ولي رضا نصر، پسر سيد حسين نصر در جمع ايرانيان مقيم آمريكا در حالي كه بر آمريكايي شدنشان مي باليد، در سخناني تاكيد كرد: ما بايد به دولت آمريكا خدمت كنيم!

به گزارش خبرنگار مشرق؛ اتحاد امورعمومی آمریکاییان ایرانی تبار(PAAIA) طي مراسمي، برخي از ايرانيان مقيم آمريكا را به دور هم جمع كرده و به بزرگداشت آنان پرداخت. درميان شركت كنندگان، سيد ولي رضا نصر فرزند سيد حسين نصر و مشاور امور خاورميانه باراك اوباما نيز حضور يافته و با سخنراني خود حضار را تشويق كرد كه همچون خودش به دولت آمريكا خدمت كنند.

نصر گفت: "ما باید نه تنها به خاطر موفقیت فردی بلکه به خاطر آنچه به عنوان یک جامعه به اجتماع می دهیم شناخته شویم.".
قابل ذكر است كه ولي رضا نصر اسلام شناسی است که به واسطه غور در مسائل خاورمیانه و کارشناسی امور افغانستان و پاکستان و همچنين شناخت ایده های سیاسی جمهوری اسلامی و انتظارات داخلی و خارجی نظام و از سوی دیگر شناخت جهان تشيع با مراوده و دوستی با علماي جهان تشيع؛ توانسته اعتماد دشمنان اسلام را به خود جلب كرده و براي موفق شدن سياست هاي ضد اسلامي آمريكا در منطقه، نشاني هاي دقيق و مشاورات موثري به باراك اوباما و جورج بوش بدهد.

وی كه همچنين عضو شورای روابط خارجی ایالات متحده مي باشد،گفت: "من می دانم که پدران و مادران شما دربارۀ این که باید دکتر و مهندس و وکیل دعاوی شوید به شما چه می گویند. من هرگزنمی خواهم حرفی در مخالفت با این توصیۀ خردمندانه عنوان کنم، با وجود این بگذارید به دفاع از موضع خود بپردرام: شما باید خدمت به دولت را در مد نظر گیرید. "

هافينگتون پست در اين خصوص مي نويسد: اتحاد امورعمومی آمریکاییان ایرانی تبار (PAAIA) در 18 سپتامبر به بزرگداشت نُه تن از اعضای جامعۀ خود به خاطر دست آوردهایشان پرداخت و به تالاری آکنده از آمریکاییان ایرانی تبار فرصت داد تا بر خود ببالند. ولی نصر، یکی از کسانی که مورد بزرگداشت قرارگرفتند، برای برانگیختن حاضران گفت: "جامعۀ ما نیازی به اینکه به خود تبریک بگوید ندارد. البته ما در رسیدن به موفقیت ممتاز هستیم. ما چه انتظاری غیر از این می توانیم از خودمان داشته باشیم؟"

در جریان برنامۀ "انتقال مشعل موفقیت" در دانشگاه جورج واشنگتن، کسانی که مورد بزرگداشت قرار گرفتند دربارۀ موفقیت ایرانیان آمریکایی تبار به تأمل پراختند. ارقام دفتر سرشماری نشان می دهد که ایرانیان آمریکایی تبار از نظر تحصیلات و میزان در آمد در بالاترین سطوح قرار دارند.

ولي رضا نصر كه با مشاور خاورميانه شدن اوباما و مشاور شيعي شدن جرج بوش، راه پدر را ميرود گفت: "ما آمدیم، ماندیم، و چه بخواهیم و چه نخواهیم ریشه دواندیم. اکنون باید مطمئن شویم که هرکسي در آمریکا می داند که ما در اینجا هستیم و به چه اصولی پای بندیم. اگر ارزشی هست که موجب تمایز جامعۀ آمریکاییان ایرانی تبار می شود، به عقیدۀ من سخت کوشی و تعهد برای رسیدن به یک سطح عالی است. این ویژگی ها درسطح فردی خوب به کار ما آمده اند، ولی ما باید در حین گام برداشتن به جلو به این بیندیشیم که همین ویژگیها باید به عنوان یک جامعه نیز معرف ما باشند."
نصر از آمریکاییان ایرانی تبار جوان خواست تا به جای برگزیدن حرفه های پردر آمد مانند بسیاری از افراد نسل پیشین، خود را برای خدمت به کشورشان آماده کنند." خوش خدمتي و خوش رقصي براي دولتمردان آمريكا همان طریقی بود که او به مدد آن، در خدمات عمومی به عنوان مشاور در امور پاکستان، افغانستان و خاورمیانه انتصاب شد.
سه تن دیگر از بزرگداشت شدگان نیز خدمات عمومی را براي خدمت به آمريكا برگزیده اند: رامین عسگرد، دیپلمات و مدیر کنونی شبکۀ خبرهای فارسی صدای آمریکا؛ فیروز نادری، مدیر نظام کاوش خورشیدی در ناسا؛ و فریار شیرزاد، که به عنوان معاون [شورای] امنیت ملی در زمان جورج بوش منتصب شد.
عسگرد گفت: "به عنوان شهروندان این کشور، این بخشی از وظیفۀ شما در قبال این کشور است، که اگر ممکن باشد، برخی استعدادهای شگفت انگیزی را که درمیان جمعیت حاضر در این تالار و در جامعۀ [ایرانی - آمریکایی] وجود دارد، در خدمت ایالات متحدۀ آمریکا به کار بگمارید."
دیگر کسانی که مورد بزرگداشت قرار گرفتند کریستین امانپور، خبرنگارcnn ؛ انوشۀ انصاری کارآفرین در حوزۀ فن آوری سطح بالا، و پردیس ثابتی پژوهشگر در حوزۀ پزشکی، نریمان فروردین رئیس انستیتوی فن آوری استیونس، نازی افتخاری فعال حقوق بشر و کارآفرین در زمینۀ مدیریت مراقبت های بهداشتي بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ايراندخت ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    4 4
    عضويت در انجمن خاك برسران كه افتخار نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس