کد خبر 660983
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰

تعدادی از مقامات جنبش انصارالله یمن به دعوت دولت پکن، به چین سفر کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری المسیره،  هیئتی از جنبش انصارالله به دعوت دولت پکن، به چین سفرکرده است.

 این هیئت به ریاست محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله، و به دعوت دولت چین در این کشور به سر می‌برد تا با مقام‌های پکن دربارۀ بحران یمن گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، محور گفتگوها حول بحران یمن و ارتباطات سیاسی طرفین، جلب حمایت چین برای حل‌وفصل مشکلات موجود، تقویت راهبرد مقابله با غرب، توقف حملات عربستان سعودی به یمن و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای این کشور فقیر عربی بوده است.

عبدالسلام را در این سفر مهدی المشاط و حمزه الحوثی، دو تن از مقامات ارشد این جنبش، همراهی می‌کنند.

انتظار می‌رود این هیئت با شماری از مقامات پکن از جمله دونگ لی، رئیس ادارۀ امور آسیای غربی و آفریقای شمالی وزارت امور خارجۀ چین، دیدار و گفتگو کنند.

همچنین گزارش‌ها حاکی است اسماعیل ولد الشیخ، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور یمن، روز پنج‌شنبه برای دیدار با عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، وارد شهر عدن شد.

هدف از این سفر رایزنی دربارۀ ازسرگیری مذاکرات میان گروه‌های یمنی عنوان‌شده است.

عربستان سعودی از فروردین 1394 به‌منظور بازگرداندن قدرت به هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حمله‌های هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

در این جنگ تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی که بیشترشان غیرنظامی بودند، کشته‌شده‌اند.

عربستان در حملات خود به یمن، به‌دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس