این در حالی است که گروه امیر منصور آریا نظری دیگری در این باره دارد. در سایت این شرکت آمده که شرکت خدمات خط و ابنیه فنی که سالها در امور خطوط راه آهن فعال بود، در سال 1389 در برنامه های خصوصی سازی دولت، از راه آهن جمهوری اسلامی ایران خریداری و به مجموعه گروه اضافه شده است.
بنابر این گزارش در قسمت معرفی سایت این شرکت به آدرس ( rstc.ir ) به صراحت آمده: این شرکت در راستای اصل 44 قانون اساسی کشور در اردیبهشت ماه سال 1389 به بخش خصوصی واگذار گردید و هم اکنون بعنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا می باشد.
با توجه به مطلب بالا و تصریح شرکت ( خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن) به واگذاری بر اساس اصل 44 به مجموعه امیر منصور آریا، باید دید که معاون وزیر اقتصاد چرا چنین ادعایی مبنی بر عدم واگذاری این شرکت را مطرح می کند.
اخيرا ايراداتي كه از سوي كارشناسان صورت گرفته اين است كه شركت عظیم (خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن) با چه راهکاری! به قيمت 120 ميليارد تومان واگذار شده است؟ با مراجعه به مصاحبه اخير خبرگزاري فارس با دكتر گلزاري مدير عامل شركت ياد شده زواياي تاسف بار قضيه بيشتر روشن مي شود.
مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راهآهن در مصاحبه با فارس گفت: این شرکت به صورت اقساط 10 ساله به گروه امیر منصور آریا فروخته شد و هماکنون 3 قسط این شرکت پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه تراورس به صورت قسطی برای مدت زمان 10 سال خریداری شده است، گفت: کل قیمت شرکت 120 میلیارد تومان بود که لازم است این مبلغ طی اقساط 10 ساله پرداخت شود؛ تاکنون 3 قسط این شرکت معادل 28 میلیارد تومان به سازمان خصوصیسازی پرداخت شده است.
وی در این مصاحبه همچنین به این موضوع اشاره می کند که واگذاری شرکت مذکور به صورت 10 ساله بوده و هر مبلغی که تاکنون به حساب تراورس واریز شده حاصل فعالیتهای شرکت در پروژههای پیمانکاری است.
گلزاری تاکید دارد که طرف قرارداد این شرکت در اغلب پروژههای وزارت راه و شهرسازی و راهآهن جمهوری اسلامی ایران بوده است.
مدیر عامل شرکت خط و ابنیه فنی تهران سعی می کند که طرف قرارداد اصلی خود را وزارت راه و شهرسازی قرار داده و ادامه می دهد: تاکنون تراورس هر مبلغی از راهآهن، وزارت راه و شهرسازی و شرکت مترو دریافت کرده، درون شرکت هزینه کرده یعنی از گروه امیر منصور آریا، تقریباً هیچ مبلغی به ما پرداخت نشده و تنها در یک سری مطالبات بسیار جزئی رقمهایی به این شرکت اختصاص یافته است.
وی در نهایت با اعلام اینکه شرکت گروه امیر منصور آریا جمعا فقط 20 میلیارد به حساب این شرکت واریز کرده، واریز هرگونه پول درشتی به حساب شرکت مهندسی خط و ابنیه راه آهن را انکار می کند و تاکید دارد که این گروه از تسهیلاتی که گرفته هیچ هزینهای برای شرکت تراورس نکرده است.
همانطور كه در مصاحبه گلزاري آمده است شركت فوق به صورت اقساط 10 ساله به گروه منصور آريا واگذار شده است و تاكنون سه قسط آن پرداخت گرديده است. با توجه به اظهارات مديرعامل شركت مهندسی خط و ابنیه راه آهن، می توان گفت که این شرکت رسما به صورت رايگان به گروه منصور آريا واگذار شده است! البته با توجه به آينده مبهم گروه منصور آريا و پس بعد از لو رفتن اختلاس بزرگ این گروه، گلزاري مدير عامل تراورس زيركانه خواسته شركت تحت امر خود را از ورطه سالم بيرون كشد.