کد خبر 702909
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
والیبال

تیم‌های شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جهان در قاره آسیا مشخص شدند تا تیم‌های ملی والیبال مردان و زنان ایران حریفان خود را برای صعود به رقابت‌های جهانی سال 2018 بشناسند.

به گزارش مشرق، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 10 تا 30 سپتامبر 2018 (19 شهریور تا 8 مهرماه 1397) با حضور 24 تیم به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود.

تا کنون حضور چهار تیم در این رقابت‌ها قطعی شده است. لهستان به عنوان قهرمان سال 2014، ایتالیا و بلغارستان میزبان سال 2018 از منطقه اروپا و تیم ملی والیبال برزیل به عنوان قهرمان سال 2015 آمریکا جنوبی چهار تیم قطعی شده هستند.

قاره آسیا چهار سهمیه در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد و 23 کشور برای حضور در مسابقات انتخابی اعلام آمادگی کردند که 9 تیم از آسیای میانه، 4 تیم از اقیانوسیه، 5 تیم از شرق آسیا، دو تیم از غرب آسیا و 3 تیم از جنوب شرقی آسیا هستند.

مسابقات انتخابی قاره آسیا در دو مرحله برگزار می شود که در مرحله نخست رقابت ها در پنج منطقه پیگیری شد (منطقه آسیای مرکزی مانده است) و تیم های چین تایپه، تایلند، نیوزیلند، قطر و قهرمان آسیا مرکزی به مرحله دوم صعود کردند. این تیم ها در مرحله دوم به همراه تیم های ایران، استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و چین که از برترین تیم‌های آسیا هستند و بدون مسابقات مقدماتی مجوز حضور در مرحله نهایی به دست آوردند، برای چهار سهیمه در دو گروه رقابت می کنند.

مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی جهان در قاره آسیا در دو گروه برگزار می شود که گروه (A) به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و گروه (B) به میزبانی استرالیا رقابت های خود را پیگیری خواهند کرد و از هر گروه دو تیم سهیمه جهانی می گیرند.

گروه بندی این رقابت ها به شرح زیر است:

گروه A در تهران از 19 تا 23 مردادماه سال 96: ایران، چین، کره جنوبی، قطر و قهرمان آسیای مرکزی (مالدیو، بنگلادش و قرقیزستان)

گروه B در سیدنی از 21 تا 25 تیرماه سال 96: استرالیا، ژاپن، چین تایپه، تایلند و نیوزیلند

همچنین هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان سال 2018 با حضور 24 تیم از 7 تا 28 مهرماه سال 1397 به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.

تا کنون حضور سه تیم در این رقابت‌ها قطعی شده است. آمریکا به عنوان قهرمان سال 2014، ژاپن میزبان سال 2018 و تیم ملی والیبال برزیل به عنوان قهرمان سال 2015 آمریکا جنوبی سه تیم قطعی شده این رقابت‌ها هستند.

قاره آسیا علاوه بر میزبان، چهار سهمیه دیگر در مسابقات والیبال قهرمانی جهان دارد که تیم‌ها بر اساس مسابقات انتخابی مشخص می‌شوند.

مرحله دوم یا نهایی مسابقات والیبال انتخابی جهان در قاره آسیا با حضور 10 تیم در دو گروه برگزار می‌شود که یک گروه پنج تیمی به میزبانی قزاقستان (گروه الف) و پنج تیم دیگر هم به میزبانی تایلند (گروه ب) با هم رقابت می‌کنند.

گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A به میزبانی قزاقستان: چین، قزاقستان، چین تایپه، استرالیا و فیجی

گروه B به میزبانی تایلند: کره جنوبی، تایلند، ویتنام، ایران و کره شمالی

تیم ملی والیبال بانوان ایران در مرحله نخست انتخابی موفق به کسب عنوان قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی شد و به مرحله نهایی صعود کرد.

منبع: فدراسیون والیبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دانیال IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    1 0
    یه سوال؟ چرا هیچ وقت میزبان برگزاری مسابقات بین المللی بانوان نمیشیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس