کد خبر 677206
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از 2 برابر شدن حقوق و دستمزد مددجویان و مستمری بگیران زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برنامه پنجم طی 140 ماده تکالیف تمامی دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و غیرعمرانی تصویب شده است.

وی از 2 برابر شدن حقوق و دستمزد مددجویان و مستمری بگیران زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در قانون برنامه ششم توسعه در راستای محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: معادل حدود 20 درصد حداقل حقوق و دستمزد شورای عالی کار به دریافتی این گروه هدف اضافه شده است.

*رایگان شدن هزینه تحصیل دانشجویان مددجو در دانشگاه‌های آزاد و ملی

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد 100 هزار فرصت شغلی و اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان برای اشتغال و خودکفایی آن‌ها، ادامه داد: در مصوبات قانون برنامه ششم توسعه در راستای محرومیت‌زدایی هزینه‌های انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب برای مددجویانی که قصد ساخت خانه دارند رایگان مصوب شده است.

وی به رایگان شدن هزینه تحصیل دانشجویان مددجو در دانشگاه‌های آزاد، ملی و پرداخت این هزینه‌ها توسط دولت اشاره کرد و یادآور شد: پیش‌بینی احداث 200 هزار واحد مسکونی با استفاده از وام‌های با کارمزد 5 درصد، با همکاری وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نهادهای حمایتی از جمله این مصوبات است.

*سالانه 10 درصد از عقب ماندگی‌های مناطق عملیاتی و جنگی باید جبران شود

مصری به مناطق عملیاتی و جنگی کمتر توسعه یافته اشاره و بیان کرد: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی خیلی از مناطق غرب کشور به لحاظ درگیر بودن با موقعیت‌های جنگی از نظر توسعه یافتگی دچار عقب‌ماندگی است.

وی با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح مکلف مشخص کردن مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است، افزود: سازمان برنامه و بودجه با اختصاص یک ردیف بودجه‌ای خاص به‌منظور جبران عقب ماندگی‌های مناطق عملیاتی سالانه 10 درصد از عقب ماندگی‌های این مناطق را باید جبران کند تا به‌تدریج به سطح سایر مناطق برخوردار کشور برسند.

*پرداخت فوق‌العاده حقوق در مناطق محروم

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درخصوص پرداخت فوق‌العاده حقوق در مناطق محروم، بد آب و هوا، کمتر توسعه یافته و عملیاتی برابر با قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: از ابتدای سال‌ آینده در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده به شاغلان استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام، دارای مدارک کارشناسی و به پایین 20 درصد، و کارشناسی به بالا نیز 25 درصد فوق‌العاده پرداخت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس