کد خبر 660941
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن روز پنجشنبه با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در شهر عدن دیدار و در مورد تمهیدات تازه برای پایان دادن به درگیری در این کشور گفت و گو کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه از عدن، فرستاده سازمان ملل که از ریاض عازم یمن شد، مذاکراتی چند ساعته را با هادی انجام داد و رئیس جمهور فراری یمن نیز نامه ای را در تائید مخالفت دولت مستعفی یمن با نقشه راه ولد الشیخ، به وی تحویل داد.

به موجب نقشه راه نماینده سازمان ملل، منصور هادی ملزم به استعفای مجدد خواهد بود.

محتوای نقشه راه نماینده سازمان ملل در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است، اما منابع مطلع می گویند، در این نقشه درخواست حصول توافق در مورد معرفی معاون جدید رئیس جمهوری یمن پس از خروج نیروهای انصارالله از صنعا و شهرهای دیگر و تحویل سلاح های سنگین به یک طرف ثالث، درج شده است.

همچنین طبق این نقشه، منصور هادی قدرت را به معاون رئیس جمهوری واگذار می کند و معاون رئیس جمهوری، نخست وزیر جدیدی را برای تشکیل دولتی که مناطق شمال و جنوب یمن از تعداد برابر نماینده در آن برخوردار هستند، تعیین می کند.

ولد الشیخ به تازگی از آمادگی برای دور جدید مذاکرات صلح یمن خبر داد. مذاکرات قبلی که در کویت برگزار شد، موفقیتی در بر نداشت.

براساس این گزارش، ائتلافی از کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از فروردین 1394 مواضع انصارالله را در یمن هدف حملات هوایی خود قرار داده اند که بر اثر آن شمار زیادی غیرنظامی جان باخته اند.

منصور هادی که به ریاض فرار کرده بود، چند روز پیش عازم شهر بندری عدن شد.

نشست روز پنجشنبه بین وی و ولد الشیخ، اولین دیدار این دو پس از بازگشت هادی به عدن بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس