کد خبر 692747
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴

آنچه مسلم است رأی آوردن یا نیاوردن وزیرمسکن در پایان جلسه استیضاح امروز هیچ تغییری در کارنامه او در چند ماه کوتاه باقی مانده از عمر این دولت ایجاد نخواهد کرد اما عملکرد نمایندگان مسلماً اولین برداشت و محکی است که از این مجلس و قدرت استقلال آن در اذهان عمومی نقش می‌بندد.

به گزارش مشرق؛ روزنامه صبح نو در سرمقاله امروز خود نوشت:

استیضاح وزیر راه و شهرسازی پس از ماه‌ها کش و قوس، امروز در دستور کار مجلس قرار دارد. البته تاکنون تلاش هاو رایزنی بسیاری صورت گرفته تا استیضاح کنندگان را از تصمیم خود منصرف کنند یا به نوعی طرح استیضاح اعلام وصول نشود.
 
روزهای گذشته هم رسانه‌های همسو با دولت با انتشار گزارش‌های تبلیغاتی در حمایت از وزیر راه و شهرسازی مدعی سیاسی بودن طرح استیضاح آقای عباس‌آخوندی شدند؛ ادعایی که سیاسی بودن آن را از پروپاگاندای سنگین حمایت از کارنامه ضعیف وزیر یادشده می‌توان دریافت!
 
نمایندگان استیضاح کننده البته دلایلی غیرسیاسی و کاملاً کاری و فنی برای این استیضاح برمی شمارند . ناایمن‌ شدن سیستم ریلی در دو سال گذشته و بروز سوانح مکرر و مرگبار ریلی، هوایی و جاده‌ای، مزخرف خواندن مسکن مهر و جایگزین نداشتن هیچ طرحی به جای آن، توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه‌های وابسته به وزیر در حوزه وزارت راه و شهرسازی، مخفی بودن توافقات خرید هواپیما وعدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاه‌های کشور و... از جمله محورهای طرح استیضاح نمایندگان است که کاملاً منطبق بر وظایف نظارتی آنهاست.
 
اجرای نمایش استقبال از ورود یک فروند هواپیمای ایرباس به کشور و ذوق زدگی بیش از حد وزیر مربوطه برای موفق جلوه دادن کارنامه‌اش در ماه گذشته نیز انتقادات گسترده افکار عمومی را برانگیخت.
 
آنچه مسلم است رأی آوردن یا نیاوردن وزیرمسکن در پایان جلسه استیضاح امروز هیچ تغییری در کارنامه او در چند ماه کوتاه باقی مانده از عمر این دولت ایجاد نخواهد کرد اما عملکرد نمایندگان مسلماً اولین برداشت و محکی است که از این مجلس و قدرت استقلال آن در اذهان عمومی نقش می‌بندد که آیا این مجلس مدافع حقوق مردم خواهد بود یا قرار است با اقدامات عجیبی چون ارائه طرح دو فوریتی فراکسیون امید ، دولت اعتدال را در کارنامه ضعیفش و بستن دهان منتقدان همراهی کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس