کد خبر 69822
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳

روز گذشته در حالي كه بينندگان تلويزيوني بازي ملوان- استقلال منتظر آغاز بازي بودند، باز هم 30 ثانيه ابتدايي بازي قرباني پيام هاي بازرگاني شد.

به گزارش مشرق، رجا نوشت: فوتبال، مهم‌ترين قرباني حجم بالاي آگهي هاي صدا و سيماست. اين روزها تعداد بالاي آگهي هاي بازرگاني دامن ليگ برتر فوتبال را هم گرفته است و حتي دقايق ابتدايي مسابقات هم به تبليغ كالاهاي تجاري اختصاص مي يابد.

نكته قابل توجه اينكه اين مسئله هم در ابتداي نيمه اول و هم با شروع نيمه دوم تكرار مي شود. ديدار استقلال با سايپا يكي از نمونه بازي هايي است كه تماشاگران تلويزيوني، دقيقه اول هر دو نيمه آنرا به خاطر پخش چند پيام بازرگاني بيشتر از دست دادند. اين در حالي است كه اكثر شبكه هاي حرفه اي از يك ساعت پيش از شروع مسابقه ضمن حاضر كردن كارشناسان در استوديو، تصاوير گرم كردن بازيكنان و حضور آنها در زمين را روي آنتن مي برند.

به طور كلي نمي توان منكر ضرورت پخش آگهي هاي بازرگاني در ميان برنامه هاي ورزشي شد، اما پخش اين آگهي ها در شبكه سوم سيما به قيمت از دست دادن دقايق ابتدايي مسابقه تمام مي‌شود كه كاملا غير حرفه اي است. زمان زياد آگهي هاي بازرگاني باعث شده تا مهدي هاشمي تهيه كننده برنامه فوتبال برتر هم به اين موضوع انتقاد كند: "خودمان هم از پخش بيش از حد آگهي ها شاكي هستيم. اين پيام ها دست ما را هم مي بندد و اجازه نمي دهد ويژه برنامه را پيش از شروع مسابقه روي آنتن ببريم. پخش برنامه ما به آگهي هاي بازرگاني مرتبط است كه معمولا براي پخش دچار مشكل مي شويم. ما با تجربه اي كه در چند سال گذشته از پخش برنامه هاي ورزشي به دست آورده ايم به خوبي با نياز مخاطبان آشنا شده ايم، اما اسير آگهي هاي بازرگاني هستيم. پخش اين آگهي ها قبل از مسابقه اصلا در اختيار ما نيست و به سازمان آگهي هاي صدا و سيما بر مي گردد".

آخرين شاهكار شبكه سوم در نمايش تبليغات بازرگاني در بازي پرسپوليس و صبا رو نمايي شد.وقتي عادل فردوسي پور در حال خواندن اسامي بازيكنان دو تيم بود، دوربين براي چند ثانيه به داخل استوديو برگشت و تبليغ ايرانسل روي آنتن رفت. هاشمي در اين خصوص هم گفت: "به خاطر مشكلات فني چنين اتفاقي رخ داد. قرار بود بعد از تبليغ ايرانسل به ورزشگاه برويم و بازي را پخش كنيم كه متاسفانه اين اتفاق بر عكس شد. اين اولين بار بود كه اسپانسر ليگ مسابقه فوتبال را مختل كرد. هفته هاي گذشته آگهي هاي ديگر اين مشكل را بوجود مي آوردند كه از كنترل ما خارج بود".

نكته قابل توجه اينكه سازمان آگهي هاي صدا و سيما قصد ندارد به اين مشكل خاتمه دهد. روز گذشته در حالي كه بينندگان تلويزيوني بازي ملوان- استقلال منتظر آغاز بازي بودند، باز هم 30 ثانيه ابتدايي بازي قرباني پيام هاي بازرگاني شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس