کد خبر 685481
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

تحقیقات جدید پژوهشگران امریکا نشان می‌دهد افزایش بیکاری بر بالا رفتن خشونت مسلحانه در مدارس، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های آمریکا تأثیر دارد.

  به گزارش مشرق، محققان دانشگاه نورث‌وسترن در ایالت ایلینوی آمار تیراندازی‌های سال 1990 تا 2013  در مدارس، دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا را جمع‌آوری کرده و این آمار و ارقام را با نرخ بیکاری و دیگر داده‌های اقتصادی در همان بازۀ زمانی مقایسه کرده‌اند.

بر اساس این بررسی‌، موج تیراندازی در مدارس و دانشگاه‌ها در اوضاع سخت اقتصادی، افزایش داشته است.

بر اساس یافتۀ محققان، نرخ خشونت مسلحانه نیز در مدارس هم‌زمان با مشکلات بیشتر در یافتن شغل برای جوانان، افزایش داشته است.

جان هاگان، جامعه‌شناس آمریکایی که در نوشتن این گزارش تحقیقاتی نقش داشته است، «ناامیدی و یأس» از یافتن شغل در زمان فارغ‌التحصیلی را علت خشونت مسلحانه در مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی امریکا دانسته است.

محققان می‌گویند، این نتایج نشان می‌دهد افزایش تدابیر امنیتی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های آمریکا در زمان افزایش نرخ بیکاری در جلوگیری و کاهش خشونت‌های احتمالی و تیراندازی‌ها مؤثر خواهد بود.

این تحقیقات در حالی صورت گرفته است که امریکا با تهدید دائمی خشونت‌های ناشی از سلاح روبروست و لابی اسلحه در این کشور بسیار پرنفوذ و قدرتمند است. از ابتدای مهر امسال تاکنون چند تیراندازی در واشنگتن، شیکاگو، کالیفرنیا و کارولینای جنوبی صورت گرفته که ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

طبق اعلام «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا»، سالانه بیش از 33 هزار نفر به ضرب گلوله در این کشور کشته می‌شوند.

هرروز به‌طور میانگین 87 نفر در آمریکا بر اثر تیراندازی کشته و 183 نفر زخمی می‌شوند.

به گزارش روزنامۀ نیویورک دیلی، حدود 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در امریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود.
 
منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس