ترامپ استریپ را از «عشاق هیلاری» خوانده است و تاکید کرد به‌هیچ‌وجه از این که در زمان پخش زنده مراسم مورد حمله «سینماگران لیبرال» قرار گرفته، متعجب نشده است.

به گزارش مشرق، مریل استریپ که شب گذشته برای دریافت جایزه «سیسیل بی. دمیل» روی صحنه هفتاد و چهارمین مراسم سالانه گلدن گلوب حاضر شده بود، در سخنرانی خود به شدت از سیاست‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب امریکا انتقاد کرد ه بود.
 
ترامپ هم بلافاصله واکنش نشان داده و استریپ را از «عشاق هیلاری» خوانده است. او همچنین تاکید کرده به‌هیچ‌وجه از این که در زمان پخش زنده مراسم مورد حمله «سینماگران لیبرال» قرار گرفته، متعجب نشده است.

استریپ که هنگام سخنرانی صدایش گرفته و اشک در چشمانش حلقه زده بود خطاب به رییس جمهور منتخب امریکا گفت: «هالیوود لبریز از افراد بیگانه و خارجی‌هایی است که اگر همه ما را یک‌جا بیرون بیاندازید، دیگر هیچ‌چیز برای تماشا کردن نخواهید داشت.»

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، بازیگر 67 ساله در ادامه صحبت‌هایش به اظهارات هیو لوری درباره این‌که چگونه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، جزئی از «بدنام‌ترین بخش جامعه حال حاضر امریکا» - شامل هالیوود، خارجی و مطبوعات – اشاره کرد.

استریپ توضیح داد: «اما ما کی هستیم و هالیوود چی هست؟ صرفا یک مشت آدم از جاهای مختلف.» او با تاکید بر این که خودش بزرگ‌شده نیوجرسی است و همچنین اشاره به عقبه غیر لس آنجلسی ستاره‌های همچون سارا پاولسن، سارا جسیکا پارکر، امی آدامز، ناتالی پورتمن، روث نگا، وایولا دیویس، دو پتل و رایان رینولدز، این سوال طعنه‌آمیز را مطرح کرد: «گواهی تولد این افراد کجاست؟»

استریپ با انتقاد از عملکرد و منش سیاسی ترامپ اضافه کرد: «بی‌احترامی، بی‌احترامی می‌آورد و خشونت به افزایش خشونت دامن می‌زند. وقتی صاحبان قدرت از جایگاه‌شان برای تمسخر دیگران استفاده می‌کنند، بازنده همه ما خواهیم بود.»

بازیگر برنده اسکار در نهایت، سخنرانی خود را با نقل قولی از کری فیشر بازیگر تازه درگذشته هالیوود به پایان برد: «همان‌طور که دوستم، شاهزاده لیای عزیز روزی به من گفت: تکه‌های دل شکسته‌ات را بردار و از دل آن اثری هنری خلق کن.»

استریپ علاوه‌بر دریافت جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای، برای بازی در فیلم «فلورنس فاستر جنکینز» ساخته استیون فریرز نیز در فهرست نامزدهای رشته بازیگری جوایز گلدن گلوب امسال قرار داشت.

اما دونالد ترامپ که تا کم‌تر از دو هفته دیگر، رسما بر مسند ریاست جمهوری ایالات متحده تکیه می‌زند، بلافاصله به سخنرانی تند و تیز استریپ واکنش نشان داده و او را از «عشاق هیلاری» و بازیگری توصیف کرده که زیادی بزرگش کرده اند.

ترامپ در مصاحبه‌ای تلفنی با «نیویورک تایمز» تاکید کرد او سخنرانی را ندیده و پخش زنده مراسم اهدای جوایز را نیز تماشا نکرده است. با این حال، رییس جمهور منتخب امریکا در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرده از این‌که «سینماگران لیبرال» هالیوود در جریان پخش زنده مراسم او را هدف حمله قرار داده‌اند، به‌هیچ‌وجه متعجب نشده است.

منبع: آی سینما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس