کد خبر 680690
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: از تعداد دقیق کسانی که زیر آوار مانده اند اطلاع دقیقی نیست و هیچ یک از آمارها را تایید نمی کنیم. مراحل آوار برداری آغاز شده و سعی می کنیم به سرعت کار را پیش ببریم.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت وگو با شبکه خبر درخصوص ریزش ساختمان پلاسکو گفت:ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان های قدیمی و فروشگاه بزرگ پوشاک در خیابان جمهوری به علت آتش سوزی فروریخت. فروریختن این ساختمان بزرگ می تواند علل مختلفی داشته باشد.

وی اضافه کرد: بارها در خصوص فرسودگی و غیر استاندارد بودن این ساختمان تذکراتی به هیئت امنا و مسئولین داده شده بود اما در هر بار بی توجهی پاسخ مسئولین شهرداری و سازمان های ایمنی بود

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: طبقات ۸ و ۹ این ساختمان که آتش سوزی از آنجا شروع شده بود بیشتر شامل واحدهای تولیدی لباس بودند که در شیفت شب هم به کار می‌پرداختند. آتش‌سوزی از ساعت ۷:۰۹  از همین طبقات آغاز شد و پس از ۴ ساعت کل ساختمان فرو ریخت.

ملکی علت فروریختن را چند انفجار عنوان کرد و افزود: حرارت در ساعات اولیه و مقاومت بسیار ضعیف اسکلت ساختمان علت اصلی ریزش است. البته چند انفجار شدید سبب تخریب کامل ساختمان پلاسکو شد.

وی در مورد تعداد مصدومان نیز گفت: از تعداد دقیق کسانی که زیر آوار مانده اند اطلاع دقیقی نیست و هیچ یک از آمارها را تایید نمی کنیم. مراحل آوار برداری آغاز شده و سعی می کنیم به سرعت کار را پیش ببریم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس