میثم رشیدی مهرآبادی کتاب تازه‌ای به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره شهید قدرت‌الله چگینی نوشته است که به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، میثم رشیدی مهرآبادی به خبرگزاری کتاب گفت: کتاب تازه‌ای درباره شهید «قدرت‌الله چگینی» نوشته‌ام که به زودی برای انتشار در اختیار ناشر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کتاب دیگر خود با نام «معلم شهر» که درباره شهید چگینی نوشته بود، افزود: این کتاب خاطراتی درباره شهید چگینی را در برداشت که در نتیجه مصاحبه با شمار محدودی از خانواده و دوستان وی تدوین شده بود. با وجود این که شهید چگینی در شهر قزوین شخصیتی شناخته شده است، منابع اطلاعاتی محدودی درباره شناخت وی وجود دارد.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با بیان این‌که هنوز نام این کتاب نهایی نشده است، ادامه داد: در کتاب تازه که به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارش‌های دفاع مقدس استان قزوین منتشر می‌شود، روایت داستانی بر اساس خاطره‌هایی که از سوی اقوام و آشنایان شهید بیان شد، نوشته شده است. خاطراتی از دوران کودکی وی به زبان برادر شهید مطرح شد و دوستان و هم‌رزمان وی نیز خاطراتی را تا زمان شهادت وی بیان کردند. من کوشیدم بر اساس این خاطرات، سیر تاریخی زندگی او را به صورت داستان بنویسم.

وی درباره تفاوت‌های دیگر این کتاب با اثر قبلی توضیح داد: کتاب تازه در 200 صفحه مصور چهار رنگ منتشر می‌شود. کتاب «معلم شهر» که از سوی نشر شاهد منتشر شده بود، عکس‌های شهید را به صورت سیاه و سفید منتشر کرده بود، شهید چگینی چهره خاص و موهای سرخ‌رنگی داشت و تصاویر زیبای وی، در کتاب به خوبی انعکاس نیافته بود.

رشیدی مهرآبادی درباره ویژگی‌های شهید چگینی نیز گفت: او از مبارزان دوران انقلاب اسلامی بود که از یاران شهید رجایی محسوب می‌شد. با توجه به این‌که چگینی از معاونان آموزش و پرورش شهر قزوین بود، از گزینه‌های کابینه رجایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش نیز بود.

به گفته رشیدی کثرت فعالیت‌های انقلابی شهید چگینی که در شهر‌ قزوین داشت، باعث تبعید وی به لرستان شده بود و منافقین نیز به همین دلیل وی را در فهرست ترور خود قرار دادند و سال 1360 او را در مقابل منزلش در خیابان تبریز شهر قزوین به شهادت رساندند.

وی درباره زمان انتشار این کتاب نیز گفت: تا پایان سال جاری کنگره‌ای برای شهید چگینی برگزار خواهد شد که این کتاب برای آن کنگره منتشر و رونمایی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس