کد خبر 699427
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
هواپیما

‌در حالی که طبق گفته وزیر راه و شهرسازی و همچنین قائم مقام وی در امور بین‌الملل قرار بود حدود چهار فروند هواپیمای ATR تا پایان امسال به ناوگان هما وارد شود، مدیرعامل هما گفته است که تا قبل از پایان امسال هواپیمای ATR وارد کشور نخواهد شد.

به گزارش مشرق، مدت‌هاست که مسئولان وزارت راه و شهرسازی مدعی ورود هواپیماهای ATR به ناوگان هوایی کشور قبل از پایان سال 95 هستند.

بهمن‌ماه امسال بود که قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل در این‌باره به فارس گفت: چهار فروند هواپیمای ATR تا پایان امسال به ناوگان هما وارد می‌شود.

بنا به گفته اصغر فخریه کاشان، ‌‌موتورهای ATR ساخت کشور کانادا است و باید نسبت به قطعات یدکی و قرارداد این هواپیما مطمئن شویم. در این راستا جلسات برای پیگیری یکسری نکات فنی ادامه دارد. تا پایان امسال سه تا چهار فروند از ATR های قرارداد هما وارد ایران می‌شود.

‌وی درباره رقم قرارداد خرید ATR گفته بود که رقم قرارداد ایران ایر و کمپانی ATR  برای خرید این 20 فروند هواپیما 400 میلیون دلار است.

به گزارش فارس، این در حالی است که پیش از این هم وی در این باره به خبرنگار فارس گفته بود کل رقم قرارداد ایران ایر با 3 کمپانی ایرباس، بوئینگ و ATR برای خرید 200 فروند هواپیما کمتر از 18 میلیارد دلار است.

به گزارش فارس، ایران ایر در قالب سه قرارداد با کمپانی هواپیماساز در چند سال 200 فروند هواپیمای نو به ناوگان خود اضافه می‌کند.

مقرر شده است ایران ایر 80 فروند هواپیمای بوئینگ، ‌20 فروند هواپیمای ATR  و یکصد فروند هواپیمای ایرباس از این 3 کمپانی در قالب فاینانس و ا جاره به شرط تملیک دریافت کند.

با وجود ادعاهای مکرر مسئولان سازمان هواپیمایی برای تحویل 3 فروند ATR تا پایان امسال، امروز مدیرعامل ایران‌ایر گفته است که تا قبل از پایان امسال، هیچ هواپیمای ATR وارد کشور نخواهد شد،‌ قرارداد ما در خصوص پشتیبانی موتور با این کمپانی هنوز به نتیجه نرسیده است.

بنا به گفته فرهاد پرورش‌ انتقال پول و کارهای اداری ورود این هواپیما به کشور کمی به درازا کشیده شده است بنابراین امیدواریم تا چند روز آینده این هواپیما وارد کشور شود؛ به غیر مسائل اداری بحث آموزشی موجب شد که کمی ورود این هواپیما به کشور طولانی شود، در بحث آموزشی باید خلبان و تکنسین‌ها آموزش می‌دیدند که این امر در مراحل پایانی است.

بنا به گفته مدیرعامل ایران‌ایر قرارداد هما در خصوص پشتیبانی موتور با این کمپانی هنوز به نتیجه نرسیده است، تا قبل از پایان سال هواپیمایی از ATR وارد کشور نخواهد شد،‌ قرارداد ما در این‌باره، به جز مسأله پشتیبانی موتور هواپیما، تکمیل شده است اما اگر قرارداد را بدون پشتیباتی قطعات موتور به امضا برسانیم ممکن است منتج به مشکلاتی در آینده شود.

مدیرعامل هما با بیان اینکه بعید می‌دانم بتوانیم قرارداد با ATR را تا قبل از پایان سال به امضا برسانیم، گفته است: ما از کمپانی ATR خواسته‌ایم مسائل پشتیبانی موتور را به مانند سایر موارد حل کند. 

بنابراین گزارش به هر حال طبق اعلام مدیرعامل ایران‌ایر، تا قبل از پایان امسال هواپیماهای ATR وارد ناوگان هوایی کشور نخواهند شد و این وعده مسئولان وزارت راه و شهرسازی هم (که جزو معدود نتایج برجام است) نظیر اغلب وعده‌‌های دولت، در حد حرف باقی ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جلال IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    2 9
    به جای وقت هدر دادن در پای معاملات دولاپهنا حساب شده با غربیها، میتوانستند برای مونتاژ و تولید ایلیوشین - 114 به روز شده با روسها به توافق برسند و مثل الآن صنعت تازه پا گرفته هواپیمایی کشور را به تعطیلی نکشند.
    • محمد IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
      0 1
      ایلیوشین 114 تا چند سال دیگه به بهره برداری میرسه
    • ۱ IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
      0 1
      دوست عزیز این ایلیوشین که شما میگی سابقه درست درمونی نداره دارن
  • مشرق IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    1 1
    مشرق....حالا خیلی خوشحالی ..نه؟؟؟
  • الله اکبر IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    1 0
    ATR , میتسوبیشی و نسل جدید امبرائر و بمباردیر از موتورهای ساخت p&w آمریکا استفاده میکنن .
  • oooo IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    1 0
    زمان مموتی هم قرار بود آنتونوف158و148 هم مونتاژ کنیم ولی نشده تا حالا
  • ن IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    0 1
    همه رو میخوان بزارن دم انتخابات تا ازشون سو استفاده تبلیغاتی کنن...
  • بینام IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    0 1
    همش بازی سیاسیه. میخوان دقیقا دم انتخابات بیارن که تبلیغ کنند.
  • ۱ IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
    1 1
    کار درستی داره انجام میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس