کد خبر 675867
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

بر اساس یک نظرسنجی جدید، ۵۸ درصد از صهیونیست‌ها از اقدامات ارتش صهیونیستی و رئیس ستاد مشترک و نیز افسران ارشد آن راضی نیستند.

  به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی برگزار شده از سوی یک پژوهشکده صهیونیستی نشانگر کاهش قابل توجه اعتماد افکار عمومی جامعه صهیونیستی به ارتش و فرماندهان آن است؛ به‌طوری که بسیاری از آنها معتقد هستند که فرماندهان ارتش ارتباطی با واقعیت‌های میدانی ندارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که 58 درصد از صهیونیست‌ها از اقدامات ارتش صهیونیستی و گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک و نیز افسران ارشد آن راضی نیستند و تنها 35 درصد از صهیونیست ها از این وضعیت راضی هستند.

در بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی آمده است که 60 درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که محکومیت "الیئور آزریا" نظامی صهیونیستی عامل قتل شهید عبد الفتاح شریف پس از زخمی شدن و بر روی زمین افتادن وی، بر روی انگیزه جوانان صهیونیست برای ادای خدمت نظامی در ارتش تاثیر منفی می گذارد، اما 31 درصد چنین نگرانی ندارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داده است که 70 درصد از صهیونیست ها معتقدند که قانون باعث از بین رفتن اعتماد صهیونیست ها به ارتش صهیونیستی شده است، اما 25 درصد از صهیونیست‌ها چنین اعتقادی ندارند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است که 51 درصد از صهیونیست ها با اقدام "الیئور ازاریا" نظامی صهیونیستی عامل قتل عمدی شهید شریف، مخالفت کرده و 39 درصد او را در این مساله محق دانسته‌اند.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌های صهیونیستی اخیرا از سرپیچی برخی نظامیان تیپ گفعاتی از اجرای دستورات فرماندهان خود در زمینه تامین امنیت عملیات تخلیه شهرک صهیونیست نشین عمونه خبر داده‌اند.

این رسانه‌ها خاطر نشان کرده‌اند که 12 نفر از نظامیان تیپ گفعاتی از عمل به دستورات فرماندهان خود سرپیچی کرده‌اند و با گذاشتن سلاح‌های خود در مقر استقرارشان، به سمت ایستگاه اتوبوس‌ها حرکت کرده و محل اجرای عملیات را ترک کرده‌اند.

در همین راستا، جلسات بازجویی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از موافقت "آفیخای مندلبلیت" مشاور قضایی این رژیم با آغاز تحقیقات کیفری جدید از وی در پرونده فساد مالی و دریافت رشوه ادامه دارد و در این شرایط، برخی منابع صهیونیستی احتمال استعفای نتانیاهو از سمتش را مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه گذشته برای دومین بار تحت بازجویی قرار گرفت و این جلسه نزدیک به 5 ساعت به طول انجامید که طولانی‌تر از جلسه بازجویی 3 ساعته بود که برای بار اول و شامگاه روز دوشنبه گذشته صورت گرفته بود.

سیر این تحقیقات مربوط به اتهامات فساد و دریافت هدایای گرانقیمت و نیز رشوه توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از یک بازرگان مشهور یهودی است که ارزش این اموال غیر قانونی هزاران دلار برآورد شده است، اما نتانیاهو این اتهامات را رد می‌کند.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر و هر کدام از وزرا در صورت اثبات اتهامات فسادشان به صورت رسمی، مجبور به استعفا خواهند شد.

شبکه رادیویی "اف ام 103" رژیم صهیونیستی اخیرا نظرسنجی را انجام داده بود که در آن 59 درصد از صهیونیست‌ها اعلام کرده بودند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم ناپاک و فاقد شفافیت لازم است و مرتکب تخلفات مالی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس