سازمان ملل درباره تلاش های رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد و اعلام کرد که این اقدامات روند سازش در خاورمیانه را با مشکل مواجه می کند.

  به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد هشدار داد هرگونه تلاش از سوی رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین، چشم‌انداز مذاکرات آتی سازش را نابود می‎کند.

«نیکلای ملادینوف» نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه، شب گذشته در جریان سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای نخستین بار پس از تصویب قطعنامه توقف شهرک‌سازی‎های رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داده بود، این هشدار را مطرح کرد.

ملادینوف این اظهارات را در پاسخ به درخواست چندین وزیر اسرائیلی برای الحاق سرزمین‌های فلسطینی به مناطق اشغال‌‎شده مطرح و تاکید کرد: درخواست‏‌هایی برای الحاق بخش‏‌هایی یا کل منطقه C [حدود ۶۰ درصد از مساحت کرانۀ باختری] ارائه شده است. چنین مواضع تفرقه‌‎انگیزی چشم‌انداز صلح را از میان می‎برند.

شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۳ دی و در اقدامی تاریخی قطعنامه توقف فوری فعالیت‌های شهرک‏‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان را با ۱۴ رای موافق در مقابل یک رای ممتنع آمریکا تصویب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس