کد خبر 692832
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای کره‌جنوبی خود تاکید کرد، پکن نیاز سئول برای حفاظت از امنیتش را درک می‌کند اما کره جنوبی باید به نگرانی‌های چین نسبت به استقرار سپر دفاع موشکی "تاد" احترام بگذارد.

  به گزارش مشرق به نقل از رویترز، چین بارها مخالفت خود با استقرار سپر دفاع موشکی "تاد" در کره‌جنوبی را ابراز کرده است؛ سیستمی که به گفته سئول و واشنگتن برای دفاع در برابر کره شمالی لازم است.

چین نگران است که رادادر قدرتمند این سیستم ضد موشکی آمریکا بتواند به قلمرو آن نفوذ کند و به همین خاطر با استقرار آن مخالف است.

وزارت امور خارجه چین امروز(یکشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد: وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین در حاشیه کنفرانس امینتی مونیخ با یون‌بیونگ- سی، همتای کره‌جنوبی‌اش دیدار و مخالفت پکن نسبت با استقرار سامانه تاد را اعلام کرد.

وانگ یی تاکیدکرد: امنیت یک کشور نباید بر مبنای لطمه زدن به امنیت کشور دیگر باشد. چین نیاز کره جنوبی برای حفاظت از امنیتش را درک می‌کند و در عین حال سئول باید به موضع منطقی چین نیز احترام بگذارد.

این دو دیپلمات ارشد همچنین درباره کره‌شمالی نیز صحبت کرده و گفتند: نباید تلاش‌ها برای دستیابی به صلح متوقف شود.

وانگ‌یی گفت: تمامی طرفین باید به دنبال از سرگیری مذاکرات باشند تا به این "سیکل منفی" در خصوص مسئله اتمی در شبه جزیره کره پایان دهد.

چین می‌گوید که به اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی متعهد است و به همین منظور وزارت بازرگانی چین روز شنبه از تعلیق کامل واردات ذغال سنگ از کره شمالی به پکن خبر داد که از امروز ۱۹ فوریه آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس