنعت گردشگری را یک صنعت مهم در ایجاد اشتغالزایی دانست و گفت: با رونق صنعت گردشگری، هم با هزینه کم، اشتغال خوبی ایجاد می‌شود و هم فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی به جهان منتقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به تولید در پیام رهبر معظم انقلاب مورد تاکید است افزود: برای تولید نیازمند سرمایه‌گذاری در کشور هستیم که یکی از منابع سرمایه‌گذاری استفاده از بخش خصوصی است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نظام بانکی در کشور باید اصلاح شود تصریح کرد: اگر نظام بانکی خوب و مطمئن داشته باشیم، می‌توانیم از سرمایه‌گذار حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه نیازمند بیش از 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور هستیم گفت: برای جذب این میزان سرمایه‌گذاری باید با دنیای خارج تعامل داشته باشیم.

جهانگیری در مورد فعالیت‌های انجام شده در استان کرمان با موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: کرمان جزو استان‌های موفق در این زمینه بوده و کار در قلعه‌گنج کار نویی بود که الگو شده است.

وی با بیان اینکه باید موانع توسعه در استان شناسایی و برطرف شود افزود: یکی از مهمترین موانع استان کرمان بحث محدودیت منابع آبی است که باید پیگیری شود.

معاون اول رئیس جمهور بررسی انتقال آب از دو دریای موجود در جنوب کشور به فلات مرکزی ایران را یکی از اهداف سفر به کرمان عنوان کرد و گفت: به صورت طبیعی هر سال عید برای دیدار مادر و خانواده به کرمان سفر می‌کنم که مشکلات و موانع توسعه استان نیز در دیدار با مسئولان استان پیگیری می‌شود.

وی در مورد پروژه نورپردازی گلزار شهدای کرمان بیان کرد: این پروژه هم مانند بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی در استان کرمان از کارهای ابتکاری است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و می‌تواند برای سایر استانها الگو شود.

جهانگیری با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ضامن اصلی تداوم انقلاب اسلامی است افزود: روحیه انقلابی در بسیاری از جاها به کمک آمده و هر چه این فرهنگ در کشور ترویج  داده شود باعث آرامش جامعه می‌شود.

سفر به شهرستان سیرجان و بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و بازدید از خط انتقال آب به فلات مرکزی ایران و استان کرمان از برنامه‌های کاری سفر سه روزه معاون اول رئیس جمهور به کرمان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جوان DE ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    12 4
    بعد 4 سال الان یادتون افتاده الان دیگه! از امسال تازه میخواهید شروع کنید، اوکی خیلی خوبه. اگر من بهتون اجازه ندهم چی؟ اگر شما میخواهید تازه شروع کنید، من می خوام این "تازه شروع کردن" رو بدم تو انتخابات یه عده غیر شما "شروع" کنند. من نه اون آدم 4 سال پیشم، و نه 4 سال دیگه وقت دارم.
  • علی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    9 1
    بازم دنیای خارج اقتصاد مقاومتی پِر !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سید IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    13 1
    این دولتمردان همواره در سخنرانیهایشان میگویند باید این کار کرد باید آن کار کرد، از رئیس دولتش تا وزرا و مشاوران و معاونان. گویا هنوز خود را در جایگاه نقد عملکرد دیگران و طلبکار میبینند و وظایف سایرین را مرتّب باید گوشزد کنند.
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    6 2
    حالا کی میخواید شروع کنید، شنبه هفته آینده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس