امیر پوردستان از بخش‌های مختلف بازآماد، جایگاه شست و شوی قطعات، آشیانه بوئینگ 707، شبیه ساز پرواز جنگنده میگ 29 و هواپیمای بوئینگ 747، رمپ پروازی و آشیانه هواپیمای سی130 پایگاه شهید لشکری مهرآباد بازدید کرد.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از بخش های مختلف بازآماد، جایگاه شست و شوی قطعات، آشیانه بوئینگ 707، شبیه ساز پرواز جنگنده میگ 29 و هواپیمای بوئینگ 747، رمپ پروازی، آشیانه هواپیمای سی130 و همچنین از پل ارتباطی پایگاه شهید لشکری مهرآباد به شهرک آسمان بازدید کرد.
 
پوردستان در ادامه در جمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه و نیز تعدادی از فرماندهان و مسئولان نهاجا، گفت: دشمنان با برنامه ریزی های خود از ابتدای وقوع انقلاب مردمی ما همواره در تلاش برای تضعیف قدرت ایران اسلامی بوده اند.
 
وی با اشاره به فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع از کشور در برابر دشمن بعثی اظهار داشت: زمانی که رژیم بعث عراق با نیروها و تجهیزات فراوان کشورمان را مورد تجاوز قرار داد ملت غیور ایران شجاعانه و با تمام وجود در مقابل دشمن ایستاد و به تمام جهانیان درس ایستادگی و مقاومت داد.
 
پوردستان همچنین با یادآوری بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) و همراهی با مردم در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیروی هوایی بارها وفاداری خود به کشور و انقلاب را نشان داد که یکی از نمونه های آن عملیات موفق خلبانان تیز پرواز این نیرو در روز دوم جنگ و هدف قرار دادن مناطق حساس دشمن بود.
 
وی ضمن بازخوانی نقش نیروی هوایی ارتش در عملیات مروارید و همکاری با نیروی دریایی افزود: نیروی هوایی در هفتم آذر 1359 با همکاری نیروی دریایی حماسه ای تاریخی را به ثبت رسانید و رزمندگان اسلام در این روز با نابود کردن شناورها و تجهیزات صدام درس خوبی به دشمنان دادند.
 
جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه فعالیت های ستاد ارتش و بنیاد تعاون اشاره کرد و گفت: تمام هم و غم این مجموعه ها این است که کارکنان ارتش جمهوری اسلامی با آرامش و آسایش زندگی کنند و تنها به فکر خدمت به ملت غیور ایران باشند.
 
در ادامه این مراسم امیر تسویه‌چی فرمانده پایگاه شهید لشکری نهاجا طی گزارشی امکانات و تجهیزات این پایگاه را مطلوب دانسته و گفت: شبیه سازهای موجود در این پایگاه قدرت بالایی در آماده کردن خلبانان و آموزش تیر اندازی و پرواز در ارتفاع بالا دارد و مطابق با فناوری های پیشرفته روز جهان ساخته شده است که می تواند شرایط جوی و وضعیت شب و روز را به نحو بسیار مطلوب فراهم کند.
 
وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فناوری و تجهیزات بکار رفته در پایگاه شهید لشکری مهرآباد و شرایط نگهداری، بازآماد، شیوه تعمیرات، همکاری و تبادل اطلاعات در زمینه هوایی اظهار داشت: بسیاری از این تجهیزات به همت جوانان متعهد و متخصص نیروی هوایی ارتش و در داخل کشور ساخته شده است.
 
در پایان، جانشین فرمانده کل ارتش ضمن بازدید از پاسدارخانه این یگان از نزدیک با سربازان پاسدار دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس