کد خبر 700821
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
ارتش یمن

منابع یمنی از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در پی عملیات کمین منحصر فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از المیادین، در پی حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز تجمع نظامیان سعودی در نزدیکی دو گذرگاه الخضراء و علیب و پایگاه‌های سلاطح، المخروق و الطلعه در نجران عربستان، شماری از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر در پی عملیات کمین منحصر به فرد نیروهای یمنی در منطقه صبرین در بخش الخب و الشعف در شمال استان الجوف، شماری از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی در استان تعز از سرگرفته شد و دو طرف در این درگیری‌ها از سلاح‌های متوسط و سنگین استفاده کردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک خودروی نظامی مزدوران عبدربه منصور هادی را در جنوب منطقه العمری هدف قرار دادند که در پی این حمله، تمام سرنشینان این خودرو به هلاکت رسیدند.

همزمان با این تحول، مراکز تجمع مزدوران رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در مثلث العمری در بخش ذُباب در غرب استان تعز، هدف حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی که صبح امروز به وقوع پیوست، پل القصبه که استان الحدیده و صنعا را به هم وصل می‌کند، تخریب شد.

تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، ۶ تن از مزدوران منصور هادی را در منطقه مرزی میدی در استان حجه در غرب این کشور از پای در آوردند. این عملیات ساعاتی بعد از هلاکت محمد الشعور یکی از فرماندهان مزدوران در درگیری‌های شمال منطقه مرزی میدی صورت گرفت.


ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تداوم حملات عربستان، مراکز تجمع نظامیان سعودی در شهر الربوعه، التپة السوداء، پایگاه الهنجر، و پایگاه آل حماد در عسیر را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

همزمان اردوگاه‌ها و مراکز تجمع نظامیان سعودی در پایگاه‌های ملحمه، السودانه و تپه صالح در جیزان هدف حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بارها کوه‌های علیب در منطقه البُقع و منطقه مندبه در بخش مرزی باقم در غرب صعده واقع در شمال یمن را بمباران کردند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس