کد خبر 68650
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹

خاتمی وقتی به پشت سر خود نگاه می‌کند، پلی خراب شده می‌بینید که در دوران فتنه و قبل از آن از خود به جای گذاشته است و ملت ایران در حماسه «9 دی» با شعار‌های کاملا آشکار تکلیف او و دیگر سران فتنه را روشن کردند.

گروه سیاسی مشرق؛ سید محمد خاتمی اخیراً در جمع تعدادی از اعضا مجمع روحانیون گفته است که، سفت و سخت طرفدار بازگشت به نظام و حضور در عرصه انتخابات مجلس است. وی همچنین گفته است که برخلاف همراهانش در فتنه 88 که تمام قد از آنان حمایت می‌کرد، معتقد است در انتخابات سال 88 تقلبی صورت نگرفته است.

این سخنان خاتمی در نگاه اول مثبت به نظر می‌آید و شاید بتوان گفت که مشاوران و اطرافیان به وی قبولانده‌اند که این راه که تو می‌رفتی به ترکستان است نه قدرت! اما لازم است در این برهه به نقش پیدا و پنهان خاتمی در جریان اصلاحات و در فتنه 88 اشاره‌ای کنیم تا حافظه تاریخی ما و ملت برخی موضوعات را فراموش نکند.

سید محمد خاتمی کسی است که در هر گام از حرکت جریان اصلاحات به گونه‌ای خود را وارد میدان کرده و نقشی خاص را ایفا می‌کند. هرچند بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب خاتمی را فاقد شجاعت و مدیریت برای جریان اصلاحات می‌دانند اما با توجه به جمیع جهات سعی می‌کنند تا از داشته‌های خاتمی بهترین استفاده را ببرند.

باید یادآور شد که حاکمیت دوگانه، همسویی با تفکرات لیبرالی و هم صدا شدن با دشمنان این ملت جزو مشترکات اصلاح‌طلبی به شمار می‌رود اما با توجه به شرایط هر دوره زمانی اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند، از خاتمی با چهره‌های مختلف استفاده کنند.

بازخوانی وقایع تاریخی دهه گذشته و حلقه‌های به اصطلاح روشنفکری جریان اصلاحات مانند مجموعه کیهان فرنگی، حلقه کیان و حلقه آئین به خوبی نشان می‌دهد که خاتمی در همه این مجموعه‌ها نقش‌های کلیدی داشته است.

باید تاکید کرد که ‌خاتمی علاوه بر اینکه یک بسترساز و یک بازیگر کلیدی برای فتنه‌گران و تجدیدنظرطلبان است، یک امدادگر کلیدی نیز محسوب می‌شود. لذا لازم به یادآوری نیست که وی در زمان ریاست جمهوری و در جریان فتنه 88 چگونه رو در روی حاکمیت ایستاد و در این دوره اعضای حقله‌ آئین و کیان در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بر اطراف او جمع شدند و در مواقعی به صراحت پروژه‌های طراحان جنگ نرم صهیونیست‌ها را به اجرا در آوردند.
 
این جریان که شعار "فشار از پائین، چانه‌زنی از بالا" را در دوره فتنه 88 و 78 تمرین کرده است، برنامه فتح سنگر به سنگر را که باید گفت اصلی‌ترین راهبرد جریان برانداز برای نفوذ در ساختار حاکمیتی نظام است را هرگز فراموش نکرده است، این جریان پس از گذر و ناامیدی از مرحله آشوب‌سازی که قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشت، امروز به دنبال مجال و روزنه‌ای می‌گردد تا مجدد با تابلویی سفید و با فریب و نیرنگ در صحنه حاضر شود.

خاتمی با توجه به توصیه‌ها و مشاوره‌هایی که اطرافیان داخلی و خارجی به وی داده‌اند تصمیم دارد نقش خود را در این مرحله تغییر داده و با چهره‌ای جدید پا به عرصه بگذارد. امروز ملت ایران به جد خواهان محاکمه سران فتنه و پیگیری پرونده آنها از سوی قوه قضائیه هستند، هرچند نجابت نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم در صبوری برای محاکمه آنها ستودنی است، ولی باید گفت ملت جنایات و خیانت‌های سران فتنه را هرگز فراموش نخواهند کرد.

حتی عملکرد خاتمی بعد از فتنه نشان می‌دهد که او نه تنها از خیانت‌های خود در فتنه 88 پشیمان نشده و حاضر به عذرخواهی از ملت نیست، بلکه با دیدارهایی که با خانواده‌های زندانیان امنیتی و معارض با انقلاب اسلامی به صورت مکرر داشت، نشان داد خاتمی همچنان همگام فتنه‌گران است.

محمد‌علی ابطحی مشاور سابق خاتمی درباره نقش‌آفرینی‌های خاتمی که یک ضلع مثلث سران فتنه را تشکیل می‌دهد به صراحت می‌گوید: «خاتمی فضای جامعه را می‌شناخت. وی اقتدار نظامی، انتظامی و مقام معظم رهبری را که در جایگاه بالایی قرار دارند، می‌شناخت و با توجه به اینکه وی نسبت به این موضوعات شناخت داشت، این یک نوع خیانت است که از موسوی در موضوع تقلب حمایت کرد... پس از انتخابات 88 در جلسه مشترکی که بین هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی برقرار شد، آنها هم قسم شدند که پشت یکدیگر را خالی نکنند».

 همچنین رئیس دولت اصلاحات در سخنانی در سال 87 اظهار داشت: «اگر در انتخابات دهم احمدی‌نژاد سقوط کند عملا رهبری حذف می‌شود، اگر به هر قیمتی و به هر شکلی اصلاحات دوباره به قوه اجرایی باز گردد، دیگر رهبری اقتداری در جامعه نخواهد داشت، سقوط اصولگرایی به معنای پایان اقتدای رهبری تلقی می‌شود و با شکست اصولگرایان باید قدرت رهبری را مهار کرد.»

 امروز شاید خاتمی چهره فردی توبه‌کار را به خود گرفته است اما باید گفت خاتمی از مواضع گذشته خود هرگز برنگشته است. او هرگز در هدف‌گذاری با سایر اصلاح‌طلبان و جریان برانداز اختلافی نداشته و ندارد. چرا که او در شهریور 89 ضمن اینکه تاکید می‌کند متوهمان خشونت‌گرا حاکمیت را به دست گرفته‌اند، می‌گوید: ما اگر به آینده بنگریم و تلاش کنیم... خردمندان خیرخواه به جای متوهمان خشونت‌گرا میدان‌دار می‌شوند و به سوی وضعیتی می‌رویم که در آن انتخاب سالم و آزاد برگزار خواهد شد.

در کنار اتفاقات کوچک و بزرگی که در صحنه  کشورمان رخ داده و هنوز در جریان است، سخن از ادعای «بحرانی بودن اوضاع کشور و ضرورت برگزاری همه پرسی در خصوص مشروعیت دولت منتخب ملت به عنوان راه برون رفت از بحران!» است که از سوی آقای محمد خاتمی و مجمع روحانیون مبارز و در راستای همان ادعاهای آمریکاپسند و اسرائیل شادکن وی، طی سالیان اخیر مطرح شد و این در حالی است که امام(ره) در خصوص ادعای بن بست و بحران در جامعه که لقلقة زبان لیبرال‌های آن روز و بعبارت روشن‌تر اسلاف همین تجدیدنظرطلبان مدعی اصلاحات امروز است ضمن تأکید بر ضرورت پایبندى همه به قانون، می‌فرمایند:
 
«من همیشه میل دارم که همه طبقاتى که هستند، همه کسانى که در صحنه‏ها حاضر هستند همه با هم بنشینند اصلاح کنند مسائل را. هى ننشینند آن از آن‏ور بخواهد او را از بین ببرد، او از آن‏ور بخواهد که او را از بین ببرد؛ و مسئله را به بن بست برسانند و مملکت را به بن بست. شما به بن بست رسیدید! اشتباه مى‏کنید. مملکت اسلام که به بن بست نمی رسد! همین مردم، همین پیرزنها و پیرمردها و جوانها و بچه‏ها، از این بن بستها بیرون مى‏آورند این مملکت را. شماها به بن بست رسیدید!، مى‏گویید خوب، چه بکنیم؛ بگذارید اسلام نباشد تا ما باشیم! بگذارید ایران نباشد، شما ایستاده‏اید تا پاى اینکه ایران نباشد! دست بردارید از فضولیها! براى خدا کار بکنید».

خاتمی قبلا با شروط خود تلویحاً سلامت انتخاباتی آتی را مورد حمله و تشکیک مجدد قرار داده بود و از زندانیان و بازداشت‌شدگان برانداز نظام اسلامی با عوان زندانیان سیاسی یاد می‌کرد و خواهان آزادی آنها شده بود.

به نظر می‌رسد، این روزها خاتمی تحت فشار زیادی قرار دارد و در سالی که انتخابات مجلس نهم در پیش است از سوی طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب، (تندرو، کندرو، اپوزسیون) معتدل مورد هجوم انتقادات است و این کار را برای خاتمی بسیار مشکل کرده است.

خاتمی وقتی به پشت سر خود نگاه می‌کند، پلی خراب شده می‌بینید که در دوران فتنه و قبل از آن از خود به جای گذاشته است و ملت ایران در حماسه «9 دی» با شعار‌های کاملا آشکار تکلیف او و دیگر سران فتنه را روشن کردند، اما امروز به دلیل اینکه نتیجه‌ای از ساختارشکنی‌های خود و اطرافیان خود نگرفته است پشیمان است و به دنبال راهی است تا با حفظ‌ آبرو مجدداً به عرصه قدرت باز گردد و ...

این در حالی‌است که رئیس دولت اصلاحات، اخیراً نیز از سوی برخی هم‌قطاران در اصلاحات توصیه به سکوت شده بود؛ به او گفته‌اند: تشکل های اصولگرایی این روزها محل منازعه و اختلاف است بنابراین ،شما فعلا سکوت کنید و خیلی برجسته وارد عرصه نشوید چرا که اگر چراغ اصلاحات روشن شود جریان اصولگرایی به وحدت خواهد رسید.

 در خاتمه باید گفت خاتمی همان خاتمی حلقه کیان و حلقه ‌آئین و بازیگر اصلی فتنه 88 است.

محسن زیرک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    خاتمی چرا باید توبه کند؟ چون مثل شما فکر نمی کنه؟
  • امین ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    چر شما در مورد آقای خاتمی یکطرفه حرف میزنید ودر حالی که او هیچ رسانه ای ندارد جانب انصاف را نمیگیرید من اصلا طرفدار او نیستم ولی خوب است به همدیگر احترام بگذاریم شان رسانه شما هم که مدتی است فراگیرتر شده حفظ شود
  • مهدي.ب ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    bbc, voaو... پس چي هستند اگثر كاركنانشون از دوستان آقاييونن تازه رسانه داخلي هم كه دارن
  • مهدي.ب ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    1 0
    مرگ بر خائنين
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    حالا شما چرا تا این بنده خدا حرفی میزنه خوف و ترس برتون میداره؟
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    چون گردن آقایان کلفته ! سانسور بدبخت !
  • محمود ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    چون مخالف قانون اساسی رفتار کرد چون ادعای کرد که دروغ بود وبا آن به آبروی کشور لطمه زد چون در جریان فتنه در کنار دشمنان کشور ایستاد چون با سوروس ملاقات کرد چون . . . که برای هر کدام لعنتی وذلتی است
  • hajix8867 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    نه چون مثل امریکا واسرائیل فکر می کنه
  • مهران ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    بیشتر مثله یه جوکه...کی میدونه آفتاب پرستی که همه "یارانه غارشو" به مسلخ فرستاد لیاقت چی رو داره؟؟
  • امین اسدی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    بسیار جالب بود
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    ایشون به حد کافی حرف زده ان و همه از نظراتشون مطلع هستیم البته از نقش رسان های بین المللی چون بی بی سی و voa و همچنین العربیه هم نباید گذشت
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    جناب ناشناس یه کم چشمان مبارک را باز کنید می فهمید که منظور حمایت از آشوب و فتنه و زیر سوال بردن سلامت انتخابات و بردن آبروی نظام است ... یس ... والقرآن الحکیم...
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    میزان حال فعلی افراد است!!!!!!!!
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    خيالات ورتون داشته عمرا خاتمي به اين نظام برگرده
  • یه بنده خدا ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    فقط باید بگم لعنت بر خاتمی سلام گرگ، مرگه . شک نکنید که همش بازیه و لا غیر از گرگ ها بترسیم تو رو خدا اونم گرگی که بارها ازش زخم خوردیم لعنت به خاتمی لعنت به خاتمی لعنت به خاتمی
  • ایرانی ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    اندکی صبر سحر نزدیک است... چرا وحشت از روشن شدن حقایق !!! حقایق بیشتر و بیشتر عیان خواهد شد !!!!! دست از فرار رو به جلو بردارید آقایان غیر صادق و دنیا پرست !!
  • ناشناس ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    اصلا ارزش توبه نداره.... فایده هم نداره هرکاریش بکنن چشمش به دهن غربی هاست!
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    مرگ بر وطن فروش
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    خاتمی از اول هم هیچ ...نبود
  • علی ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    توبه گرگ مرگه.
  • داریوش ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    شما به آیات قرآن کریم هم ایمان درست و حسابی ندارید وگرنه اینطور خواهان این نبودید که آقای خاتمی هم مثل شما فکر کند. آقای خاتمی با رفتار عاقلانه اش ریسک سرمایه گذاری خارجی را در کشور ما کم کرد و خودتان بروید و ببینید در این شش سال گذشته ریسک سرمایه گذاری خارجی به چه جائی رسیده و ورشکستگی کارخانجات و شرکت های تولیدی ما در این چند سال یاد شده رشد داشته یا کاهش؟ ، اصلا بیائید منصفانه تر قضاوت کنیم و یک طرفه نرویم قاضی وگرنه هرکدام از ما خوشحال بر می گردیم.
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    وقتی خدا هم توبه پذیره تو دیگه چی میگی !
  • مجمد ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    خاتمی اگر میگه تقلب نشده، پس چرا بلندگو بدست افراد را تهییج میکرد؟
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    چرا منعکس نمیکنید مشرق عزیز... بازم میگم طرفداران و هواداران خاتمی محبوب بیشمارند...
  • پژمان سیروس ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    آیا واقعا فکر میکنید خاتمی باید توبه کنه . کمی در مورد خودتان و حداقل با خودتان صادق باشید. آن‌كس كه بداند و نداند كه بداند... بیدار كنیدش كه بَسی خفته نماند آن‌كس كه نداند و نداند كه نداند... در جهلِ مُركب اَبَدالدّهر بماند
  • علیرضا ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    گروه محترم سیاسی مشرق: انسان با انصاف و با شرافت کسی است که یکجانبه به قاضی نرود. پس از آن هم قاضی عادل کسی است که یکطرفه قضاوت نکند. خداوکیلی، جدا از حزب بازی و دزد بازی های سیاسی، و جدا از طرفداری از دولتهای فعلی و قبلی: در کدام دولت ها از بیت المال دزدی بیشتری شد؟ در کدام دولت ها نفت بیشتری فروخته شد و به کیسه اطرافیان رفت؟ در کدام دولت امورات مملکت را با خواب و رویا رتق و فتق می شد؟ در کدام دولت بیکاری و تورم به حد اعلای خود رسید؟ در کدام دولت فساد، فحشا، دزدی، باجگیری، فساد اداری و ... رواج بیشتری یافت؟ در کدام دولت ایران در دنیا مطرح تر و سربالاتر بود؟ در کدام دولت ایران و ایرانی منزوی تر بود؟ در کدام دولت... وقتی تنها هستید به دور از هیاهو و بین خود و خدای خود قضاوت کنید. خدا با تمامی انسانهاست.
  • مرتضی اشرفی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    خاتمی در دل مردم ایران جای دارد. و امثال شما که حنای تان دیگر پیش مردم رنگی ندارد نمی توانید او را تخریب کنید.
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    آره چون مثل ما فکر نمی کنه و فکر می کنه که می شه با دشمنان ایران و اسلام رفیق فابر بود و دم از اسلام زد. شخص خاتمی مانند همه ادمهاست طرز فکرش است که او را به مهلکه انداخته ای کاش به تفکر اسلام ناب برگردد
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    درود بر آموزگار عشق و ادب سید محمدخاتمی
  • ابراهیم ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    تا کی باید شاهد این بازی های مسخره باشیم اگه این خائن تو چین بود کمتر از یک روز اعدام میشدند ، این خاتمی خائن فراماسون و عضو بیلدربرگ هستش . اگه دستم میرسید تیکه تیکش میکردم .
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    واقعا آقاي خاتمي چه زود متوجه شده كه در انتخابات سال 88 تقلب نشده ! بعد از اين همه تبليغات منفي دشمنان نظام ونوكران داخليشان واين همه هجمه وآسيبهايي كه وارد شد و بي اعتمادي كه در بين جامعه بوجود آمد حضرت آقا حالا از خواب بيدار شده !!! اين از سر دلسوزي نيست بلكه براي فرصت طلبي ورسيدن به قدرت است !!! وقتي كه موسوي شعار تقلب ميداد وطرفداراشو به خيابان وآشوب دعوت ميكرد آقا انموقع خواب بودند ؟؟؟
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    کدوم بنده خدا این یارو که بنده ثروت و قدرته
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    در کدام دولت فحشا بیشتر از همه رواج پیدا کرد !
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    گذشت بد نیست !
  • زینب ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    0 0
    دستت درد نکنه با این تعبیر کلی خندیدیم...
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    مرگ بر جیره خوار انگلیس
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    کدام بنده خدا؟!!! این مرتیکه که دنبال نوکری اربابش انگلیس و آمریکا است.
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اشتباهی منفی دادم. می خواستم مثبت بدم.
  • مرتضی خاکپور ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    همه گرفتاری ها از روزی شروع شد که !؟ کارهای ناتمام !؟ ریاست جمهور مادامالعمر . و ... !؟ آشوب و فراق بال از ملت و سیر و سیاحت !؟ آزموده را آزمودن !؟ کشک کیلویی چند است !؟ ریا را به سنگ بکوبی نیرنگ در می آید . یعنی تحقیر علنی دین و میهن و ملت !؟
  • مرتضی خاکپور ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    چه آشوب ها که نبود ؟!
  • reza ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اگه آقاي خاتمي بدست چرا 8 سال پرزيدنتش كردين ... همين شما مردمي رو ميگم كه قبلا به به چه چه ميكردين بعد كه يكم ازش بد گفتن اه اه كردنتون رو شروع كردين خدا به داد آقاي احمدي نژاد برسه معلوم نيست بعده پايان رياست جمهوريش شما مردم چيكارش كنين ... خدا هممون رو عاقبت به خير كنه .. ان شاا...
  • محمود ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    فحشا در ذهن شماست که هیچوقت برون نخواهد رفت ربطی به سید ندارد امیدوارم جدش جوابتان را بدهد
  • azam ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    دوستمون زینب خانوم راست میگن ! واقعا تعبیرتون خنده دار بود
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    حنا چیه داداش؟ بحث سر سیاه بازی خاتمی هست و زغال فروش بودن مشرقی ها!! افتاد؟؟؟
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    جهت اطلاعتون اون موقع که خاتمی پرزیدنت شد قرار نبود با دوستاشون انقلاب مخملی سبز راه بندازن!!هر چند با این بازی جدیدی که راه انداختن احتمالا فکر می کنن گوشای بقیه مخملیه!!البته نه از نوع سبز!!
  • azam ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    مثل اینکه هنوز خوابید،مهم نیست! من جمله تون رو اصلاح می کنم: خاتمی در دل مردم و دولت آمریکا جا دارد و امثال ایشان حنایشان دیگر پیش مردم ایران رنگی ندارد! نمی توانید او را تصحیح کنید.
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    مملکت رو به گند زد
  • مولکولی از ایران ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    خاتمی هم اسلام داره،اما از نوع اسلام امریکایی. توبه گرگ (البته گرگ نه شغال) مرگ است. 77 => مخملی ، ده سال بعد 88 => فتنه، 99 =>؟.
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اميدوارم جدش كمرش بزنه
  • yaser ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    dar kodam dolat gharbiha umadano tu khake khodemun maro tahgir kardano raftan?han
  • حامد عسكري ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    خاتمي نه توبه مي‌كند، نه بازي مي‌كند؛ فقط .... مي‌خورد!!
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    فقط می تونم بگم درود بر خاتمی...
  • محسن از ایران ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    درود بر خاتمی
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    خدا نگهدار سيد جليل القدر باشد و دشمنانش را نابود كند
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    فرق ما با شما اینه..ما به نظر طرف مقابلمون احترام گذاشتیم و علی رغم 8 سال خون دل خوردن به رییس جمهور توهین هم نکردیم چون هر چه بود رییس جمهور این کشور بود.ولی شما جدای از ان همه آشوبها و فتنه ها که به پا کردید شدیدترین توهینها را نثار دولت فعلی می کنید چون اصلا احترامی برای ایران و ایرانی قائل نیستید.
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    نمیذاریم که برگرده
  • علیرضا ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    درود بر سید فاطمی محمد خاتمی ننگ و مرگ بر مشرق خوارج زمان احمق های بی ...
  • ali ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    در اصطلاح عامیانه واژه سیاست به معنی حقه و دروغ و تزویر و ریا می باشد" فلانی با سیاست کارشو پیش بردو..." از نظر من عوام هم آقای خاتمی هم نمونه یک سیاستمدار خوب میباشد
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    درود بر خاتمي و ياران مظلوم امام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس