کد خبر 6918
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶

وجود بارگاه ملکوتي امام رضا(ع) در مشهد موجب شده که به طور ميانگين هر ايراني هر سه سال يک‌بار به مشهد مقدس سفر کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،‌ نرخ رشد 8،1 درصدي جمعيت مشهد، يعني افزايش سالانه 40هزار نفر به جمعيت ثابت اين شهر و ورود بيش از 20ميليون گردشگر و زائر داخلي و خارجي و حال و هواي ويژه اين شهر، مشهد را به آيينه‌اي تمام‌نما از ايران تبديل کرده است؛ به طوري که در تابستان سال جاري که مقارن با ماه مبارک رمضان بود و تصور مي‌شد که در اين فصل آمار زائران و گردشگران با کاهش نسبي نسبت به تابستان سال‌هاي گذشته روبه‏رو شود، اما مسئولان استان از افزايش آمار زائران تابستاني خبر مي‌دهند.
سعيد حسين‌پور؛ معاون عمراني استانداري خراسان رضوي در خصوص آمار زائران و گردشگران در تابستان امسال اظهار داشت: در تابستان امسال، مشهد پذيراي 13ميليون و 372 هزار و 346 زائر و گردشگر داخلي و خارجي بوده است.
وي با بيان اينکه در تابستان گذشته 11 ميليون و 983 هزار نفر زائر داخلي و خارجي به مشهد سفر کرده بوده‌اند، افزود: تعداد زائران در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11درصد رشد را نشان مي‌دهد. وي تعداد زائران خارجي را در تابستان امسال بيش از 101هزار نفر عنوان‌کرد و اظهارداشت: تعداد گردشگران خارجي نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2درصد رشد داشته است. وي همچنين در خصوص تعداد زائران در ماه رمضان جاري نيز گفت: امسال 2 ميليون و 123هزار زائر در ماه مبارک رمضان به مشهد مشرف شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد را نشان مي‌دهد.
وي همچنين درباره اينکه در روزهاي پاياني شهريورماه امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته با خيل عظيم زائران مواجه شده‌ايم و عدم برنامه‌ريزي براي ورود آنان موجب افزايش نارضايتي زائران و مجاوران شد، افزود: در اين خصوص برنامه‌ريزي‌هايي در قالب 10 بخش با مسئوليت فرماندار در ستاد تسهيلات زائران هر ساله انجام مي‌گيرد که رسما پس از تاييد کارگروه گردشگري استان ابلاغ شده و مسئوليت‌ها و وظايف مشخص مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس