نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه برخی در اجرای برجام سعی در ارائه آدرس غلط به مردم را دارند، گفت: برخی سعی دارند به مردم بگویند که ما جز تسلیم یا جنگ راهی نداشتیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی امروز در همایش من انقلابیم و در تالار فرهنگ اندیمشک، با بیان اینکه مسئولان بعد از انقلاب در دو دسته پایبند به آرمان‌های انقلاب و خسته از آرمان‌ها هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر انقلابی بودن آحاد جامعه تأکید دارند چراکه این موضوع برای نظام ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های مختلف به همراه دارد.

وی افزود: امروز در کشور دو دسته مسئول داریم یک دسته مسئول از مسئولان انقلابی هستند و دسته دوم مسئولان خسته و غیرانقلابی هستند؛ انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب در عرصه جهانی و منطقه‌ای غوغا کرده و در عرصه داخلی پایداری ما اوج توانمندی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد و ما به برکت نظام اسلامی به اوج عزت و اقتدار خود رسیده‌ایم و این بالندگی با شتاب بیشتری به مسیر خود ادامه می‌دهد.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جهان در دو نوع کشور ظلم پذیر و استکباری محدود می‌شد، عنوان کرد: ایران امروز به محور کشورهای ظلم ستیز جهان تبدیل شده ‌و مفهومی متفاوت از عزت را برای خود به تصویر کشیده و معنایی جدید از ظلم ستیزی را به کشورهای مختلف ارائه کرده است.

وی با بیان این که محور حرکتی ایران اسلامی حرکت در مسیر اسلام ناب محمدی است، افزود: ایران اسلامی با گفتمان مستکبرین عالم تقابل دارد و منطق اسلام تکفیری عربستان و اسلام لائیک ترکیه را نمی‌پذیرد و همین مقوله سبب شده بالاترین آمادگی در حوزه امنیت و عرصه داخلی منطقه متعلق به کشور ما باشد و شاخص‌های این عرصه‌ها در کشور ما بی نظیر باشد.

زاکانی با اشاره به تلاش دشمن برای تحقق نفوذ و برخی ضعف‌های اقتصادی موجود در کشور، بیان کرد: مردم از شعارهای توخالی خسته شده‌اند و ما اگر به دنبال تحقق اهداف خود در عرصه‌های مختلف هستیم باید به شاخص‌های انقلابی و غیر انقلابی بودن مسئولان توجه کنیم و متناسب با رهنمودهای مقام معظم رهبری، شرایط توسعه و تقویت توان داخلی و رشد ظرفیت‌ها را فراهم کینم.

وی پاسخگویی و نظارت را دو شاخصه مهم مسئول انقلابی دانست و ادامه داد: مسئولی که به اهداف و ارزش‌های انقلاب و اسلام آگاه باشد و راه امام راحل و مقام معظم رهبری را درک کرده کرده باشد خود را پاسخگوی مردم می‌داند و از نظارت و سیتستم نظارتی استقبال می‌کند و برای تحقق این ارزش‌ها بیش از گذشته احساس مسئولیت می‌کند و موجبات رونق داخلی و پیشرفت ایران اسلامی را فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم با اشاره به این که یکی دیگر از شاخص‌های مسئول انقلابی توجه به توان داخلی است، اظهار کرد: برخی در کشور به دنبال مبرا کردن آمریکا هستند ولی اگر یک مسئول انقلابی باشد به این عرصه توجه می‌کند و بیش از این که به بیرون مرزها تاکید و توجه داشته باشد، تقویت توان داخلی را در کشور بر مبنای گفتمان رهبری و نیازهای شهروندان مورد توجه قرار می‌دهد.

وی انتخاب ترامپ را برای کشور ‌یک فرصت دانست و ادامه داد: ما اگر قصد نمایان کردن ماهیت و چهره واقعی آمریکا را به مردم داشتیم باید تلاش بیشتری می‌کردیم ولی امروز و با انتخاب ترامپ خلف وعده آمریکا مشخص شد و مردم ما بیش از گذشته دروغ‌ها و وعده‌های توخالی آمریکا را درک و باور کرده‌ایم و این مقوله با حوادث اخیر بیش از گذشته محرز شده است.

زاکانی با اشاره به این که برخی در اجرای برجام سعی در ارائه آدرس غلط به مردم را دارند، بیان کرد: برخی سعی دارند به مردم بگویند که ما جز تسلیم یا جنگ راهی نداشتیم و یا این که تحریم‌ها عواقب بسیار بدی برای کشور داشت و فروش نفت ما به صفر رسیده بود و حال ما باید به مردم بگوییم اثر برجام برای جیب مردم چه بود؟ یا برجام قدرت ما را در منطقه افزایش داد؟

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از عنایات حضرات معصومین (ع) و انوار الهی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: یکی از دیگر شاخص‌های مسئول انقلابی، سعی در اجرای عدالت و رفع نیازهای شهروندان در شهرها و استان‌های مختلف کشور است و ما باید رشد  و توسعه خدمات خود را در این زمینه بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به این که اگر در گذشته به مشکلات خوزستان رسیدگی می‌شد این استان امروز در گیر ریز‌گردها نبود، بیان کرد: استان خوزستان و مردم مقاوم و لایت مدار این استان در شهرهای مختلف خود همواره پشتیبان اسلام و انقلاب بوده‌اند و در هشت سال دفاع مقدس با جان و دل از انقلاب و ارزش‌های اسلامی دفاع کرده‌اند و به همین جهت باید رفع مشکلات این استان را در حوزه‌های مختلف بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.

زاکانی با بیان این که مردم اندیمشک در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایران ایستاده‌اند، افزود: من در دو کوهه و هشت سال دفاع مقدس، مقاومت مردم این شهر را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی ایران معاصر نظاره‌گر بودم و ما باید بدانیم، اندیمشک دیروز، شهر چهارم آذر و ایثار و مقاومت و اندیمشک امروز، شهر شهدای مدافع حرم است و باید نقش و جایگاه اندیمشک را در عرصه‌های مختلف اسلامی و انقلابی، بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس