با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

بازگشت و حمایت از جریان‌های همجنس‌باز به فوتبال بانوان؟/ لابی انتخاباتی با چاشنی قلیان و دوسیب!/ 21 سفر خارجی یک رئیس فدراسیون چندشغله/ ردپای حقوق‌های نجومی در ورزش؟  +++ آماده ارسال بامداد ورزشی
سرویس ورزش مشرق - در حالی که نیم فصل اول لیگ برتر به پایان رسید و پرسپولیس توانست عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد، در گوشه و کنار ورزش اخباری به گوش رسید که کمتر بدان توجه شد. برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.

* در شرایطی که با حضور وزیر جدید ورزش و جوانان شاهد برگزاری انتخابات فدراسیون ها برای مشخص شدن روسا هستیم، از برخی اتفاقات عجیب نیز خبرهایی به گوش می‌رسد. در یکی از این موارد، یکی از نامزدها به دعوت اعضای مجمع به قهوه خانه اقدام می‌کند. وی در یک محل ویژه که در اطراف یکی از میدان‌های مشهور تهران قرار دارد، به میزبانی از اعضای مجمع با قلیان و وعده‌های خاص می پردازد. نکته جالب این است که در کنار این دود، شماری از افراد بدنام ورزش نیز به حمایت از وی می‌پردازند و در حال لابی‌گری برای وی هستند. واقعا از چنین فردی، انتظار اصلاح نیز وجود دارد؟ باید توجه داشت که این فدراسیون با مشکلات حاد مدیریتی و فرهنگی مواجه بوده است.

* در دوران وزارت محمود گودرزی، مبارزه‌ای فراگیر با موضوعات فرهنگی و اخلاقی مانند همجنسگرایی در ورزش بانوان صورت گرفت. این موضوع که نتایج خوبی را نیز در پی داشت، می‌توانست منجر به اتفاقی مثبت در این حوزه شود. با این وجود، شنیده می‌شود که این جریان‌های ناسالم در حال بازگشت آرام و خزنده به فوتبال کشور هستند. مدیران فدراسیون که حسابی مشغول و سرگرم حوزه‌های قهرمانی شده‌اند، متوجه چنین رخنه بی‌ سر و صدایی نیستند که این گروه‌ها از حمایت برخی افراد ذی‌نفع در این رشته نیز برخوردار هستند. به نظر می‌رسد باید ورودی جدی برای مقابله با این جریان‌های دگرباش صورت گیرد؛ در غیر اینصورت، تعطیلی فوتبال بانوان تصمیمی به مراتب منطقی و اخلاقی‌تر به نظر می‌رسد.

* رئیس یکی از فدراسیون‌های پرحاشیه و ناکارآمد، در سال گذشته 21 سفر برون مرزی داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عملا در تمامی سفرها حضور داشته و هیچ موردی را از دست نداده است. نکته جالب این است که وی چند شغله بوده و معلوم نیست که چگونه با این کثرت مشاغل و کارها فرصت داشته تا در تمامی این سفرها حضور داشته باشد. این فدراسیون با مشکلات متعدد مالی و ساختاری مواجه است که هر روز نیز اوضاع بدتر می‌شود؛ در چنین شرایطی، این فرد از خیر هیچ امکانی نمی‌گذرد.

* باتوجه به بازنشستگی علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس، از گزینه‌های مختلفی برای هدایت این مجموعه نام برده می‌شود. اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که قرار است بهروز منتقمی به عنوان جایگزین وی معرفی شود. وی سابقه مدیریت در پرسپولیس را نیز داشته و اکنون  مدیرکل امور اداری و منابع توسه اداری وزارت ورزش و جوانان است.

* باوجود تاکید مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان بر جدایی افراد بازنشسته از فدراسیون ها، شاهدیم که همچنان برخی به این رفتار قانون شکنانه ادامه می‌دهند. برخی روسای فدراسیون‌ها هستند که مدتی نیز از بازنشستگی آنها می‌گذرد؛ ولی حاضر به ترک این پست نیستند. به نظر می‌رسد بایستی برخوردی جدی‌تر و محکم‌تر از سوی نهادهای قضایی و بازرسی در این زمینه صورت گیرد تا شاهد اصلاح این روند غلط باشیم که مورد تائید وزیر ورزش نیز هست.

* چندی قبل بود که معاون جدید بانوان وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. اگرچه این اتفاق یک رفتار طبیعی و مدیریتی معمول به شمار می‌رود که هر مدیری، افرادی متناسب با تفکرات و برنامه‌های خود را انتخاب کند؛ ولی با نگاهی به چارت وزارت ورزش و جوانان، درمی یابیم که یک اشکال اساسی در این موضوع وجود دارد. براساس ساختار مصوب، این وزارتخانه دارای معاونت امور بانوان و توسعه ورزش همگانی است. در حقیقت، معاونتی با عنوان ورزش همگانی وجود خارجی ندارد. براین اساس، معاون بانوان باید در امور همگانی نیز فعالیت کرده و معاونت همگانی، غیرقانونی بوده و باید منحل شود. حال چرا چنین رفتار مغایر قانونی در گذشته صورت گرفته، خود جای تامل و بررسی دارد؛ اما انتظار می رود در دوره جدید، این خطای استراتژیک اصلاح شود.

* موضوع حقوق‌های نجومی که چندی است به عنوان یک مطالبه از سوی مردم مطرح شده، در ورزش موضوعیتی نیافته؛ اما شنیده می‌شود که این حوزه نیز مواردی این چنینی وجود داشته است. براساس اخبار دریافتی، برخی مقامات در دستگاه ورزش کشور، حقوق و مزایای قابل توجهی داشته‌اند. گویا دریافتی بیش از 15 میلیون تومان در ماه برای برخی به ثبت رسیده که به اشکال مختلف بوده تا حساسیتی ایجاد نشود. این گروه، دو دریافت حدود شش تا هفت میلیون تومانی داشته و مزایایی نیز به نام‌های مختلف داشته اند که به رقم‌هایی بیش از 15 میلیون تومان رسیده است. از این رو می‌طلبد که دستگاه های نظارتی ورودی جدی به این ماجرا داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس