کد خبر 699980
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
ترامپ

وزارت خزانه داری آمریکا از قانونگذاران کنگره خواست تا به منظور مهار ورشکستگی و قصور دولت ترامپ در پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مالی آن، سقف بدهی ملی آمریکا را افزایش دهند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی»، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از آغاز اقدامات خود در زمینه تعریف اقدامات فوق العاده برای جلوگیری از ورشکستگی و قصور در پرداخت بدهی های دولت واشنگتن در طول هفته آتی خبر داد و در این حالیست که دولت آمریکا هفته آینده با ضرب الاجل تعیین شده از سوی کنگره در زمینه توقف قدرت استقراض جدید برای اداره  امور مواجه می شود.

صدور این اطلاعیه از سوی «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا دولت واشنگتن را با عذاب هر ساله خود در زمینه افزایش سقف بدهی هایش مواجه کرده است و به منزله آزمونی کلیدی برای توانایی ترامپ در زمینه رسیدن به یک توافق جدید بدهی با کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان می باشد.

منوچین در نامه اخیر خود به رهبران کنگره آمریکا آنها را به افزایش سقف بدهی ملی آمریکا تشویق کرده است. بر اساس این خبر، بدهی ملی آمریکا در حال حاضر مجموعا 19.9 تریلیون دلار است.

کنگره آمریکا بار آخر در سال 2015 میلادی بود که سقف بدهی دولت واشنگتن را در قالب قانون بودجه دو حزبی افزایش داد اما به جای افزایش رقمی در بدهی های دولتی، صرفا سقف بدهی آمریکا و قدرت استقراض آن را تا 15 مارس سال 2017 میلادی که سررسید آن نیمه شب چهارشنبه هفته آتی است،‌ به حالت تعلیق در آورد.

بدهی ملی آمریکا در نیمه شب چهارشنبه هفته آتی برابر با 15 مارس، بیش از 20 تریلیون دلار خواهد بود.

بدهی ملی آمریکا هفته آینده با محدودیت قانونی خود روبرو می شود و به  این ترتیب وزارت خزانه داری آمریکا مجبور خواهد شد تا فروش اوراق بهادار خود را متوقف کند و اقداماتی فوق العاده را به منظور قابلیت دولت در پرداخت بدهی هایش اتخاذ کند.

مرکز سیاست دو حزبی که یک اندیشکده مستقر در واشنگتن است و سقف بدهی دولت آمریکا را پیگیری می کند، برآورده کرده است که به کار گیری مجموعه ای از اقدامات شامل تغییرات در قانون مالیاتی آمریکا و یا هزینه ها، می تواند به دولت اجازه بدهد که صورت حساب های خود را تا  اواسط تابستان پرداخت کند.

ترامپ در طول رقابت های انتخاباتی خود وعده ساماندهی به اوضاع درهم و آشفته مالی آمریکا را مطرح کرد اما در حال حاضر طرح هایی را از قبل تقویت قدرت ارتش آمریکا و لغو قانون خدمات درمانی موسوم به اوباماکر مطرح کرده است که بر اساس نظر منتقدان، این اقدامات صرفا به افزایش کسری بودجه آمریکا ختم خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس