کد خبر 667637
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

دبیرکل سازمان بدر عراق با تأکید بر اینکه عملیات موصل نیاز به صبر و زمان دارد، اعلام کرد که نیروهای عراقی تا کنون علی رغم شرایط آب و هوایی بد، توانسته‌اند 4500 کیلومتر مربع را آزاد کنند.

به گزارش مشرق، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق گفت که عملیات موصل کماکان ادامه دارد و نیروهای الحشد الشعبی تا کنون 4500 کیلومتر مربع را در محور غربی عملیات موصل آزاد کرده‌اند.

العامری در گفت‌‌و‌گو با شبکه السومریه نیوز گفت: عملیات الحشد الشعبی که از مسیر موصل به بغداد شروع شده و در غرب استان نینوی جریان دارد کماکان ادامه دارد و نیروهای قهرمان الحشد الشعبی تا کنون مساحتی به طول 90 کیلومتر و عرض 50 کیلومتر را آزاد کرده‌اند و پیشروی علی رغم شرایط سخت آب و هوایی ادامه دارد.

او افزود: نیروهای الحشد الشعبی پیش از این در جاده‌های خاکی در خاک شنا می‌کردند و از زمین و آسمان خاک می‌بارید و توانستند این شرایط را تحمل کنند، امروزه نیز هوای سرد و باران را تحمل می‌کنند و به نوعی در حال غواصی در گل و لای هستند.

العامری در ادامه گفت: نیروهای الحشد الشعبی علی رغم این شرایط به وظیفه خود در دفاع از عراق و مقدسات و مردمش عمل می‌کنند و ما تا آزادی تمامی مناطق واقع در غرب موصل تا مرز سوریه ادامه خواهیم داد و بعد از آن برای قطع مسیر تلعفر به موصل باز خواهیم کرد.

دبیرکل سازمان بدر عراق ادامه داد: کسانی که از پایان کار داعش در طی روزهای آتی سخن می‌گویند در توهم به سر می‌برند؛ گویی که به طور اتفاقی داعش با برخی بعثی‌ها عقب‌نشینی و شهر را به ارتش عراق واگذار کنند.

او همچنین گفت: از روز اول گفتیم که عملیات موصل به طول خواهد انجامید و به زمان و صبر نیاز دارد و داعش مقاومت خواهد کرد؛ علاوه بر این حضور غیر نظامیان که ما می‌ترسیم داعش از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کند، به کندی عملیات کمک می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس