پس از گذشت چند روز از کشف اختلاس 3 هزار میلیاردی، زواياي پنهان بیشتری از آن روشن می شود و برخي تناقض گويي هاي مسوولان مربوطه نشان می دهد که ظاهرا اقدامات شبکه های فساد مالی گسترده تر از پیش بینی ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق؛ در جدیدترین اظهارنظر، علی صالح آبادی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مدعی شده که در راستای اجرای اصل ۴۴ ، سهام هیچ شرکتی به گروه امیر منصور آریا واگذار نشده است.

این در حالی است که گروه امیر منصور آریا نظری دیگری در این باره دارد.  در سایت این شرکت آمده که  شرکت خدمات خط و ابنیه فنی که سالها در امور خطوط راه آهن فعال بود، در سال 1389 در برنامه های خصوصی سازی دولت، از راه آهن جمهوری اسلامی ایران خریداری و به مجموعه گروه اضافه شده است.

بنابر این گزارش در قسمت معرفی سایت این شرکت به آدرس ( rstc.ir ) به صراحت آمده: این شرکت در راستای اصل 44 قانون اساسی کشور در اردیبهشت ماه سال 1389 به بخش خصوصی واگذار گردید و هم اکنون بعنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا می باشد.



با توجه به مطلب بالا و تصریح شرکت ( خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن) به واگذاری بر اساس اصل 44 به مجموعه امیر منصور آریا، باید دید که معاون وزیر اقتصاد چرا چنین ادعایی مبنی بر  عدم واگذاری این شرکت را مطرح می کند.

اخيرا ايراداتي كه از سوي كارشناسان صورت گرفته اين است كه شركت عظیم (خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن) با چه راهکاری! به قيمت 120 ميليارد تومان واگذار شده است؟ با مراجعه به مصاحبه اخير خبرگزاري فارس با دكتر گلزاري مدير عامل شركت ياد شده زواياي تاسف بار قضيه بيشتر روشن مي شود.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه‌آهن در مصاحبه با فارس گفت: این شرکت به صورت اقساط 10 ساله به گروه امیر منصور آریا فروخته شد و هم‌اکنون 3 قسط این شرکت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تراورس به صورت قسطی برای مدت زمان 10 سال خریداری شده است، گفت: کل قیمت شرکت 120 میلیارد تومان بود که لازم است این مبلغ طی اقساط 10 ساله پرداخت شود؛ تاکنون 3 قسط این شرکت معادل 28 میلیارد تومان به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت شده است.

وی در این مصاحبه همچنین به این موضوع اشاره می کند که واگذاری شرکت مذکور به صورت 10 ساله بوده و هر مبلغی که تاکنون به حساب تراورس واریز شده حاصل فعالیت‌های شرکت در پروژه‌های پیمانکاری است.

گلزاری تاکید دارد که طرف قرارداد این شرکت در اغلب پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مدیر عامل شرکت خط و ابنیه فنی تهران سعی می کند که طرف قرارداد اصلی خود را وزارت راه و شهرسازی قرار داده و ادامه می دهد: تاکنون تراورس ‌هر مبلغی از راه‌آهن، وزارت راه و شهرسازی و شرکت مترو دریافت کرده، درون شرکت هزینه کرده یعنی از گروه امیر منصور آریا، تقریباً هیچ مبلغی به ما پرداخت نشده و تنها در یک سری مطالبات بسیار جزئی رقم‌هایی به این شرکت اختصاص یافته است.

وی در نهایت با اعلام اینکه شرکت گروه امیر منصور آریا جمعا فقط 20 میلیارد به حساب این شرکت واریز کرده، واریز هرگونه پول درشتی به حساب شرکت مهندسی خط و ابنیه راه آهن را انکار می کند و تاکید دارد که این گروه از تسهیلاتی که گرفته هیچ هزینه‌ای برای ‌شرکت تراورس نکرده است.

همانطور كه در مصاحبه گلزاري آمده است شركت فوق به صورت اقساط 10 ساله به گروه منصور آريا واگذار شده است و تاكنون سه قسط آن پرداخت گرديده است. با توجه به اظهارات مديرعامل شركت مهندسی خط و ابنیه راه آهن، می توان گفت که این شرکت رسما به صورت رايگان به گروه منصور آريا واگذار شده است! البته با توجه به آينده مبهم گروه منصور آريا و پس بعد از لو رفتن اختلاس بزرگ این گروه، گلزاري مدير عامل تراورس زيركانه خواسته شركت تحت امر خود را از ورطه سالم بيرون كشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • عمو ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    خيلي عالي. درباره اين رفيقمون به هيچ وجه كوتاه نيايد. اين بنده خدا هر جا بوده بوي قساد هم از اونجا به شدت استشمام شده اما با رفاقت با بعضي افراد تلاش ميكنه با رندي خودشو از يه همچين مهلكه هايي بيرون بكشه.
  • ناشناس ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    ازمشرق نیوز تقاضادارم که نظر زیر را درصفحه اصلی خود بگنجاند به عنوان مقاله یک بیینده/: رئیس جمهور باید کفش هایش رادربیاورد قبل ازآنکه امت حزب الله درخواست کند. باسلام ملت بزرگوار ایران درطول سه دهه گذشته بارها وبارها مورد امتحان قرار گرفته وهمیشه با هوشیاری خود وبادرایتی که ثقلین انقلاب یعنی امام خمینی ره وامام خامنه ای عزیر داشته اند]توانسته است ازهمه این امتحانات سربلند بیرون بیاید- قصد اطاله کلام نداشته ونمیخوام بیان تاریخ کنم برای ملتی که خود تاریخ آفرین بوده است- اما یک موضوع مهم دیگر که این روزها بحث آن داغ شده ودرمیان تریبون ها وسایتها وروزنامه ها ورسانه های دسته جمعی مرسوم شده ادبیاتی به نام جریان انحرافی است- گذشته ازینکه سایت های جریان انحرافی به بهانه اینکه این مسائل از فرعیات است ونباید به فرع پرداخت وبرای اثبات حرف خودشان به سخنان رهبری دردیدار دانشجویان اشاره میکنند که فرموده بودند مسائل رافرعی واصلی کنید. این سایت های منحرف ومدعی حمایت ازدولت به حق خدمتگزار که درواقع حامی جریان انحرافی میباشند, همیشه هنربرش راداشته وبا برش سخنان بزرگان ,به سخنان آنها, گزینشی عمل کرده واعمال خودراتوجیه میکنند. مردم ایران از خدمات صادقانه وارزشمند دولت خدمتگزار که پایه گذار ادبیات خدمت شده, حمایت وقدردانی مینماید وبه حق باید به رئیس جمهور وخدمتگزاران درهرلباس دست مریزاد گفت. اما قدردانی ملت ایران ازدولت خدمتگزار که البته مردم ایران شایسته خدمات بیشترازاین هستند, دلیل براغماض وچشم پوشی از منحرفین نخواهد بود. قطعا تابه امروزه حساب رئیس جمهور محترم ازگروه انحرافی جداست وانشاء الله ازین به بعد هم جدا خواهد بود. اما یک چیز برای ما مسلم هست وآن اینکه رئیس جمهور باید گفتمان انقلاب خودرادوباره زنده کندد وحمایت مجدد حزب الله را بدست آورد. اگر نگاهی به میان جامعه ویا بزرگان ازطیف حزباللهی ها بیندازیم , درمیابیم که طرفداران رئیس جمهور در سالهای 84 و88 , آرزو داند که باردیگر احمدی نژلد سالهای قبل راببینند که البته هنوز دیرنشده ولی زمان هم کم است. گفتمان جریان انحرافی مارابه یاد وارد شدن حضرت موسی ع به سرزمین طوی انداخته که به محض ورود, خداوند اوراخطاب قرار داد: فَاخلَع نَعلیک اِنکَ بِالواد المقَدس طوی. که ای موسی : کفش های خودرابیرون بیاور که تودرسرزمین مقدس طوی هستی. درواقع شرط ورود به سرزمین مقدس طوی, بیرون آوردن کفشهاست که به عقیده مفسرین(رجوع شود به تفاسیر نمونه المیزان و...) منظور ازکفشها علقه ودلبستگی به غیرخدا بوده است. امیدواریم که رئیس جمهور محترم این کفش های انحرافی را دربیاورد قبل ازآنکه امت حزب الله بگویند دربیاور . آمین یارب العالمین
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    متاسفانه سايت مشرق اولين بار اين خبر را پخش كرد بايد ارتباطي بين گروه اريا با مشرق وجود داشته باشد
  • جا مانده از بخور بخور ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    سرقفلی مغازه پدرم در خیابان سعدی 12 میلیارد است . اگر می دانستم دولت این شرکت ها را اینطور ارزان می فروشد . با فروش یکی از مغازه ها این شرکت با 8000 کارمند را می بلعیدم .
  • محمد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    خلافهاى بزرگى در وزارت راه و ساير معاونتهاى آن عمدتاً طى دوره آقاى دكتر ب اتفاق افتاده است و أشخاص شاغل در دفتر ايشان اطلاعات گسترده اى از سفارشات و توصيه هاى وزير را به معاونتهاى مختلف در اختيار دارند. اميدوارم روزى آنها با شهامت مطالب خود را به اطلاع ملت بزرگ ايران برسانند. فقط فضاى سالم كسب و كار است كه فرصت زندگى شرافتمندانه را براى فرزندان ما فراهم ميكند.  
  • راز ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 0
    برای جا مانده از بخور بخور . خیلی هم جا نماندی سرقفلی یک مغازه 12میلیارد است . این جوری که ما پیش می رویم شما هم متهم هستی خودت نمی دونی. مشایی شما را به کجا معرفی کرده که این جوری پولدار شدی ای کلک
  • امیدی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    اتفاقا" بخوربخور مغازه دار ازشرکتی ها بیشتر است
  • از کاکنان شرکت تراورس ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    سلام بهتر نیست پیگیری کنید، مدیر عاملی که از شرکت رفته بود چگونه از سوی مه آفرید امیر خسروی دوباره مدیر عامل همون شرکت شده و قیمت 217 میلیارد تومانی شرکت رو به 123 میلیارد اونم بیست ساله فروختن، دقیقاً یادم آقای کرد زنگنه گفت شرکتتون رو اگه شده یک ریال هم میفروشیم؛ حالا به ما نه سهام عدالت دادن نه ترجیهی تازه خودمون دارن تعدیل میکنن(تا امروز 220 نفر تعدیل شدن) راستی میدونستین که پول پرداختی به شرکت بابت: یک میلیون متر مربع زمینهای شرکت تراورس در کرج، شیرگاه، قزوین و اندیمشک با بیش از 2500 دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی چهار تا کارخانه بزرگ تهیه و تولید تراورس. امیدوارم قوه قضایی مسئله رو از همه جوانب بررسی کنه از نحوه واگذاری و موافقت های وزارت راه و راه آهن و سازمان خصوصی سازی تا فروپاشی شرکت تراورس که بزرگترین زیر مجموعه راه آهن بود. آیا رهبر معظم انقلاب دستور اجرای اصل 44 رو به اینگونه ابلاغ نموده بودند، که آقای زنگنه فرمودند و آیا 8300 نفرکارکنان این شرکت جزء اقشار جامعه بحساب نمی آیند که سهام عدالت یا ترجیهی بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس