کد خبر 702622
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
سقوط جنگنده اسرائیلی

انتشار خبر سقوط جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه در رسانه‌های اسرائیلی نشان می‌دهد،رژیم صهیونیستی در بدترین کابوس‌های خود نیز پیش‌بینی نمی‌کرد پدافند هوایی سوریه جنگنده های آن را هدف قرار دهند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رای الیوم، انتشار خبر سقوط جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه در رسانه های اسرائیلی به خوبی نشان می دهد، رژیم اشغالگر صهیونیستی در بدترین کابوس های خود نیز پیش بینی نمی کرد پدافند هوایی سوریه جنگنده های آن را در شب تاریک و در عمق خاک سوریه هدف قرار دهند.

این در حالی است که بنابر اعلام رسانه های اسرائیلی، حادثه سقوط جنگنده اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه ، اسرائیل را مجبور کرد که به این حمله اعتراف کند و برای نخستین فاش کند که از سامانه دفاعی حیتس 3 استفاده کرد.

علاوه بر این یک کارشناس مسائل نظامی اسرائیلی در روزنامه هاآرتص در این باره گفت، برای نخستین بار در شش سال گذشته پدافند هوایی سوریه به مقابله برخاست و فراتر از این، سقوط این جنگنده توسط موشک های بسیار پیشرفته صورت گرفت.

اعتراف اسرائیل به حمله نظامی علیه مواضع سوریه

این کارشناس اسرائیلی تاکید کرد، اسرائیل برای نخستین بار به حمله نظامی علیه اهدافی در داخل خاک سوریه اعتراف کرد حال آنکه بنابر اعلام رسانه های بیگانه در طول شش سال گذشته حملات متعددی را علیه مواضع سوری و یا کاروان های حمل سلاح از سوریه به حزب الله در لبنان داشت.

همچنین اسرائیل برای نخستین بار اعتراف کرد که برای مقابله با موشک های سوری از سامانه دفاعی حیتس استفاده کرد؛ سامانه ای که در دهه نود قرن گذشته آن را در اختیار گرفت.

سقوط جنگنده اسرائیلی، خطرناک ترین اتفاق بین اسرائیل و سوریه

به عقیده این کارشناس اسرائیلی، حادثه سرنگونی جنگنده اسرائیلی خطرناک ترین حادثه بین اسرائیل و سوریه از سال 2011 به شمار می آید.

همچنین رسانه های عبری زبان به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کردند، پدافند هوایی سوریه با موشک، جنگنده های اسرائیل را هدف قرار داد که یکی از آنان توسط سامانه پدافند هوایی اسرائیل خنثی شد و برای نخستین بار در طول شش سال گذشته بود که جنگنده های اسرائیلی هدف پدافند هوایی سوریه قرار گرفتند.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل صدای آژیر خطر شبانه در منطقه غور اردن ناشی از این عملیات نظامی بود.

صدای آژیر خطر در قدس و شمال کرانه باختری

در همین ارتباط رسانه های اسرائیلی تاکید کردند، صدای انفجار مهیبی در غور اردن و قدس و شمال کرانه باختری شنیده شد که معلوم شد ناشی از بقایای ضد هوایی های سوریه و موشک های حیتس اسرائیل است.

اما روزنامه یدیعوت آحارانوت اسرائیل نیز نوشت، شب گذشته و پس از آنکه صدای چند انفجار در شهرک مودیعین شنیده شد،صدای آژیر خطر در غور اردن و قدس و شمال کرانه باختری به صدار در آمد و ارتش اسرائیل از شهرک نشینان اطراف خواست به پناهگاهها بروند.

این روزنامه مدعی شد، واقعیت ماجرا این بود که ارتش سوریه با موشک های SA-5 جنگنده های اسرائیل را در راه بازگشت پس از بمباران محموله سلاح پیشرفته حزب الله ، هدف قرار داد.

یدیعوت آحارانوت یادآور شد، فرماندهی ارتش اسرائیل دستور داد موشک هایی از نوع حیتس 2 و حیتس 3 به سمت موشک های سوریه شلیک شود و آنچه در داخل خاک اسرائیل و روستای عنبا در نزدیکی اردن سقوط کرد، بقایای موشک ها بود.

اما امیر بوحبوط کارشناس مسائل نظامی در پایگاه خبری و عبری زبان والا، گفت، عملیات شبانه نیروی هوایی اسرائیل نشان می دهد، با وجود نوسازی سامانه دفاعی پیشرفته سوریه و توسعه دایره عملیات ارتش این کشور و نیز تهدیدات حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر حمله به اسرائیل، ارتش اسرائیل بر ادامه اجرای سیاست خود و تعیین خطوط قرمز در ارتباط با توسعه زرادخانه نظامی حزب الله تاکید دارد.

پدافند هوایی پیشرفته سوریه

به گفته بوحبوط با وجود شش سال جنگ داخلی در سوریه، ارتش این کشور همچنان بهترین و پیشرفته ترین پدافند هوایی را در اختیار دارد و بنابر اعلام منابع امنیتی در تل آویو، ارتش سوریه  سال گذشته تلاش کرد جنگده های اسرائیل را هدف قرار دهد.

این کارشناس نظامی همچنین فاش کرد، عملیات این چنینی نیازمند برنامه ریزی قبلی در نیروی هوایی اسرائیل است و این عملیات با نظارت افسران ارشد ارتش اسرائیل در مقر فرماندهی تل آویو انجام شد تا در صورت بروز هرگونه اشتباه، تصمیم گیری شود از جمله اینکه در صورت حمله به این هواپیماها، راههای فرار برای آنان فراهم شود.

به گفته بوحبوط موشک هایی که ارتش اسرائیل استفاده کرد از نوع حیتس 2 و 3 بودند و حیتس 3 پیشرفته تر از حیتس 2 است و قابلت حمله به موشک های دور برد که به سمت اسرائیل شلیک می شود، دارا است.

وی تاکید کرد بنابر اعلام منابع امنیتی تل آویو این نوع موشک ها قادر است یک هزار موشک را در روز هدف قرار دهد.
انتشار خبر سقوط جنگنده اسرائیلی به دست پدافند هوایی سوریه در رسانه های اسرائیلی در حالی است که ارتش سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی را ساقط کرده است.

ارتش سوریه همچنین یک فروند جنگنده دیگر اسرائیلی را در اراضی اشغالی هدف قرار داد اما سقوط نکرده است.

بنابر اعلام ارتش سوریه، چهار فروند جنگنده رژیم صهیونیستی به یک پایگاه نظامی در تدمر حمله کردند که یک فروند از آنها ساقط شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • یه نفر IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    76 2
    درود بر پدافند سوریه. بالاخره یه حرکتی جلوی صهیونیستا کرد.
  • داود IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    11 15
    اقا مگه چند ماه قبل نبود ارتش سوریه ادعای مشابهی کرد و گفت جنگنده اسرائیل رو ساقط کرده ؟ اونموقع هم دقیقا همین تحلیل ها انجام میشد و همچین خبرهایی رو مشرق قرار میداد ! چند ماه دیگه دوباره اینها حمله میکنن و دوباره ارتش سوریه میگه ساقط کردیم دوباره مشرق و ... میگن برای بار اول سوری ها اینکارو کردن و پیام مهمی داشت و حساب کار دست صهیونیست ها اومد و ... حداقل خبرهای خودتون یادتون بمونه .
  • مدافع حرم IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    14 3
    درود بر ارتش سوریه شغال های صهیونیست نباید جنگل بدون شیر پیدا کنن چون زوزه میکشن باید پوزشون رو به خاک مالید خاک بر سر بدبختایی که دارن بنفع تکفیری ها با ارتش سوریه میجنگن
  • م TR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    12 7
    باید سرعت موشک هامون رو به سرعت صوت نزدیک و نزدیک تر کنیم. باید از لزوم شلیک در تعداد انبوه هم عبور کنیم این ها باید افق نگاه ما باشد و چه بسا فراتر
  • ناشناس IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    7 2
    ر‌ژیم صهیونیستی بسیار پرو است واقعا ما باید پدافندمان را مستحکمتر کنیم طوری که نزدیکی جنگنده ها ر‌ژیم منحوس صهیونیستی را کیلومترها دورتراز مرز تشخیص دهیم باید هرچه زودتر پدافند باور را عملیاتی نماییم با توجه به اینکه امریکا هرچند سال یکبار نسل جدید جنگنده در اختیار اینها قرار می دهد بزودی اس 300در مقابل اف35و بالاتر مانندتوپ23در مقابل اف16میشود ان شاءالله و باتدابیر فرماندهان نظامی کشورمان پدافند جمهوری اسلامی ایران نفوذ ناپذیر شود همانطور که تاکنون بوده
  • تدبیذ IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    15 1
    دیگه حمله نمیکنن اگه همون بار اول هم اینکارو میکردن دیگه تکرار نمیکردن.
  • علیرضا IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    6 1
    پس اس 400 روسی تو سوریه چه غلطی میکنه ؟
  • مهران IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    4 1
    واقا چرا سازمان ملل لال شده ؟!
  • فاطمه حسینی IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    4 3
    جهود ترسووبزدل است کافی است جلوش ایستادگی کنی سریع جا می زند
  • اسی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    4 2
    چی شد جنگنده های امریکا که بهترینن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس