کد خبر 666568
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶

یک کارشناس مسائل سیاسی سوریه در مصاحبه‌ای از احتمال ورود حشد شعبی عراق به مبارزه با داعش در تدمر سوریه خبر داد و گفت که ارتش سوریه و حشد شعبی تدمر را به مقبره داعش تبدیل خواهند کرد.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه توانست بزرگترین پیروزی از ابتدای جنگ تحمیلی محور ضدسوری بر این کشور را بر اردوگاه تروریست‌های مورد حمایت این محور رقم بزند و شرق حلب از اشغال آنها آزاد شد، با این حال شماری از تروریست‌ها در نقطه بسیار محدود در محاصره قرار داشتند و بلافاصله از ترکیه یکی از حامیانشان خواستند تا زمینه خروج آنها را از حلب فراهم کند که ترکیه هم برای استفاده بیشتر از این مزدوران با روسیه وارد گفت‌وگو شد تا تروریست‌های باقی‌مانده را از سرنوشت حتمی‌شان یعنی مرگ نجات داده و آنها را با استفاده از یک توافق از شرق حلب خارج کند.

بر اساس این گزارش،‌ دولت سوریه نیز موافقت خود را با خروج تروریست‌های باقی‌مانده به‌سمت حومه غربی یا شرقی حلب اعلام کرد تا حدود پنج هزار فرد مسلح به‌همراه خانواده‌هایشان با استفاده از اتوبوس‌هایی که برای خروجشان فراهم شد،‌ از گذرگاه صلاح‌‌الدین و از طریق منطقه الراموسه به منطقه الراشدین در حومه غربی حلب بروند، افراد مسلح بر اساس توافقی که میان ترکیه و روسیه به دست آمد، امکان همراه بردن سلاح‌های سبک خود را دارند.

"زهیر الطراف" کارشناس مسائل سیاسی سوریه به تشریح آخرین تحولات در عرصه سوریه پس از آزادسازی حلب پرداخت.

ازادی حلب نتیجه طبیعی پایداری محور مقاومت است

وی در این مصاحبه گفت: مرحله جدیدی که پس از آزادسازی حلب ایجاد شده ناشی از مراحل و دستاوردهای پیش از آن بوده است و نمی‌توان آزادسازی حلب را به صورت مستقل و جدای از مراحل پیش از آن بررسی کرد. پیروزی حلب نتیجه طبیعی پایداری محور مقاومت است که در تلاش برای بازپس گیری و نه آزادسازی شهرهای سوریه بوده که در دست تروریست‌ها قرار گرفته است.

پس از آزادسازی حلب سوریه و منطقه وارد مرحله جدیدی می‌شود

این کارشناس  مسائل سیاسی سوریه اضافه کرد: محور مقاومت با آزادسازی شهر حلب و پاکسازی این شهر از لوث تروریست‌ها دستاورد بزرگی را بدست آورد. حلب شهر استراتژیکی چه از لحاظ جغرافیایی و چه از نظر اقتصادی به شمار می‌آید. حلب شهر بزرگی از لحاظ جمعیت بوده و به مرزهای ترکیه نزدیک است. همه کارشناسان معتقدند که پس از آزادسازی حلب، چه سوریه و چه منطقه وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

ارتش سوریه و حشد الشعبی عراق تدمر را به مقبره داعش تبدیل می‌کنند

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره اولویت بعدی ارتش سوریه پس از آزادسازی حلب گفت: پس از حلب اولویت، آزادسازی تدمر و حومه آن است. داعش از موصل و رقه به تدمر سرازیر شد و توانست بر این شهر سیطره یابد اما گمان نمی‌رود که سیطره آنها بر این شهر مدت زمان طولانی باشد و تدمر به زودی به مقبره داعش تبدیل خواهد شد. پیش بینی می‌شود که ارتش سوریه و همپیمانانش از بخش غربی به محاصره تدمر خواهند پرداخت و این احتمال وجود دارد که "حشد الشعبی" عراق نیز از سوی موصل به محاصره تدمر بپردازد و پس از آن درون دو فک قرار خواهند گرفت و سپس حمله نهایی برای نابودی آنها صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس