یک مظنون در ماجرای قتل «کیم جونگ نام»، برادر ناتنی رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، به مقامات اندونزیایی گفته است که فکر می کرد «روغن بچه به صورت مقتول مالیده است».

سرویس جهان مشرق - یک مظنون در ماجرای قتل «کیم جونگ نام»، برادر ناتنی رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، به مقامات اندونزیایی گفته است که فکر می کرد "روغن بچه به صورت مقتول مالیده است."

به گزارش شبکه CNN، این مظنون، یکی از دو زنی است که مقامات مالزیایی معتقدند به صورت کیم جونگ نام، مایعی حاوی عامل اعصاب VX مالیدند که منجر به مرگ او در فرودگاه بین المللی کوالالامپور، پایتخت مالزی، شد.

قاتل «90 دلاری» برادر ناتنی رهبر کره شمالی/ نقش آفرینی در یک «دوربین مخفی» مرگبار
 

مقامات اندوزیایی که موفق شدند روز شنبه با مظنون، «سیتی عایشه»(یک شهروند اندونزی)، ملاقات کنند از قول او گفتند که او گمان می برده که " یک نوع روغن، روغن بچه، یا چنین چیزی" به صورت مقتول مالیده است. این مطلب را آندریانو اروین، معاون سفیر اندونزی در مالزی، به رسانه ها گفت.

قاتل «90 دلاری» برادر ناتنی رهبر کره شمالی/ نقش آفرینی در یک «دوربین مخفی» مرگبار 
کیم جونگ اون(راست)رهبر کره شمالی، کیم جونگ نام، برادر ناتنی او

ولی پلیس مالزی روز یکشنبه اعلام کرد که آزمایش ها روی چشمان و صورت کیم جونگ نام، نشان از وجود عامل اعصاب VX دارد. این ماده در لیست مواد ممنوعه سازمان ملل قرار دارد که می تواند انسان را ظرف چند دقیقه بکشد.

به گزارش پلیس مالزی، بعد از مالیده شدن مایع مشکوک به صورت کیم، او شروع به ضعف و لرزش کرد و اندکی بعد در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.

قاتل «90 دلاری» برادر ناتنی رهبر کره شمالی/ نقش آفرینی در یک «دوربین مخفی» مرگبار 

اروین گفت که عایشه در صحبت با مقامات اندونزی مدعی شد که کسانی که " شبیه ژاپنی ها یا کره ای ها" بودند، از او خواسته بودند که این اقدام را انجام دهد. معاون سفیر اندونزی همچنین اضافه کرد که عایشه برای انجام این کار چیزی حدود 400 رینگیت مالزی(معادل 90 دلار) دریافت کرد.

قاتل «90 دلاری» برادر ناتنی رهبر کره شمالی/ نقش آفرینی در یک «دوربین مخفی» مرگبار 

او پیش تر به کارآگاهان گفته بود که فکر می کرد در حال نقش آفرینی در یک برنامه «دوربین مخفی» است.

البته، سر-بازرس کل پلیس مالزی، خالد ابوبکر، این ادعا را کاملا رد کرد و گفت که این زن " برای مالیدن مایع به صورت کیم کاملا تعلیم دیده بود."

یک مقام مالزیایی در گفتگو با خبرنگاران گفت که عایشه اندکی بعد از این رویداد، در تاکسی استفراغ کرد، ولی گزارش ها مبنی بر آلوده شدن خود او را به ماده VX رد کرد.

پلیس مالزی اعلام کرد که عایشه و یک زن ویتنامی به نام «دوان تی هونگ» به فرمان 4 تبعه کره شمالی، عمل کردند، ولی دولت کره هر گونه نقش آفرینی در این رویداد را شدیدا رد کرده است.

قاتل «90 دلاری» برادر ناتنی رهبر کره شمالی/ نقش آفرینی در یک «دوربین مخفی» مرگبار 

مقامات ویتنامی هم روز شنبه با دوان ملاقات کردند. به گزارش تلویزیون دولتی ویتنام، مقامات به این تلویزیون گفتند که دوان در بازداشتگاه در سلامت کامل است و او هم فکر می کرده که در یک دوربین مخفی مشارکت کرده است.

پلیس مالزی از اینترپل خواسته که نام 4 تبعه مظنون کره شمالی را در فهرست هشدار خود قرار دهد. پلیس مالزی همچنین اعلام کرده که این 4 تن به احتمال قوی به پیونگ یانگ بازگشته اند.

سه تبعه دیگر کره شمالی هم برای بازپرسی، تحت تعقیب پلیس مالزی قرار دارند، از جمله دبیر دوم سفارت کره شمالی در مالزی، هیون کوانگ سونگ و کیم اوک II از کارکنان خط هوایی «اِر کوریو» متعلق به کره شمالی.

هر دوی این مظنونین به احتمال قوی در مالزی حضور دارند.

پلیس کوالالامپور روز پنجشنبه در همین رابطه به آپارتمانی در این شهر حمله کرد. به گفته عبدالسماح، رییس پلیس ناحیه سلانگور، نمونه های جمع آوری شده از این آپارتمان در حال تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه پلیس است.

علاوه بر دو زن فوق الذکر، یک مرد دیگر تبعه کره شمالی، ری جونگ چول، نیز در بازداشت پلیس مالزی به سر می برد.

دوست پسر عایشه به نام محمد فرید بن جلال الدین هم برای بازجویی بازداشت و چند ساعت بعد به صورت مشروط آزاد شد.

در فرودگاه کوالالامپور مورد مشکوکی نیست

مقامات فرودگاه بین المللی کوالالامپور روز شنبه اعلام کردند که هیچ مورد از بیماری یا مسمومیت در پی رویداد قتل کیم در این فرودگاه مشاهده نشده است.

پلیس نیز در اطلاعیه ای خبر داد که کل فرودگاه از وجود مواد خطرناک یا سمّی عاری است. تیم هایی از پلیس سلطنتی مالزی، آتش نشانی و امداد و همچنین سازمان انرژی اتمی مالزی، فرودگاه را از لحاظ وجود مواد خطرناک بررسی، و پاک بودن آن را تایید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس