کد خبر 692904
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

مدیر اجرایی وزارت بهداشت یمن میانگین آمار شهدای غیرنظامی طی ماه گذشته در استان صنعا را بالغ بر یکصد و پنجاه نفر و بیشتر زن و کودک خواند و افزود: وخامت اوضاع بهداشتی یمن روز به روز بدتر می شود و برخی ذخایر دارویی در پایتخت به پایان رسیده و برخی هم در شرف پایان است.

 به گزارش مشرق، «حازم الحداد»، مدیر اجرایی وزارت بهداشت یمن جنایات تروریستی ائتلاف سعودی و مزدوران آن در یمن را غیر قابل توصیف خواند و تاکید کرد: نهادهای حقوق بشری و سازمان های بهداشت جهانی نقشی سیاسی و نه انسانی در بحران یمن ایفا کردند.

وی افزود: جنایت اخیر نیروی هوایی دشمن سعودی و کشتار زنان و کودکان در مجلسی عزا ثابت کرد برای سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری و سازمان های بهداشت اصلا قضیه یمن اهمیتی ندارد بلکه مسائل و پیشنهادهای سیاسی و تروریستی است که برایشان مهم شمرده می شود.

150 شهروند طی یک ماه گذشته در صنعا شهید شدند

الحداد میانگین آمار شهدای غیرنظامی طی ماه گذشته در استان صنعا را بالغ بر یکصد و پنجاه نفر و بیشتر زن و کودک خواند و افزود: وخامت اوضاع بهداشتی یمن روز به روز بدتر می شود و برخی ذخایر دارویی در پایتخت به پایان رسیده و برخی هم در شرف پایان است.

عربستان داروی فاسد به یمن می فرستد

این مسئول بهداشت یمن از اقدام عمدی عربستان در ارسال داروهای فاسد و خراب شده به استان های شمالی یمن خبر داد و گفت: این داروها تاکنون باعث مرگ 12 شهروند یمنی شده که از جمله آن داروی فاسد شیمی درمانی بیماران سرطانی بوده است.

الحداد بر ضرورت تامین فوری داروی بیماران یمنی تاکید کرد و گفت: اگر دارو به ما نرسد شاهد وقوع فجایع انسانی در بیمارستان های یمن خواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت جدید یمن با همکاری کشور عمان طرح تاسیس بیمارستان های صحرایی موقت را در کنار خیابان های شهرهای استان های شمالی یمن آغاز کرده اما این رژیم خبیث آل سعود حتی اجازه ورود دارو از عمان را هم نمی دهد.

واقعیت اوضاع نبرد در سواحل غربی یمن

در همین حال «محمد الشامی» یک فرمانده نظامی یمن نیز اظهار داشت: نیروهای یمنی با قدرت های جهانی که از پیشرفته ترین تسلیحات و سرویس های اطلاعاتی برخوردارند مبارزه کرده و توانسته به رغم تحریم ها و نداشتن تسلیحات پیشرفته آنها را هدف بگیرد.

وی افزود: ائتلاف سعودی با پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی در جنوب غرب یمن عملیات گسترده و راهبردی ویژه ای را برای تسلط کامل بر تنگه باب المندب آغاز کرده اما با این حال رزمندگان یمنی بیشتر نقشه های خصمانه در یمن را ناکام گذاشتند.

الشامی تصریح کرد: نیروهای یمنی در حال عملیات نظامی در سه جبهه یمن هستند، جبهه نخست، شمال یمن و به طور خاص مناطق اشغالی نجران، جیزان و عسیر را شامل می شود که در آن نیروهای یمنی توانستند با ورود به این اراضی اشغالی دشمن سعودی را تحقیر کنند.

وی افزود: جبهه دوم عملیات رزمندگان یمنی شامل استان های شرق و جنوب یمن است که در آن با شبه نظامیان تروریست درگیر بوده و پایگاه های آنها را هدف می گیرند.

فرمانده یمنی گفت: جبهه سوم نبرد رزمندگان یمنی با نیروهای ائتلاف سعودی است که در آن نیروهای ارتش، کمیته های انقلابی و قبایل یمنی ضمن مبارزه جدی با تروریست ها آنها را از مناطق تحت اشغالشان طرد و نقشه هایشان را ناکام گذاشتند.

اغلب مناطق راهبردی و حیاتی سواحل غربی یمن تحت سیطره ارتش و کمیته های مردمی است

الشامی با اشاره به اینکه نبرد در منطقه «المخا» و سواحل غربی یمن به رغم تلفاتی که نیروهای متجاوز و طرفدار سعودی متحمل شدند، ادامه دارد، گفت: دشمن سعودی توسط بوق های رسانه ای خود اعلام کرده که بر بیشتر مناطق در نبرد سواحل غربی یمن مسلط شده است اما چیزی که ما در واقع امر مشاهده می کنیم این است که جنگنده های دشمن مناطقی را که مدعی تسلط بر آنجاست، بمباران می کند.

فرمانده یمنی با بیان اینکه عملیات های ارتش و کمیته های مردمی توسط رسانه جنگ یمن به صورت تصاویر و فیلم های ویدیویی ثبت شده گفت: منطقه و پادگان العمری در ذباب هنوز تحت سیطره ارتش و کمیته های مردمی است به رغم اینکه دشمن سعودی بارها ادعای گرفتن آنجا را کرده است.

وی افزود: موشک زلزال 2 که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به محل تجمع نیروهای متجاوز و مزدور سعوی در المخا شلیک شد و عملیات های بزرگ رزمندگان یمنی در مقابله با دشمن میزان سردرگمی دشمن را در میدان نشان می دهد به گونه ای که با بوق های رسانه ای گمراه کننده خود می خواهد روحیه نیروهایش را که نمی دانند چه در صحنه یمن می گذرد بالا ببرد در حالی که آنها را به گورهای جمعی سوق می دهد و شاهد این قضیه اعتراف امارات به کشته شدن نظامیانش در نبردهای یمن است.

شکست در نبرد ساحل، عربستان را به استخدام مزدوران آفریقایی کشاند

الشامی گفت: ورشکستی دشمن سعودی در میدان نبرد و رسانه آن را به استخدام نیروهای جدیدی از جزایر کومور، اریتره، سومالی، سودان و مزدورانی از جنوب یمن به مناطق درگیری در سواحل غربی یمن کشانده تا هر طور شده با رسیدن به دستاوردی هر چند اندک از طریق رسانه های اجاره ای خود درباره آن بزرگ‌نمایی کند.

فرمانده یمنی تسلط ائتلاف سعودی بر بندر المخا را کذب محض خواند و گفت: هنوز عملیات نظامی علیه آنهایی که برای رساندن خود به شهر یا بندر المخا تقلا می کنند ادامه دارد.

الشامی با بیان اینکه اختلاف بین عربستان و امارات به نبردهای ساحل غربی یمن هم رسیده و به عدن اکتفا نکرده گفت: نیروهای طرفدار امارات پس از سیطره بر برخی مناطق المخا تلاش کردند که آتش فتنه طائفه ای را با کمک تندروها روشن کنند و نیروهایشان را به عدن فرستاده تا کار منصور هادی را یکسره کنند.

وی افزود: پیش از این نیز یکی از رهبران جنبش حراک جنوبی، منصور هادی و علی محسن الاحمر معاون خائن وی را متهم کرده بود که نیروهای حراک جنوبی را به نبرد المخا کشانده تا قدرت انسانی و مادی آنها را به فرسایش کشد، جنبش حراک همچنین حزب اصلاح شاخه اخوان المسلمین در یمن را نیز به ناارام کردن جنوب یمن متهم کرده است.

الشامی گفت: نبرد سواحل غربی یمن برای تسلط بر تنگه راهبردی باب المندب با هدف هدف تنگ تر کردن عرصه بر مردم یمن و جنگ از طریق محروم کردن یمنی ها از قوت روزانه شان است آن هم پس از شکست مفتضحانه ای که ائتلاف سعودی در جبهه های نبرد متحمل شده است.

فرمانده یمنی گفت: اما در معادله جنگ در نبرد ساحلی ارتش و کمیته های مردمی توانمندی نظامی خود را به نیروهای متجاوز و اشغالگر ثابت کرده و بیشتر مناطق راهبردی و حیاتی را تحت سیطره خود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس