با آغاز فصل علم و آموزش پائیز بهانه‌ای است برای مطالعه بیشتر، پائیزه کتاب نیز که به روزهای پایانی خود نزدیک‌تر می‌شود طرحی برای افزایش کتابخوانی و دسترسی آسان‌تر به کتاب است.

به گزارش مشرق، «کتابفروشی به وسعت ایران» نخستین طرحی بود که شرایط را برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی فراهم کرد تا با فراغ بال بیشتری کتاب های خود را بیابند و خریداری کنند؛ طرحی که در هفته کتاب پارسال کلید خورد و با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد، از همین رو ادامه یافت.

استقبال گسترده از این طرح، سبب ساز ادامه این طرح با نام های مختلف شد. نام هایی که با فصل های سال گره خورد و طلیعه این نام ها عیدانه کتاب بود.

اسفند 1394 و فروردین 95 در  بازه زمانی یک ماهه علاقه مندان به کتاب را می شد در کتابفروشی های عضو طرح عیدانه کتاب دید.  

327 کتابفروشی عضو عیدانه کتاب بودند که 286 هزار و 580 جلد کتاب فروختند.
 
«پائیزه کتاب»؛ طرحی برای بهبود رسم کتابخوانی 

با آغاز تابستان سومین گام حمایت از کتابفروشی ها با نام «تابستانه کتاب» نیز برداشته شد. کتاب فروشی های سراسر کشور با مشاهده اقبال خوب مخاطبان از طرح عیدانه تشویق شدند در تابستانه کتاب هم عضو شوند تا جایی که کتابفروشی های عضو تابستانه کتاب به 519 کتابفروشی افزایش یافت و با اتمام این طرح  546 هزار و 98 جلد کتاب فروخته شد.

و حالا چهارمین گام به پائیزه کتاب اختصاص یافته است. با نتیجه ای خوب که از سه طرح گذشته به دست آمد کتابفروشی هایی که تا کنون عضو این طرح ها نبودند نیز خواهان حضور در پاییزه کتاب شدند. پاییزه کتاب که از 24 آبان تا 24 پائیز در حال برگزاری است  با 620 کتابفروشی روزهای پرفروشی را می گذراند.

با اینکه بیشتر از یک هفته به پایان طرح پاییزه کتاب مانده تاکنون 466 هزار و 73 جلد کتاب به فروش رفته است.

مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب می گوید: تلاش می‌کنیم با چنین طرح هایی مردم را به کتابفروشی‌ها بیاوریم.

وی می افزاید: هدف از اختصاص یارانه به کتابفروشی‌ها، حمایت صرف از این گروه نیست، بلکه هدف ترویج کتاب و کتابخوانی و توسعه این فضا در سطح کشور است، زیرا با اجرای این طرح، فضای خوبی را در سطح کشور شاهد بودیم.

مدیرعامل خانه کتاب با بیان این‌که مردم کشور ما به کتاب علاقه‌مند هستند، گفت: باید امکان دسترسی، ارائه و عرضه کتاب را به مردم یادآوری کنیم تا از کتاب خواندن بهره‌مند شوند. امکاناتی مانند نمایشگاه کتاب و طرح های حمایتی از کتابفروشان، فقط تسهیل دسترسی به کتاب و یادآوری مهم بودن کتاب را برای ما تداعی می‌کند.

یکی از کتابفروشان راسته خیابان انقلاب با ابراز امیدواری از افزایش کتابخوانان با اجرای چنین طرح هایی می گوید: بعد از اجرای طرح های عیدانه و تابستانه کتاب در زمان اوقات فراغت میزان استقبال از کتاب بسیار خوب بوده است.

کتابفروش دیگری نیز اجرای طرح پائیزه کتاب را با توجه به دوران رکود بعد از ماه مهر بسیار ضروری می داند و می گوید: این طرح ها هم به لحاظ مالی کمک رسان خوبی برای مخاطبان کتابهاست هم به لحاظ دسترسی آسان تر.

وی می افزاید: امیدواریم این طرح ها با حضور همه کتابفروشی ها ادامه یابد تا شاهد وضع بهتری در حوزه نشر باشیم.

نکته مهم این است که با وجود بیش از یک هفته تا پایان طرح، اعتبار در نظر گرفته برای بسیاری از کتابفروشان به پایان رسیده است و خواستار افزایش اعتبار کتابفروشی خود هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا صفی پور ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    «پائیزه» اشتباه است برادر! «پاییز» درست است....درست نویسی از اصول اولیه خبرنگاری است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس