کد خبر 6716
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰

شهاب حسيني بازيگر سينما گفت: اهداف بلند‌مدت، جزئيات را تعيين مي‌کند ما اگر تابع چنين تفکري باشيم آن وقت به اين وضع دچار نمي‌شويم که فقط به فکر پول باشيم و از عمق به سطح برسيم اما متأسفانه اين روزها مارک لباس و مدل ماشين شخصيت‌ آدم‌ها را تعيين مي‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در بخش مهمانان ويژه اين هفته برنامه «هفت»، مريلا زارعي و شهاب حسيني بازيگران برگزيده جشن خانه سينما حضور داشتند.
بنابراين گزارش، شهاب حسيني در ابتداي اين گفت‌وگو براي تمامي بينندگان آرزوي سلامتي و شادي کرد و مريلا زارعي ضمن سلام به تماشاگران، روز ملي سينما را نيز تبريک گفت.
در ادامه فريدون جيراني نظر اين دو بازيگر را در مورد تاثير مجري‌گري بر آگاهي به تصوير جويا شد، شهاب حسيني در پاسخ اظهار داشت: اجرا در بازيگري خيلي تاثير دارد، شايد يکي از مهمترين ابزار بازيگري فن بيان است و محل استخراج پيدا مي‌کند تا مفهوم،خوش‌ آهنگ و خوب به مخاطب برسد.
وي در ادامه افزود: در سن 26 سالگي، مجري شدم اما عشق به سينما در من از سالهاي 72_ 73 در گروه دانشجويي تئاتر دانشگاه تهران ريشه کرد و چون در اين جنگ‌هاي شادي براي کار طنز استعداد زيادي نداشتم در کار اجرا و اعلام برنامه‌ها همکاري مي‌کردم و در همين زمان‌ها توسط دو دوستم «صفر احمدي» و «مرتضي زيوري» معرفي شدم براي اجراي برنامه اکسيژن.
اين بازيگر در ادامه بيان داشت: عشق به سينما در نسل من، محصول دوره‌اي است که فيلم‌ها به سادگي در دسترس نبودند مگر فيلم‌هاي اسطوره‌اي سينماي جهان، مثل اسپارتاکوس و ده‌فرمان و يا طلسم و ديدن اين فيلم‌ها، تصويري خاص از سينما در ذهن ما ايجاد مي‌کرد.
به گزارش فارس مريلا زارعي با اشاره جيراني به تحصيل اين بازيگر در مدرسه علوي گفت: من دوران دبستان و راهنمايي را در اين مدرسه بودم و خيلي چيز‌ها ياد گرفتم و پايه‌هاي بازيگري من آن جا شکل گرفت و اين پايه‌ها از احساس مسئوليت به اطراف در من پديد آمد و هر آنچه که دارم را مديون معلمين خود در اين مدرسه مي‌دانم.
وي در ادامه افزود: ما براي هر درسي کنفرانسي داشتيم و به ياد ندارم هيچ وقت ورقه امتحاني‌ام را از زير دستم کشيده باشند و حتي تمام دانش‌آموزان چه در پوشش و همه در لوازم‌التحرير متحد‌الشکل بوديم و تمام اين قوانين، بينش ديني، اجتماعي، سياسي خاصي را در من ايجاد کرد و عشق به سينما از همان زمان در ذهن من مطرح شد.
زارعي در ادامه عنوان داشت: ما در زنگ فرهنگي، زنگ نمايش فيلم و زنگ تحليل داشتيم و اين موارد در ورود من به سينما بسيار موثر بود .
بنابراين گزارش در ادامه برنامه شهاب حسيني در خصوص چگونگي ورود خود به سينما خاطرنشان کرد: معتقدم اگر به صورت آکادمي اين علم را فرا مي‌گرفتم بسياري از دانسته‌هايي که بر اساس تجربه کسب کردم و زمان زيادي را از من گرفت از همان ابتدا مي‌دانستم و فقط عشق صرف به علاوه مانوس بودن من با فضاي تئاتر دانشجويي باعث شد در اين عرصه باقي بمانم.
وي در ادامه درباره روال ورود به عرصه هاي مختلف هنر تصريح کرد: من در هر مقطعي که بودم آن را امانتي مي‌ديدم و فرصتي، و با تمام شدن هر مقطع ناخودآگاه به مقطع ديگر راه پيدا مي‌کردم، ابتدا اجرا در راديو را تجربه کردم و بعد بازي در فيلم حسين فرخي و بعد از آن در پس از باران بازي کردم و هم زمان «آفتاب‌گردان» را نيز اجرا مي‌کردم همان جا دکتر محمد‌هادي کريمي بازي من را پسنديد و در مصاحبه فيلم «رخساره» شرکت کردم، در اين مصاحبه نيز زنده ياد قويدل و دکتر کريمي مرا براي فيلم «رخساره» انتخاب کردند.
حسيني در مورد اولين پلاني که بازي کرده بود، گفت: در آن لحظه فکر کردم از آن بازيگوشي که داشتم کمک بگيرم و خيلي باورم نشود که کجا هستم، روزهاي خوبي بود و من احساس خوبي داشتم.
در ادامه گفت‌وگو مريلا زارعي درباره ورود خود به سينما و عشق به اين هنر اظهار داشت: شايد عشق من به دوربين و سينما مثل بسياري از هنرمندان اين عرصه نباشد، من سينما را خيلي جدي مي‌‌ديدم خيلي رياضي و دو دوتا چهارتا، سينما از نظر من صنعتي بود که از طريق تصوير بر جامعه تاثير داشت.
وي در ادامه افزود: با توجه به سوابق تحصيلي من که بي‌ربط به سينما است، در دانشگاه فعاليت‌هاي فرهنگي براي، دانشجويان پزشکي و مهندسي قرار داده بودند تا علاقه‌مندان رشته بازيگري و موسيقي در غالب کلاس در اين فعاليت‌ها شرکت کنند، اين کلاس‌ها را آقاي عزت‌الله انتظامي به صورت ورک شاپ برگزار مي‌کردند در ابتدا ما 50 نفر بوديم ولي کم کم به 10 _ 15 نفر رسيديم.
اين بازيگر در ادامه گفت: در ميانه اين کلاس‌ها، آقاي انتظامي به خاطر فيلمي مجبور شدند کلاس‌ها را تعطيل کنند و من به همراه دانشجويان ديگر در گروه تئاتر دانشجويان چند نمايش اجرا کرديم.
زارعي در ادامه تصريح کرد: در اين مقطع اکبر خواجويي از من تست گرفتند و من تصور کردم ايشان بازي من را نپسنديدند، خانم نويدي گريمور اين کار گفتند: تا بازيگر گريم و لباس ندشته باشد نمي‌توان از آن انتظار بازي داشت، حال من احساس مي‌کنم حرف خانم نويدي کاملا درست بوده، چرا که ما در سينما با مجموعه‌اي از عوامل از جمله بازيگران مواجه هستيم که قرار است با گريم و لباس تجهيز شوند و به اميد خدا و راهنمايي کارگردان مفهوم‌آفريني کنند.
شهاب حسيني در اين راستا گفت: جمله استاد سمندر‌يان مبني بر اين که «وقتي با دوستانتان نشستيد و فيلمي را خود بازي کرده‌ايد تماشا مي‌کنيد، اگر دوستانتان به شما بگويند به به چه بازي خوبي، آن زمان است که باخته‌ايد» هميشه کليد طلايي ذهن من بوده است.
به گزارش فارس، فريدون جيراني در مورد سير انتقال قدرت‌ها در سينما از دهه 60 (به کارگردانان) دهه 70 (به تهيه‌کنندگان) و دهه 80 (به بازيگران) ميهمان ويژه برنامه «هفت» را مورد سؤال قرار داد.
مريلا زارعي ضمن اشاره به تحليلي بودن مسئله اظهار داشت: ما ابتدا بايد تعريف ستاره را داشته باشيم و بعد ببنديم سينماي ما در سطح جهاني هست يا خير؟ ببينيم و ستاره در ابعاد جهاني را مي‌توان در سينماي ما گنجاند يا هنرمندان و سينماي ايران مثل سينماي هند در سطح جهان شناخته شده‌اند. اگر به همه اين سوالات پاسخ داديم آن وقت است که مي‌توان به مسئله بازيگر سالاري در ايران پرداخت.
شهاب حسيني در تائيد سخنان زارعي تصريح کرد: اهداف بلند‌مدت، جزئيات را تعيين مي‌کند ما اگر تابع چنين تفکري باشيم آن وقت به اين وضع دچار نمي‌شويم که فقط به فکر پول باشيم و از عمق به سطح برسيم، من به شخصه مخالف اين نيستم که بازيگري فلان ماشين را بخرد اما انگار اين روزها مارک لباس و مدل ماشين شخصيت‌ آدم‌ها را تعيين مي‌کند.
وي در ادامه با اظهار تأسف از چنين شرايطي بيان داشت: در سينما ما به جاي شانه به شانه بودن، روي در روي هم بوده‌ايم، ما براي جشن سينما اسپانسر نداشتيم، اصلا چرا بايد براي جشن اهالي سينما دنبال اسپانسر گشت؟ ما چرا نبايد دوشادوش هم باشيم و دغدغه اهالي سينما را داشته باشيم؟
زارعي در پايان ابن بخش ضمن تائيد صحبت‌هاي حسيني خاطرنشان کرد: ما مي‌توانيم در عرصه هنر فارغ از ايدئولوژي‌هاي شخصي در کنار هم باشيم. کافي است بخواهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    0 0
    بد
  • عاشق ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    عالي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس